Regulamin klasy TRUCK (TR) - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: TRIAL (https://rc-slask.pl/dzial-30.html) +--- Dział: Puchar Śląska (https://rc-slask.pl/dzial-32.html) +---- Dział: Rok 2020 (https://rc-slask.pl/dzial-147.html) +----- Dział: Klasa Truck (TR) (https://rc-slask.pl/dzial-151.html) +----- Wątek: Regulamin klasy TRUCK (TR) (/watek-1203.html) |
Regulamin klasy TRUCK (TR) - Rocky - 2020-02-05 Witajcie, Regulamin Truck różni się od tego z ogólno polskich tak wiec proszę o zapoznanie się z nim Regulamin klasy TRUCK (TR) - kokos - 2020-11-21 Witajcie, Chciałbym zapytać o możliwość zmiany regulaminu w punkcie mówiącym o ilości i umiejscowieniu skrętnych osi. W tej chwili mamy zapis, że skrętne mogą być tylko przednie osie (w przypadku 6x6 i 8x8, maksymalnie dwie osie skrętne, przednie osie). Chciałbym poddać dyskusji i głosowaniu zmianę zapisu aby ilość i umiejscowienie osi skrętnych były zgodne z oryginalną ciężarówką. Co wy na to? Chodzi o to, że mam w planach Oshkosha mtvr mk31 tractor 6x6, który ma dwie osie skrętne pierwszą i ostatnią i miło by było zachować w modelu wszystkie cechy pierwowzoru Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka RE: Regulamin klasy TRUCK (TR) - michalp1978 - 2020-11-21 Ja jestem za , ocieramy się już o klasę super scaled truck. RE: Regulamin klasy TRUCK (TR) - Gorg - 2020-11-23 Ponieważ raz w truckach startowałem to się wypowiem. Byłbym za tym żeby usankcjonować tą klasę suer scaled truck. Czyli obowiązkowa zabudowa paki przynajmniej w burty, do tego baki pod spodem itp. Idźmy na całość ;-) Regulamin klasy TRUCK (TR) - Rocky - 2020-11-26 Idziemy w stronę realizmu naszych modeli jak i realizmu zawodów Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka RE: Regulamin klasy TRUCK (TR) - Viper - 2020-12-16 Spiszmy wszystkie uwagi i niech każdy się wypowie co do zmian. Regulamin klasy TRUCK (TR) - kokos - 2020-12-16 Jestem za tym co napisał Góry czyli super scaled, ale obowiązkowe burty się z tym gryzą, ponieważ ciężarówki 1:1 nie zawsze je mają. Jestem za zrobieniem superscaled czyli odwzorowujemy ciężarówkę 1:1 Jeżeli oryginał nie ma burt albo nadkoli to ich nie robimy. Przykładem ostatnio była ciężarówka Malo, który wyrobił się na ostatnią rundę. Jego ciężarówka jest wiernym odzwieciedleniem prawdziwego pojazdu. Podsumowując: Jestem za osiami skrętnymi jak w oryginale Jestem za zabudową jak w oryginale, nieobowiązkowe burty, czy błotniki Jestem za montażem baków jak w oryginale. Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka Regulamin klasy TRUCK (TR) - Koza - 2020-12-16 Zgadzam się w pełni z Kokosem Choć mimo tego, że mam ciągnik, napiszę to: Przewiduje wysyp ciągników w przyszłym sezonie. Chodzi oczywiście o niższą zabudowę... Choć tak w sumie do tej pory były dozwolone więc może jednak nic się nie zmieni? Ja mam ciągnik, bo ciągnam naczepę na innych imprezach, a co zrobią inni to już ich sumienie ^^ W obecnym układzie zabudowa tylu paka/trial ma te zaletę, że nie trzeba mieć zbiorników paliwa i błotników obniżających kąt rampowy - w klasie SS wszystko będzie je miało, więc balans może się zmienić, ale to już czas pokaże - mi to nie będzie przeszkadzać. Lekiem na ten problem powinny być słupki o maksymalnej wysokości koła (ok 130mm), które powinny zniwelować problem występujący np. w klasie sport, gdzie rządzą pick-upy Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka RE: Regulamin klasy TRUCK (TR) - Gorg - 2020-12-17 Ustalmy pewne zasady co do omawiania regulaminu na przyszły sezon. Zgodnie z założeniem tego forum nad zmianami w regulaminie odbywa się głosowanie i zmiany są wprowadzane demokratycznie. W głosowaniu mogą brać udział tylko osoby które choć raz wystartowały w danej klasie w tegorocznych zawodach. Rocky ma przygotować w punktach co zostało zaproponowane do zmiany. Gdy już to wypisze wtedy każdy uprawniony do głosowania niech napisze np. 1.tak, 2. nie itd. Kto może brać udział w głosowaniu widać z klasyfikacji generalnej. Dodatkowo wszelkie głosowania powinny się odbywać tylko w czasie spotkania twarzą w twarz. Dobrze by było gdyby Rocky podał punkty pod głosowanie w następnym tygodniu i głosowanie odbyło się do końca roku tak aby każdy miał czas na przygotowanie modelu do nowego sezonu. Co do zabudowy tyłu to w obecnym regulaminie jest wymagana: „ZABUDOWA MODELU: Zgodna z oryginałem (trialowa lub specyficzna dla ciężarówki) W przypadku zabudowy trialowej lub przeprawowej, model musi posiadać cechy charakterystyczne dla ciężarówki trialowej, są to: klatka bezpieczeństwa - zabudowa trialowa, zakrywająca pozostałą część modelu, o szerokości kabiny, z tolerancją szerokości -2%/+2%. W żadnym z wariantów zabudowy, opona nie może wystawać poza kabinę lub zabudowę.” Uważam że tak powinno pozostać. Modele bez tylnej zabudowy zupełnie inaczej ocierają się o słupki. Proszę pamiętać, że to co odbywa się pod egidą tego forum to ZAWODY a nie spotkania modelarskie. Zawody wymagają aby każdy miał mniej więcej równe szanse. Dopuszczenie ciągników bez zabudowy zmniejsza te szanse da modeli z zabudową i traci sens rywalizacja. Nie widzę problemu dla osób które preferują ciągniki aby na czas uczestnictwa w zawodach nałożyli na tył zabudowę trialową, nawet z wycięciem pod siodło i tylko dokręcili ją 4 śrubkami.o Regulamin klasy TRUCK (TR) - Koza - 2020-12-17 Nasz regulamin niestety nie otwiera mi się (może warto utworzyć go w najpopularniejszym formacie PDF?), natomiast wiem, że był tworzony na podstawie regulaminu ogólnopolskiego, więc pozwolę sobie zacytować, ponieważ z tego co widzę z powyższego posta, pokrywa się: "Zabudowa modelu może występować w dwóch konfiguracjach: a) Zabudowa charakterystyczna dla ciężarówki występującej w rzeczywistości, a dopuszczona do ruchu drogowego (ciężarówki ze skrzynią ładunkową, ciągniki siodłowe, holowniki, ciężarówki do przewozu drewna itp.) b) Zabudowa w stylu trialowym/przeprawowym, z zabudową zakrywającą tylną/e oś/e, oraz z klatką, zabudowana na dowolnej ciężarówce spełniającej pozostałe punktu regulaminu." W związku z powyższym ciągnik siodłowy jest jak najbardziej charakterystyczną zabudową występującą w rzeczywistości, dopuszczoną do ruchu drogowego. Dyskusyjne są poniższe zapisy: "W przypadku ciągnika siodłowego/holownika są to: - siodło lub ramię holownika - błotniki tylnej osi zakrywające całkowicie koła osi, gdzie szerokość po zewnętrznej błotników ma być równa szerokości kabiny, a umieszczone mogą być nie wyżej niż 50mm nad kołami, mierzone od górnej krawędzi bieżnika opony - baki pomiędzy kabiną a tylną/ymi osią/ami - sztywny tylni zderzak o szerokości modelu, z oświetleniem, znajdujący się nie wyżej niż górna krawędź bieżnika opony," - tu pojawia się pytanie co w sytuacji, gdy prawdziwa ciężarówka nie posiada nadkoli i/lub tylnego zderzaka - czy robimy zgodnie z oryginałem, czy dorabiamy części, by pasowało do regulaminu? Co do tego, kto może się wypowiadać - oczywiście zgadzam się - a w związku z tym, że startowałem na Pogorii, pozwoliłem sobie zabrać głos Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka |