Traxxas 4-Tech konwersja na elektryka - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: Off-road & On-road (https://rc-slask.pl/dzial-1.html) +--- Dział: Off-road (https://rc-slask.pl/dzial-118.html) +---- Dział: Garaż (https://rc-slask.pl/dzial-5.html) +----- Dział: Modele 1/10 (https://rc-slask.pl/dzial-7.html) +----- Wątek: Traxxas 4-Tech konwersja na elektryka (/watek-44.html) |
Traxxas 4-Tech konwersja na elektryka - Gorg - 2016-10-14 [attachment=97][attachment=96][attachment=95][attachment=93][attachment=94][attachment=98][attachment=99][attachment=100][attachment=101][attachment=102][attachment=103] W wyniku kolejnych zamian modelami stałem się posiadaczem modelu Traxxas 4Tech w wersji spalinowej. Ponieważ, nie jestem miłośnikiem silników spalinowych w modelach wymontowałem go wraz z całym osprzętem czyli: bak paliwa, dodatkowe serwo do hamulca, hamulec, sprzęgło. Zacząłem się zastanawiać jak możnaby było przerobić go na elektryka. W ruch poszedł Drymel i wyciąłem parę zbędnych elementów. Starałem się nie naruszyć sztywności konstrukcji, dlatego wszystkie mocowania i podparcia są zachowane. Wszystkie elementy wkomponowałem w model, bez wycinania elementów konstrukcyjnych. W jednym miejscu dodałem nawet element z tworzywa, aby poprawić sztywność. Aby zamocować silnik przetestowałem parę różnych kątowników z sklepu budowlanego. Ostatecznie zastosowałem taki o grubości 5 mm. Ręcznie wyciąłem otwór do montażu silnika i otwory pod śruby. Aby zamocować do podwozia kątownik wykorzystałem oryginalne otwory montażowe z silnika spalinowego. Ponieważ kątowniki ma aż 5 mm więc w otworach zrobiłem gwinty. Silnik wszedł idealnie w powstałe miejsce po silniku spalinowym. Ponieważ zdemontowałem sprzęgło i podwójną zębatkę z spalinowego musiałem dorobić nowe mocowanie dla zębatki pod silnik elektryczny. Aby było koszernie użyłem zębatki traxxasa. Mocowanie zostało wykonane na tokarce. Po pomalowaniu elementów można było montować w modelu. Ponieważ możliwości regulacji odległości zębatki od silnika jest niewiele więc zaopatrzyłem się w cały zestaw zębatek atakujących i odbierających aby dobrać właściwe złożenie. Okazało się, że pasuje idealnie (z odpowiednim luzem) zestaw 54:19 zębów. Pasowało również 58:18 zębów, ale luz był za mały. Do mocowania akumulatora wykorzystałem miejsce po baku i serwie hamulca. Trzeba było wyciąć jedną ściankę o wymiarach 30x20 mm co jest największą ingerencją w konstrukcję modelu. Z jednej strony zrobiłem z kątownika aluminiowego stałą blokadę do akumulatora zaś z drugiej kątownik zakładany po zamontowaniu akumulatora. W mocowaniu mieści się maksymalnie akumulator 6000 mAh Turnigy. Model przeszedł już test drogowy i działa idealnie. Udało się zachować dobre wyważenie modelu przez co nie zmieniły się jego własności drogowe. |