Maverick Strada XT - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: Off-road & On-road (https://rc-slask.pl/dzial-1.html) +--- Dział: Off-road (https://rc-slask.pl/dzial-118.html) +---- Dział: Garaż (https://rc-slask.pl/dzial-5.html) +----- Dział: Modele 1/10 (https://rc-slask.pl/dzial-7.html) +----- Wątek: Maverick Strada XT (/watek-923.html) |
Maverick Strada XT - Gorg - 2018-09-18 Swoją przygodę z modelami zdalnie sterowanymi rozpoczynałem od modelu Maverick Strada XT. Bardzo dobrze wspominam ten model i po latach postanowiłem zakupić sobie go ponownie tak aby w miarę nabytych przez te lata doświadczeń go uzbroić i ustawić na nowo. Udało mi się zakupić od bezpośredniego dystrybutora Mavericka – firmę HPI - model nowy bez elektroniki, akumulatora, serwa czyli samo podwozie. Na podstawie wcześniejszych doświadczeń z Stradą wiedziałem, że aluminiowe wieżyczki amortyzatorów są miękkie i przy rolkach malowniczo nazywanych biedronkami wyginają się ciągnąć amortyzator i wyginając go trwale. Dlatego od razu je zdemontowałem i na ich wzór wyciąłem nowe z płyty z włókna węglowego. Tak samo chciałem wykonać wzmocnienie górne pomiędzy osiami ale jest ono lekko zagięte z przodu i dlatego nie dało się wyciąć w całości z płaskiej płyty węglowej. Zrobiłem więc nakładkę usztywniającą od góry na ten element. Przy okazji wyciąłem blokadę akumulatora z włókna węglowego. Rozebrałem model do ostatniej śrubki i na początek zdecydowałem że zostawię go w takiej konfiguracji jaką proponuje fabryka. Wewnątrz mechanizmów różnicowych jest smar silikonowy. Jednak mechanizmy nie sią uszczelnione dlatego obawiam się że po jakimś czasie smar wypłynie. Dodatkowo taki sam smar jest z przodu i z tyłu sądząc po oporach jakie dają koła. Nie jest to najlepsze rozwiązanie ale niech zostanie. Amortyzatory są zalane olejem i pracują. Zostawię tak i zobaczymy po pewnym czasie czy nie wyciekną. Postanowiłem uzbroić podwozie w elektronikę raczej z niższej półki traktując cały projekt jako niskobudżetowy. Serwo skrętu to firma którą stosuję od paru lat w trialu i sprawdza się. Tu mamy odmianę z niższą mocą ale wyższą prędkością: JX PDI-5508MG parametry przy 6V = 8,2 kg.cm i 0,07 s/60st. Do tego zakupiłem zestaw bezszczotkowy – jeszcze idzie. Zmieniłem również prześwit podwozia obniżając model na innych ustawieniach amortyzatorów. W oryginale kąty kół są ustawione na 0 st. Zmieniłem te ustawienia na -1,5 stopnia przód i -2 stopnie tył. Z tyłu zamocowałem dodatkowo stabilizator. Do modelu pasuje również karoseria z HPI taka jaką mam na mojej trialówce Chevi. Prawdopodobnie zmienię przez zimę na taką aby trochę spersonalizować ten model. [attachment=3002][attachment=3003][attachment=3004][attachment=3005][attachment=3006][attachment=3007][attachment=3008][attachment=3009][attachment=3010][attachment=3011] Maverick Strada XT - KubaDG - 2018-09-19 Ja zaczynałem od XB |