Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeep Brute
#1
Specyfikacja:
1. Mosty – Axial SCX/Wraith
2. Silnik – szczotkowy 45T.
3. Regulator – Hobbywing 1060
4. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG 
5. Opony – 
???
6. Felg – plastik
7. Karoseria – New Bright pocieta
9. Przekładnia – traxxas 1:16
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
11. Wyciągarka – ???
12. Zderzak przedni, tylni, grill, gadżety, snorkel, obrysówki, paka – projekt własny, drukowany
13. Moduł świateł - automatyczny
14. Amortyzatory - hsp Kulak
Od czasu jak odkupiłem zdezelowaną budę Jeep Wrangler New Bright myślałem, że zrobię z niej pick upa. W sieci natrafiłem na wersje Jeep Brute z podwyższonym dachem i postanowiłem zrobić coś w tym stylu. Tylną ściankę i dach zaprojektowałem i wydrukowałem.
Rama pochodzi z modelu Toyoty Hilux sprzedawanej w Chinach.
Mosty to taka hybryda. Kupiłem obwody mostów używane i okazało się że jedna jest podszlifowana pod c-huby Wraitha. Pogrzebałem w składziku cześci i wyjąłem zwrotnice i c-huby Wraitha oraz półosie. Po dopasowaniu do zębatek SCX złożyłem przedni most. Most taki ma super skręt ale jest szerszy od tylnego o 10mm. Dlatego do tylnego mostu zaprojektowałem i wydrukowałem specjalne końcówki mostu. Wewnątrz znajdują się kubki i półosie jakie stosujemy w skrętnym moście SCX. Ponieważ przy skręcie kubek musi siedzieć głębiej w półosi to przy braku skrętu można go wysunąć i zyskać te 10 mm szerokości.
Z tyłu zastosowałem resor którego mocowanie przygotowałem już w drukowanej końcówce mostu. Z przodu zaprojektowałem górne i dolne mocowanie sprężyn i zrobiłem na sprężynach. Amortyzatory pochodzą z Kulaka tylko zostały podszlifowane i pomalowane. Amortyzatory zalałem olejem aby uzyskać tłumienie – o dziwo trzymają olej.

                       

Przekładnia to traxxas 1:16 z przełożeniem 55/13 oraz silnik szczotkowy 45T. Do tego rozdzielacz własnej konstrukcji 2,5:1. Zestaw pracuje bardzo ładnie z dołu a przy zastosowaniu aku 3S ma również odpowiednią górę.

           

W trakcie budowy pojawił się kolejny pomysł aby z tyłu zrobić węższą pakę i koła bliźniaki.

Felgi bliźniaki można by zaprojektować i wydrukować ale wydruki nie są tak mocne jak wtryskiwany plastik. Dlatego wykombinowałem jak połączyć dwie felgi. Jedną nawiercam frezarką na 2,5 mm i gwintuje a drugą w tych samym miejscach nawiercam 3mm. Wszystko skręcam śrubkami M3. Wydaje się mocne – zobaczymy.

           

Paka jest w trakcie projektowania i drukowana coś w stylu jak na zdjęciu

   

Obecnie czekam na opony do kół. Wybrałem rozmiar 108mm bo mniejsze śmiesznie wyglądają w nadkolach New Bright a większe to już by było takie przesadzone.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Jeep Brute - przez Gorg - 2020-10-19, 11:01
Jeep Brute - przez kokos - 2020-10-19, 11:47
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2020-10-19, 13:04
Jeep Brute - przez kokos - 2020-10-19, 13:30
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2020-10-22, 09:26
RE: Jeep Brute - przez przemsky - 2020-10-22, 09:50
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2020-10-23, 20:00
Jeep Brute - przez kokos - 2020-10-23, 20:08
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2020-11-14, 22:19
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2020-12-06, 20:26
Jeep Brute - przez kokos - 2020-12-06, 22:29
Jeep Brute - przez kapi - 2020-12-07, 10:42
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2020-12-07, 22:33
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2021-01-31, 22:20
RE: Jeep Brute - przez michalp1978 - 2021-01-31, 22:40
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2021-01-31, 23:29
RE: Jeep Brute - przez michalp1978 - 2021-01-31, 23:36
RE: Jeep Brute - przez Bastian - 2021-02-07, 12:43
RE: Jeep Brute - przez jachttom - 2021-02-07, 22:08
RE: Jeep Brute - przez Gorg - 2021-03-23, 22:30

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości