Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Land Rover Defender
#1
                                       

Specyfikacja:
1. Rama – hand made z profili aluminiowych.
2. Mosty – hand made z przekładnią ślimakową.
3. Amortyzatory - z wewnętrzną sprężyną 75 mm.
4. Przekładnia – traxxas 1:16.
5. Silnik –  szczotkowy 35T.
6. Regulator – Axial AE-2.
7. Wały – z HK, model szybki.
8.  Serwo skrętu – Blue Bird BMS-620MG.
9. Opony – Trail Buster 1.9.
10. Felg – tworzywowe badlock g-made.
11. Snorkel – hand made kolegi Jaruso.

Nadwozie zakupiłem już pomalowane i z wyposażeniem zewnętrznym. Brakowało tylko środka. Postanowiłem więc pobawić się materiałem HIPS i samemu wykonać wnętrzne. Podejrzałem pracę innych kolegów i rozpocząłem modelowanie deski rozdzielczej. Zegary wydrukowałem, a dźwignię zmiany biegów, cb-radio, przełączniki wykonałem według własnej fantazji. Do tego zrobiłem boczki drzwi wyposażone w kieszeń oraz korbkę i klamkę. Zdecydowałem się pomalować deskę w kolorze imitującym skórę zaś dodatki w kolorze stali. W środku rzuca się w oczy duża osłona, która starałem się zatuszować detalami – myśle, że nie wygląda źle. Pod osłoną znajduje się silnik z przekładnią. Udało mi się wygospodarować pod maską miejsce na koszyczek, w którym znalazł się akumulator, regulator i odbiornik. Takie umiejscowienie elektroniki daje możliwość bezpiecznego wjazdu do wody na poziomie całych kół, co dla mnie jest zupełnie wystarczające. Rama podwozia to jak zwykle konstrukcja własna, amortyzatory użyłem z wewnętrzną sprężyną – prezentują się bardzo ładnie. Jako przekładnia po raz kolejny użyłem traxxas 1:16 z flanszą do silnika wielkości 540. Z tyłu pod podwoziem wygospodarowałem miejsce na serwo, które służy, jako wyciągarka. Lina wyciągarki jest poprowadzona wewnątrz mosiężnej rurki do przodu pojazdu pod zderzak.  Zderzak, jak również progi, wykonałem ponownie z rurek mosiężnych lutowanych ręcznie i pomalowałem farbą typu hammerite na półmat czarny. Wały napędowe zaadoptowałem z modelu Traxxas. Mosty to obecnie Axial. Zastanawiałem się długo, czym pomalować podwozie. Do tej pory stosowałem farby zwykłe, antykorozyjne, ale wszystkie one zdzierały się pod wpływem terenu. Wiem oczywiście, że  jakakolwiek farba trudno trzyma się aluminium, ale tym razem użyłem farby chlorokauczowej. Tak zbudowany model przeszedł pierwsze testy w terenie i jestem z niego bardzo zadowolony. Obecnie startuję tym modelem w zawodach ogólnopolskich i cały układ napędowy świetnie się sprawdza. Ponieważ gięcie i lutowanie rurek idzie mi coraz lepiej postanowiłem wykonać klatkę na nadwozie. Zadanie ambitne i skomplikowane, ale się udało. Dodatkowo na zderzak zostały zamontowane halogeny.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Land Rover Defender - przez Gorg - 2016-10-14, 21:45
RE: Land Rover Defender - przez Gorg - 2017-04-23, 18:52
RE: Land Rover Defender - przez Emil - 2017-04-23, 20:42
Land Rover Defender - przez KubaDG - 2017-04-23, 20:51
RE: Land Rover Defender - przez Pirx - 2017-04-23, 21:01
RE: Land Rover Defender - przez Gorg - 2017-04-23, 21:49
RE: Land Rover Defender - przez KrzysiekB - 2017-04-23, 22:47
RE: Land Rover Defender - przez Bastian - 2017-04-23, 23:40
RE: Land Rover Defender - przez misiek - 2017-04-24, 07:20
RE: Land Rover Defender - przez Bednar - 2017-04-24, 07:20
RE: Land Rover Defender - przez Gorg - 2018-04-03, 21:02

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości