Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Deklaracja Zawodników TRUCK
#41
AKTUALIZACJA,
Po rozmowach z ludźmi któzi zajmuja sie zawodami w róznych dziedzinach od samolotów, przez śmigłowce itp.
Cytuje "Jeżeli ktos decyduje sie zbudować MODEL danego pojazdu opiera się na skali i odwzorowaniu go jak najwierniej, wówczas taki pojazd nazywamy MODELEM, w innych przypadkach to zabawka".

Zawody traktujemy poważnie wiec regulamin musi spełniać kryterium MODELI.

REGULAMIN KLASY TRUCK na rok 2020

Wymagania techniczne warunkujące dopuszczenie modelu do zawodów.


1. Modele w skali 1:10 odzwierciedlające rzeczywisty pojazd ciężarówki.
a) z napędem 4x4
b) z napędem 6x6
c) z napędem 8x8 i więcej
 
2. W przypadku modeli 4×4,dopuszczalna tylko jedna oś skrętna, w przypadku modeli 6x6 jedna lub dwie osie skrętne
    (pierwsza i druga oś), w przypadku modeli 8×8 i więcej dopuszczalne 2 osie skrętne (przednie).

3. Zawieszenie, zasada działania zgodna z orginałem. W przypadku ciężarówek oryginalnie wyposażonych w zwolnice,
   możliwe jest niewyposażenie w nie modelu.

4. Nie jest dopuszczalne stosowanie w modelach mostów ślimakowych, oraz MOA, chyba że takie mosty występowały w oryginale.

5. Kabina modelu musi być wykonana w skali 1:10. Dopuszczalne odchyłki w wymiarach kabiny to -2%/+2% Szerokości,
   wysokości i długości(nadkola, zderzak, zabudowa),(mowa o kabinie nie długości całego modelu).
   Pomiaru dokonuje się w skrajnych punktach kabiny

6. Minimalna waga modelu :  - wyliczona jako iloczyn 1,8 kg i ilości osi modelu, czyli: 5,4 kg dla modelu 6x6, 7,2 kg dla modelu 8x8 itd. W przypadku modeli 4x4 waga musi wynosić min. 4,5kg.
 
ZABUDOWA MODELU:

Zgodan z orginałem (trialowa lub specyficzna dla ciężarówki)
 
W przypadku zabudowy trialowej lub przeprawowej, model musi posiadać cechy charakterystyczne dla ciężarówki trialowej, są to:
    klatka bezpieczeństwa - zabudowa trialowa, zakrywająca pozostałą część modelu, o szerokości kabiny, z tolerancją szerokości -2%/+2%.
 
W żadnym z wariantów zabudowy, opona nie może wystawać poza kabinę lub zabudowę.
 
7. Dopuszcza się możliwość skracania ramy za ostatnią osią max o 5% od orginału
8. Rozstaw osi w modelach:
a. 4X4,6X6 między 1 a 2 osią zgodny w 100% a miedzy 2 a 3cia tolerancja 2%
b. 8X8 i więcej rozstaw pomiędzy 1 a 2 100%, 2 a 3 100% 3 a 4 z tolerancją 2%

9. Do zawodów dopuszcza sie modele transporterów opancrzonych w skali 1:10 pod warunkiem że szerokość, rozstaw osi i zabudowa jest zgodna w 100%
  (BRDM,SKOT,itp.)
 
10. Model musi być wykończony. Musi posiadać następujące elementy:
a. Wykończoną, pomalowaną kabinę
b. Wykończoną zabudowę
c. Szybę przednią (jeśli rzeczywisty pojazd ją posiada) szyby składane w modelach podczas OS muszą być rozłożone
d. Oświetlenie, min 2 punkty z przodu, oraz 2 z tyłu, chyba że w oryginale było więcej
(względy wizualne, oświetlenie nie musi funkcjonować)

11. Wnętrze kabiny pomalowane, musi zawierać minimum następujące elementy :
a. Podłogę
b. deskę rozdzielczą
c. siedzenia
d. kierownicę
e. kierowcę (człowiek)

12. Średnica opony modelu powinna być zgodna (z tolerancją +/- 10%) z pojazdem w skali 1:1 na podstawie którego model został odwzorowany.
 Maksymalna szerokość opony nie może przekroczyć 60 mm. Wszystkie opony muszą być jednakowe.

14. Model startujący w zawodach musi mieć założony garaż na rc-slask  

13. Modele niespełniające powyższych kryteriów moga zostać dopuszczone do zawodów
pod warunkiem gdy zgodza sie na to wszyscy zawodnicy bioracy udział w zawodach.(dolicza sie po 100PK za każda niezgodność)

WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE

Lina holownicza o długości min. 600mm (wyposażona w haki na końcach), lub wyciągarka, lub hol sztywny,
    lub łańcuch holowniczy o długosci min 600mm
 
WYPOSAŻENIE OPCJONALNE (NIEOBOWIĄZKOWE):

1. koło zapasowe,
2. szpej przeprawowy,
3. inne.  
 

 
ORGANIZACJA ZAWODÓW

1. Zawody polegają na pokonaniu od minimum 6 OS do kilkunastu.
2. Przez OS rozumie się odcinek specjalny ustalony wcześniej przez Organizatora Zawodów  bądź inne osoby wyznaczone z grona zawodników
   uczestniczących w zawodach. Ilość bramek na OS to min 8.
3. Trasa OS MOŻE być ograniczona taśmą na całej jej długości lub tylko w jej fragmentach. Każdorazowe wyjechanie modelu wszystkimi
    kołami po za trasę OS,liczone jest jako Przestawienie.
4. Zadaniem zawodnika jest pokonanie ustawionych na trasie OS bramek, zgodnie z wyznaczoną kolejnością i kierunkiem przejazdu.
5. Aby bramka była zaliczona muszą zostać minimum spełnione łącznie następujące warunki:
a) auto musi pokonać ją na kołach
b) oś prowadząca musi przejechać oboma kołami linię bramki, dopuszcza się dotknięcie słupka  (nawet przednim np. zderzakiem)
6. W atakowaną bramkę nie można wjeżdżać niezgodnie z kierunkiem jej pokonywania.
7. Pokonanie bramki może być przodem jak i tyłem pojazdu
8. Szerokość bramek na OS powinna wynosić : 28 cm, a w przypadku bramki ustawionej na trawersie, lub bramki szczególnie trudnej,
   maksymalna szerokość wynosi 38 cm. Przy trawersach ostrych wzniosach i trudnych przeszkodach terenowych,
   bramki raz ustawione podlegaja modyfikacją pod warunkiem 100% zgodności uczestników zawodów,
   przed przejechaniem pierwszego modelu przez dana bramke.
 9. Zawodnik może startować wyłącznie modelem który zgłosił do zawodów, nie dopuszcza się zmiany modelu oraz startu modelem
   zgłoszonym do zawodów.
10. Zawodnik może w danym sezonie startować jednym modelem, zmiana modelu możliwa jest jedynie w przypadku sprzedaży modelu.
11. Wszystkie słupki na trasie OS są aktywne i punktowane zgodnie z zasadami Punktacji
12. Bramki na trasie OS, muszą być ustawione w taki sposób, aby wszystkie modele biorące udział w zawodach, miały zapewnioną możliwość
   wyjechania z bramki. Należy zwrócić uwagę, aby nie ustawiać bramek zbyt blisko siebie, blokując trasę, oraz tak,
   aby przeszkody terenowe (przeszkody typu, ściana, drzewo lub inne elementy otoczenia nie będące przeszkodami na trasie)
   nie uniemożliwiały opuszczenia bramki (minimalna odległość między bramkami to 50% długości najdłuższego modelu bioracego udział w zawodach).

ODPRAWA MODELI I KONTROLA ZGODNOSCI

100PK za każda niezgodność modelu
100PK za brak obowiązkowego wyposażenia


PUNKTACJA.


PUNKTY KARNE (PK) za poszczególne przewinienia:

5 PK cofnięcie w bramce,(po tym manewrze oba słupki są aktywne mimo wcześniejszego np.dotkniecia słupka)

8 PK każdorazowe dotknięcie słupka bramki (raz dotknięty słupek jest nieaktywny pod kątem kolejnego dotkniecia modelu w aktualnym przejeździe),

15 PK POSTAWIENIE modelu za pomoca innego modelu (lina, łańcuch, wyciagarka 1 pruba, kolejne pruby to kolejne 15PK,
   w przypadku zerwania lub odczepienia sie holu naliczane sa kolejne punkty karne za kolejne próby)

20 PK przewrócenie słupka bramki, postawienie modelu po przewrotce (w miejscu przewrotki), złapanie modelu

50 PK urzycie wyciagarki lub pomoc innego modelu w pokonaniu bramki za pomoca liny, łańcucha lub wyciągarki kiedy model nie jest w stanie jej
pokonać z racji ukształtowania terenu lub zniszczenia go przez poprzedzajace modele, w przypadku zepsucia sie wozu holującego wóz ten musi być
    odcholowany za pomoca innych MODELI w taki sposób by model holowany pokonał bramke OS(nienaliczane sa wtedy PK wozu holującego)

60 PK naprawa, opuszczenie wyznaczonej trasy,

120PK przestawienie modelu (przed bramkę), niepokonanie bramki


KLASYFIKACJA ZAWODÓW

1. Aby zawodnik ukończył zawody musi ukończyć minimum jeden OS.
2. Aby trasa OS była zaliczona, pojazd musi pokonać wszystkie bramki lub mieć naliczone
   odpowiednie punkty karne. W  przypadku nie  pokonania  bramek  w ramach  OS,  punkty  karne zostaną  naliczone poprzez pomnożenie
   ilości niepokonanych bramek razy 120 PK. W przypadku nie pokonania w całości danego OS, punkty karne za ten OS,
   zostaną naliczane jako suma ilości bramek danego OS pomnożona przez 120 PK
3. Zawody wygrywa zawodnik, który zdobędzie najmniejszą liczbę PK za wszystkie OS’y zawodów.
4.Punktacja generalna za zdobyte miejsc
 
   1 - 80
   2 - 75
   3 - 70
   4 - 65
   5 - 60
   6 - 55
   7 - 50
   8 - 45
   9 - 40
   10- 35
   11- 30
   12- 25
   13- 20
   14- 15
   15- 10
   16- 5
Odpowiedz
#42
No i pięknie, chciałbym się dopisać do listy chętnych na trucki Smile
Odpowiedz
#43
Mam pytanie odnośnie tego czy ktoś nie posiada tak czasem specyfikacji chodzi mi o wymiary itp do MAN 27??bo chce poskładać do kupy zawieszenie itp ale robię to tylko ze zdjec Sad
Odpowiedz
#44
Ożywiając temat:

Wniosek odnosnie zawieszenia:

Zawieszenie musi być zgodne z oryginałem tak jak w ogólnopolskich, natomiast dopuszczamy zastąpienie zawiezenie rurowego (Tatra) mostami/wahaczami. Sposób amortyzacji zgodnie z oryginałem.


Co myślicie o takim zapisie? Chodzi mi wyłącznie o dopuszczenie Tatr bez "rur". Myśle że zawieszenie "zastępujące" możemy wybrać przez ankiete.

Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości