Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulamin klasy TRUCK (TR)
#1
Witajcie,
Regulamin Truck różni się od tego z ogólno polskich tak wiec proszę o zapoznanie się z nim Cool


Załączone pliki
.docx   Regulamin TRUCK 2020(1).docx (Rozmiar: 13.37 KB / Pobrań: 28)
.docx   Karta startowa ORGINAŁ.docx (Rozmiar: 95.23 KB / Pobrań: 9)
Odpowiedz
#2
Witajcie,
Chciałbym zapytać o możliwość zmiany regulaminu w punkcie mówiącym o ilości i umiejscowieniu skrętnych osi.
W tej chwili mamy zapis, że skrętne mogą być tylko przednie osie (w przypadku 6x6 i 8x8, maksymalnie dwie osie skrętne, przednie osie).
Chciałbym poddać dyskusji i głosowaniu zmianę zapisu aby ilość i umiejscowienie osi skrętnych były zgodne z oryginalną ciężarówką. Co wy na to?
Chodzi o to, że mam w planach Oshkosha mtvr mk31 tractor 6x6, który ma dwie osie skrętne pierwszą i ostatnią i miło by było zachować w modelu wszystkie cechy pierwowzoru

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#3
Ja jestem za , ocieramy się już o klasę super scaled truck.
Odpowiedz
#4
Ponieważ raz w truckach startowałem to się wypowiem. Byłbym za tym żeby usankcjonować tą klasę suer scaled truck. Czyli obowiązkowa zabudowa paki przynajmniej w burty, do tego baki pod spodem itp.
Idźmy na całość ;-)
Odpowiedz
#5
Idziemy w stronę realizmu naszych modeli jak i realizmu zawodów

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#6
Spiszmy wszystkie uwagi i niech każdy się wypowie co do zmian.
Odpowiedz
#7
Jestem za tym co napisał Góry czyli super scaled, ale obowiązkowe burty się z tym gryzą, ponieważ ciężarówki 1:1 nie zawsze je mają. Jestem za zrobieniem superscaled czyli odwzorowujemy ciężarówkę 1:1 Jeżeli oryginał nie ma burt albo nadkoli to ich nie robimy. Przykładem ostatnio była ciężarówka Malo, który wyrobił się na ostatnią rundę. Jego ciężarówka jest wiernym odzwieciedleniem prawdziwego pojazdu. Podsumowując:
Jestem za osiami skrętnymi jak w oryginale
Jestem za zabudową jak w oryginale, nieobowiązkowe burty, czy błotniki
Jestem za montażem baków jak w oryginale.

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#8
Zgadzam się w pełni z Kokosem Wink

Choć mimo tego, że mam ciągnik, napiszę to:
Przewiduje wysyp ciągników w przyszłym sezonie. Chodzi oczywiście o niższą zabudowę... Choć tak w sumie do tej pory były dozwolone więc może jednak nic się nie zmieni?
Ja mam ciągnik, bo ciągnam naczepę na innych imprezach, a co zrobią inni to już ich sumienie ^^

W obecnym układzie zabudowa tylu paka/trial ma te zaletę, że nie trzeba mieć zbiorników paliwa i błotników obniżających kąt rampowy - w klasie SS wszystko będzie je miało, więc balans może się zmienić, ale to już czas pokaże - mi to nie będzie przeszkadzać.

Lekiem na ten problem powinny być słupki o maksymalnej wysokości koła (ok 130mm), które powinny zniwelować problem występujący np. w klasie sport, gdzie rządzą pick-upy Wink

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#9
Ustalmy pewne zasady co do omawiania regulaminu na przyszły sezon.
Zgodnie z założeniem tego forum nad zmianami w regulaminie odbywa się głosowanie i zmiany są wprowadzane demokratycznie. W głosowaniu mogą brać udział tylko osoby które choć raz wystartowały w danej klasie w tegorocznych zawodach.

Rocky ma przygotować w punktach co zostało zaproponowane do zmiany. Gdy już to wypisze wtedy każdy uprawniony do głosowania niech napisze np. 1.tak, 2. nie itd.

Kto może brać udział w głosowaniu widać z klasyfikacji generalnej. Dodatkowo wszelkie głosowania powinny się odbywać tylko w czasie spotkania twarzą w twarz.
Dobrze by było gdyby Rocky podał punkty pod głosowanie w następnym tygodniu i głosowanie odbyło się do końca roku tak aby każdy miał czas na przygotowanie modelu do nowego sezonu.

Co do zabudowy tyłu to w obecnym regulaminie jest wymagana:
„ZABUDOWA MODELU:
Zgodna z oryginałem (trialowa lub specyficzna dla ciężarówki)
W przypadku zabudowy trialowej lub przeprawowej, model musi posiadać cechy charakterystyczne dla ciężarówki trialowej, są to: klatka bezpieczeństwa - zabudowa trialowa, zakrywająca pozostałą część modelu, o szerokości kabiny, z tolerancją szerokości -2%/+2%.
W żadnym z wariantów zabudowy, opona nie może wystawać poza kabinę lub zabudowę.”

Uważam że tak powinno pozostać. Modele bez tylnej zabudowy zupełnie inaczej ocierają się o słupki.
Proszę pamiętać, że to co odbywa się pod egidą tego forum to ZAWODY a nie spotkania modelarskie. Zawody wymagają aby każdy miał mniej więcej równe szanse. Dopuszczenie ciągników bez zabudowy zmniejsza te szanse da modeli z zabudową i traci sens rywalizacja.
Nie widzę problemu dla osób które preferują ciągniki aby na czas uczestnictwa w zawodach nałożyli na tył zabudowę trialową, nawet z wycięciem pod siodło i tylko dokręcili ją 4 śrubkami.o
Odpowiedz
#10
Nasz regulamin niestety nie otwiera mi się (może warto utworzyć go w najpopularniejszym formacie PDF?), natomiast wiem, że był tworzony na podstawie regulaminu ogólnopolskiego, więc pozwolę sobie zacytować, ponieważ z tego co widzę z powyższego posta, pokrywa się:

"Zabudowa modelu może występować w dwóch konfiguracjach:
a) Zabudowa charakterystyczna dla ciężarówki występującej w rzeczywistości, a dopuszczona do ruchu
drogowego (ciężarówki ze skrzynią ładunkową, ciągniki siodłowe, holowniki, ciężarówki do przewozu
drewna itp.)
b) Zabudowa w stylu trialowym/przeprawowym, z zabudową zakrywającą tylną/e oś/e, oraz z klatką,
zabudowana na dowolnej ciężarówce spełniającej pozostałe punktu regulaminu."

W związku z powyższym ciągnik siodłowy jest jak najbardziej charakterystyczną zabudową występującą w rzeczywistości, dopuszczoną do ruchu drogowego.

Dyskusyjne są poniższe zapisy:

"W przypadku ciągnika siodłowego/holownika są to:
- siodło lub ramię holownika
- błotniki tylnej osi zakrywające całkowicie koła osi, gdzie szerokość po zewnętrznej błotników ma być
równa szerokości kabiny, a umieszczone mogą być nie wyżej niż 50mm nad kołami, mierzone od górnej
krawędzi bieżnika opony
- baki pomiędzy kabiną a tylną/ymi osią/ami
- sztywny tylni zderzak o szerokości modelu, z oświetleniem, znajdujący się nie wyżej niż górna krawędź
bieżnika opony,"

- tu pojawia się pytanie co w sytuacji, gdy prawdziwa ciężarówka nie posiada nadkoli i/lub tylnego zderzaka - czy robimy zgodnie z oryginałem, czy dorabiamy części, by pasowało do regulaminu?

Co do tego, kto może się wypowiadać - oczywiście zgadzam się - a w związku z tym, że startowałem na Pogorii, pozwoliłem sobie zabrać głos Wink[Obrazek: 5c1d62c41c1c9fe335f2bacd02f084df.jpg]

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości