Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeep Brute
#1
Specyfikacja:
1. Mosty – Axial SCX/Wraith
2. Silnik – szczotkowy 45T.
3. Regulator – Hobbywing 1060
4. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG 
5. Opony – 
???
6. Felg – plastik
7. Karoseria – New Bright pocieta
9. Przekładnia – traxxas 1:16
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
11. Wyciągarka – ???
12. Zderzak przedni, tylni, grill, gadżety, snorkel, obrysówki, paka – projekt własny, drukowany
13. Moduł świateł - automatyczny
14. Amortyzatory - hsp Kulak
Od czasu jak odkupiłem zdezelowaną budę Jeep Wrangler New Bright myślałem, że zrobię z niej pick upa. W sieci natrafiłem na wersje Jeep Brute z podwyższonym dachem i postanowiłem zrobić coś w tym stylu. Tylną ściankę i dach zaprojektowałem i wydrukowałem.
Rama pochodzi z modelu Toyoty Hilux sprzedawanej w Chinach.
Mosty to taka hybryda. Kupiłem obwody mostów używane i okazało się że jedna jest podszlifowana pod c-huby Wraitha. Pogrzebałem w składziku cześci i wyjąłem zwrotnice i c-huby Wraitha oraz półosie. Po dopasowaniu do zębatek SCX złożyłem przedni most. Most taki ma super skręt ale jest szerszy od tylnego o 10mm. Dlatego do tylnego mostu zaprojektowałem i wydrukowałem specjalne końcówki mostu. Wewnątrz znajdują się kubki i półosie jakie stosujemy w skrętnym moście SCX. Ponieważ przy skręcie kubek musi siedzieć głębiej w półosi to przy braku skrętu można go wysunąć i zyskać te 10 mm szerokości.
Z tyłu zastosowałem resor którego mocowanie przygotowałem już w drukowanej końcówce mostu. Z przodu zaprojektowałem górne i dolne mocowanie sprężyn i zrobiłem na sprężynach. Amortyzatory pochodzą z Kulaka tylko zostały podszlifowane i pomalowane. Amortyzatory zalałem olejem aby uzyskać tłumienie – o dziwo trzymają olej.

                       

Przekładnia to traxxas 1:16 z przełożeniem 55/13 oraz silnik szczotkowy 45T. Do tego rozdzielacz własnej konstrukcji 2,5:1. Zestaw pracuje bardzo ładnie z dołu a przy zastosowaniu aku 3S ma również odpowiednią górę.

           

W trakcie budowy pojawił się kolejny pomysł aby z tyłu zrobić węższą pakę i koła bliźniaki.

Felgi bliźniaki można by zaprojektować i wydrukować ale wydruki nie są tak mocne jak wtryskiwany plastik. Dlatego wykombinowałem jak połączyć dwie felgi. Jedną nawiercam frezarką na 2,5 mm i gwintuje a drugą w tych samym miejscach nawiercam 3mm. Wszystko skręcam śrubkami M3. Wydaje się mocne – zobaczymy.

           

Paka jest w trakcie projektowania i drukowana coś w stylu jak na zdjęciu

   

Obecnie czekam na opony do kół. Wybrałem rozmiar 108mm bo mniejsze śmiesznie wyglądają w nadkolach New Bright a większe to już by było takie przesadzone.
Odpowiedz
#2
Hej, super pomysł z jeepem brute, sam szykuje innego pickupa z Ameryki.
Strasznie mi się bruty podobają i dlatego pozwolę sobie podzielić się moimi wątpliwościami
Brute nigdy nie był takim rasowym pickupem typu dodge RAM i nie miał nigdy bliźniaków.
Chciałem też zapytać o tą zabudowę? Wygląda jak ze starych pickupów typu ford f-100, a brute miał proste, gładkie boki i tak jakoś mi to nie pasuje.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#3
Masz rację co do zabudowy, że nie jest zgodna z rzeczywistością.
Pierwsza rzecz to Brute w zabudowie pick-up z dwoma drzwiami znalazłem tylko wersję TJ a buda New Bright to raczej pod JK (podchodzi (choć wcale nie do końca). Brute JK to wersje 4 drzwiowe pickupa.
Od początku jednak chciałem go budować jako taki "standardowy" Brute ale jakoś ostatnio naszło mnie że zrobię własną wariację.
W głowie u mnie wygląda on świetnie - zbudujemy, zobaczymy Wink
Zawsze można zdjąć tylną zabudowę i wymienić.

Przy okazji przeniosłem garaż do inne bo uświadomiłem sobie że choćby ze względu na bliźniaki nie pasuje do Sport.

Ale teraz mnie naszło żeby kupić budę Jeepa 5 drzwiową na ali i jego przerobić na Brute wersja 4 drzwiowa Wink))
Odpowiedz
#4
Byłem przekonany, że to jest ta buda co Viper i ja mieliśmy w scaledach czyli właśnie Tj.
Zawsze można ściągnąć bliźniaki z tyłu i wystartować.

Trzymam kciuki za projekt i jestem bardzo ciekaw efektu

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#5
zrobiłem pierwsze wydruki burty i nadkola. No i  - nie podoba mi się. nadkole wyszło takie ogromne. Nie bardzo wiem czy drążyć dalej temat czy zrezygnować z pomysłu tych bliźniaków.
                   
Odpowiedz
#6
Osz Ty Panie, to jest po prostu DUŻE Smile Smile Smile
Odpowiedz
#7
Popełniłem dwa błędy jak wymyśliłem sobie te bliźniaki:
1. Do tej karoserii nie pasują mniejsze opony niż 108mm bo się w niej gubią. Zaś opony o tym rozmiarze nie kojarzę w szerokości mniejszej niż 40mm
2. Cofnięta burta w stylu starego pick-upa powiększa nadkole.
No cóż - popełniłem błąd i trzeba się cofnąć.


Buduję „standardowego„ Brute.
           
Odpowiedz
#8
Jako fan standardowego bruta bardzo się cieszę, teraz wg mnie wygląda ładniej, proporcjonalnie. Fajnie będzie go zobaczyć w terenie

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#9
W temacie cały czas się dzieje. Zakończyłem najtrudniejszy etap szpachlowani i szlifowania wydruków. Cała paka składa się zaprojektowanych przez mnie paneli i wydrukowanych. Wszystko trzeba było szlifować i szpachlować i znowu szlifować i tak z 3 razy. Następnie posklejać w całość i znowu szpachlować i szlifować.
Ostatecznie model pomalowany jest kolorem z palety Tamyja – Nato brown który gdyby zostawić w wersji bez bezbarwnego byłby bardzo wojskowy ale po nałożeniu lakieru bezbarwnego nabrał głębi i wygląda świetnie. Nadkola to mieszanka koloru czarnego i trochę ciemnej zieleni aby nie były po prostu czarne.
Modele maluję aerografem więc mogę pozwolić sobie na mieszanie kolorów.


Udało mi się również odświeżyć deskę rozdzielczą ktura jest pomalowana połączenie czarnego i koloru nadwozia nato brown. Jako że kiedyś wydrukowałem sobie cały arkusz a4 różnego rozmiaru zegarów, gps, przełączników itp. do deski rozdzielczej to po dobraniu rozmiaru udało się urealnić deskę rozdzielczą.


Kolejny krok to pomalowanie środka paki. Od spodu pomalowałem ją czarną gumą w sprayu na próbę ale efekt ie jest oszołamiający – miałem nadzieję na uzyskanie pewnej struktury.
Dlatego od środka pomaluję ją farbą czarny półmat po prostu.


I najważniejsze – zamówiłem sobie u kolegi Sherman77 znaczki Brute, V8 Jeep w wersji 3D (wypukłe). Jak się przekonałem już na projekcie Samuraja i Tojoty Wiarusa takie znaczki choć są małym gadżetem to niesamowicie urealniają model i poprawiają jego wizerunek.
           
Odpowiedz
#10
W projekcie cały czas się dzieje. Przygotowane są boczki drzwi, deska rozdzielcza odmalowana, zrobiony tunel środkowy. Do wnętrza użyłem takiej samej farby jak na karoserii.
Kierowca już siedzi i fotele są.
Na pace powstało miejsce na akumulator a tylna burta się otwiera. Ponieważ pakę sam rysowałem więc mogłem zaprojektować specjalne blokady burty które wysuwają się w bok a są przesuwane na środku burty rączkami.
Rozprowadzam oświetlenie.
Teraz zostają jeszcze do zrobienia zderzaki i progi. Te elementy zrobię poprzez lutowanie rurek mosiężnych.
Zastanawiam się nad wyciągarką. Sądzę że do tego projektu użyję chińskiego Warn'a. Będzie dobrze wyglądał na zderzaku.
                       
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości