Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HPI Venture Toyota FJ Cruiser (opis, dane, szczegóły)
#1
W moje ręce trafiła nowość od firmy HPI w wersji RTR czyli gotowej do jazdy, w której znajdziemy:
- złożony model
- kompletna elektronika
- pomalowana i złożona karoseria
- aparatura 2,4 GhZ
- książka serwisowa, bateria NIMH oraz baterie AA do aparatury

Jednak po kolei. Złożone podwozie na pierwszy rzut oka zwraca na siebie uwagę bardzo dobrym rozłożeniem masy. Projektanci modelu Venture obrali nieco inną ścieżkę niż w przypadku dotychczasowych produkcji Vaterry czy Axiala. Silnik wraz z przekładnią znajduje się z przodu modelu a w centralnej części podwozia znajdziemy tylko rozdzielacz. Wpływa to korzystnie nie tylko na rozłożenie masy, ale też w przyszłości nie będzie to kolidowało z założeniem innej karoserii (np. pickup'a) czy też stworzeniem nowego wnętrza.
Silnik, jaki mamy na pokładzie zestawu RTR, to silnik szczotkowy 35T, którym steruje klon regulatora Hobbywinga 1060, jednak z usprawnieniem do trialu. Usprawnienie to polega na możliwości regulacji dragbreaka pomiędzy wartościami: 80%, 100% oraz 0% oraz na możliwości wyboru używanych pakietów: NIMH 5-9cel oraz LiPO 2S oraz 3S. 
Serwo jest bardzo przeciętne; jest to pierwsza rzecz którą należy wymienić zaraz po zakupie, ponieważ jego wartość przy napięciu 4,8V to zaledwie: 4,2km/cm; jest to zatem produkt raczej do adaptacji na wyciągarkę niż na serwo skrętu. Będąc w tym miejscu, należy wspomnieć też o innym podejściu do układu skrętnego modelu. W podstawowej specyfikacji nie znajdziemy półosi CVD, Jednak ciekawym rozwiązaniem jest przeniesienie drążka skrętnego za most. 
Zawieszenie jest oparte na klasycznym 4linku z tyłu oraz na drążku Panharda z przodu, które jest wymuszone przez zamontowanie serwa na ramie modelu. Co ciekawe, cały zestaw: przekładnia, silnik i serwo jest zamontowany na jednym elemencie nośnym przykręconym do ramy. Amortyzatory olejowo-sprężynowe o wymiarach (63-90mm) pracują bardzo płynnie i miękko, a nawet bardzo miękko. 
Opony to Rockthorn’y o rozmiarach 109mm x 38mm - bardzo miękka mieszanka, która może być niezwykle skuteczna w terenie. W tym miejscu warto wspomnieć o rozmiarach. Rozstaw osi: fabrycznie 311mm, można zmodyfikować do 290mm, Pozostałe wymiary to:
Długość: 527mm
Szerokość: 227mm
Wysokość: 238mm (z bagażnikiem dachowym)
Masa: 2,1 kg (bez pakietu)

Progi to bardzo realistyczna konstrukcja, która skutecznie będzie chroniła boczne sekcje karoserii.
Całe podwozie sprawia wrażenie bardzo zwartego i przemyślanego projektu. Producent dokłada zestaw części zamiennych do zestawu RTR. Minusem podwozia jest tylna cześć - łoże pakietu. Pokrywa górna pakietu, poprzez swój kształt,  jest przystosowana pod pakiety NIMH, więc użytkownicy takiego zasilania będą zadowoleni; tak samo jak użytkownicy pakietów LiPO o mniejszej pojemności. Jednak właściciele większych hardcasów muszą liczyć się z przerobieniem mocowania pakietu, na np. rzepy. 

Rozbudowa modelu będzie kontynuowana pod linkiem:
http://rc-slask.pl/watek-533.html


Galeria:


Załączone pliki Miniatury
                                                           
Odpowiedz
#2

Hej Przemsky, Masz jakąś instrukcję jak zrobić oświetlenie tego HPI bo chciałbym założyć światła z przód/tył i listwę na bagażnik.
Odpowiedz
#3
Z przodu najlepiej rozwiercić miejsce "kloszy" np: mini szlifierką i wstawić klosze:
Przykład kloszy:
http://allegro.pl/soczewka-oprawka-do-di...31210.html

Tył, najlepiej zamontować pod naklejkę lamp tylnych robiąc małą dziurkę w karoserii, a temat lusterek, nieco skomplikowane i precyzyjnie trzeba rozwiercić wnętrze, ale jak widać w moim garażu, udało się mi to wykonać za pierwszym razem.
Garaż:
http://rc-slask.pl/watek-533-post-4396.html#pid4396

Diody led kupuję na allegro, są to diody 3 i 5mm 12V, możesz je podłączyć pod odbiornik.
Odpowiedz
#4
A światła tylne?
Lusterka sobie podaruję przynajmniej na początku ? jest jakiś gotowy moduł do sterowania tymi lekami?
Odpowiedz
#5
Już wspomniałem:
"Tył, najlepiej zamontować pod naklejkę lamp tylnych robiąc małą dziurkę w karoserii"

Na pewno są w sprzedaży gotowe moduły, jednak nie korzystam z nich. Sterowanie można zrobić też samemu z jakiegokolwiek serwa Wink
Odpowiedz
#6
Dzięki Przemku za opis. Myślę, że gdyby ten model wyszedł pół roku wcześniej to jeździłbym teraz Venture zamiast Ascenderem przedew wszystkim ze względu na ten silnik z przodu. Ciekwae jak będzie z wytrzymałością i trwałością. Czy zauważyłeś jakieś nieprzemyślane rozwiązania (jak np. wały w ascenderze)?
Odpowiedz
#7
PLUS dla HPI ponieważ pin w wałach jest przelotowy jak w Axial, konstrukcyjnie wały to solidna rzecz.

Czas pokaże, moim zdaniem będzie dobrze.
Odpowiedz
#8
Przemek, jak tam model się sprawuje? Masz go, pod sporta czy scaleda....?
Pytam, bo może uda się i przybędzie nam jeden więcej. Daj znać
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości