Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
opony do klasy scaled
#1
Na PW Bastian zapytał o opony do scaled. Napisałem do niego z moimi doświadczeniami oraz przemyśleniami, ale pomyślałem że można podzielić sie tymi informacjami w bardziej ogólnym gronie, może komuś się przyda.
Zaznaczam, że są to moje doświadczenia i nie każdy może podzielać te opinie

Gmade 1.9" MT1901
mam te opony i nie wszędzie są dobre. Ja ich jakoś nie doceniłem ale kolega Zotornik bardzo chwali. Dla mnie środek bieżnika jest zbyt płytki a sam bieżnik ma słabe boki

Ja ostatnio używam tych
TRAIL BUSTER SCALE 1.9"
częściowo ze względu na wygląd ale też na ich pracę na kamieniach i w błocie. Jednak w piachu nie działałyby dobrze bo od razu kopią dziurę więc założę wtedy g-made

MUD THRASHERS 1.9"
te są bardziej uniwersalne ale też bardziej uśrednione, jednak nie są złe. Tyko że rozmiar to 100 mm

MUD SLINGERS 1.9"
te są świetne w błocie i na skałach ale trochę małe bo 93 mm - mam i uźywam w klasie SS

ROCK CREEPERS 1.9"
na tych przez chwilę jeżddziłem i wydają się OK, ale nie mam doświadczeń

MICKEY THOMPSON 1.9" BAJA CLAW 4.19"

na tych przez chwilę jeżdził Gutek i są bardzo dobre - ale rozmiar już z sklepu jest o 0,8 mm ponad dopuszczalne 105 mm. Nigdy ich nie zmierzyłem w rzeczywistości więc nie wiem jak naprawdę wychodzą.

SCRAMBLER OFFROAD 1.9"

to jest jakaś nowość, bieżnik jak w jednych z opon axiala które jedni chwalą a inni nie. mogłaby być to ciekawa opcja

Mud Slingers 1.55"
to są dobre opony tylko że musiałbyś kupić również felgi
Odpowiedz
#2
Gorg super Teraz czas na klasę sport
Odpowiedz
#3
popieram sugestię kolegi Bednara
dobrze mówi, dać mu wina Big Grin
Odpowiedz
#4
Również się podpisuje pod tą petycją  Big Grin
Odpowiedz
#5
Co do opon sportów jestem monotematyczny i nie mam za dużych doświadczeń poza ripsawami. Ale założymy wątek i niech każdy opiszę swoje opony i odczucia
Odpowiedz
#6
Opony Hot Bodies HPI Rover 1,9 Tire
https://www.hpiracing.com/en/part/67913
Oznaczone na gumie kolorem czerwonym co według nomenklatury HPI oznacza mieszankę miękką (jest jeszcze różowy czyli super miękki)
Na moje doświadczenie opony są faktycznie miękkie i więcej nie trzeba.
HPI na swojej stronie sugeruje aby użytkować je z otworami w feldze.
I byłoby to dobre rozwiązanie ale dla typowego crawlera bo do trialówki taki rozpłaszczony placek nie wyglądałby dobrze.
Bieżnik wygląda ciekawie i będzie robił w terenie. Według producenta przeznaczony jest na skały przede wszystkim.
Opony założone na felgę MST z oryginalnymi wkładkami mają rozmiar 97 mm/40 mm
Aby zwęzić opony tak by pasowały pod regulamin klasy scaled czyli 38 mm założyłem do nich inne wkładki – chyba z Axiala Ripsaw a więc z opony o rozmiarze 108 mm.
Udało mi się uzyskać wymiary 99 mm/38 mm. Opona nie utwardziła się odczuwalnie.
Wydaje się że można włożyć jeszcze większą piankę

Uaktualnienie
W końcu była szansa przetestować je na poważnie. Zastanawiałem się w jakim terenie parametry tych opon najlepiej się sprawdzą.
Postanowiłem założyć je na jurajskie skałki.
Opony sa miękkie i mają delikatny miękki bieżnik.
Na skałkach zachowywały się rewelacyjnie. Właściwie można było wjechać prawie pod pionowe ścianki.
Ja założyłem je na felgi kopie rdzawek. Pasowały dobrze choć trzeba mieć trochę doświadczenia w montażu opon na te felgi aby dobrze je ułożyć.
Wkładki użyłem większe tak ze koła na początku miały rozmiar 99 mm. Jednak po godzinie zmniejszył się do 95 mm.
Jak dla mnie opony świetnie się sprawdziły w tym terenie.
Na innych nawierzchniach nie testowałem.
Odpowiedz
#7
Dorzucę do listy oponki

PITBULL ROCK BEAST 1.55

   

tutaj można je kupić taniej niż na oficjalnej stronie producenta: https://www.asiatees.com/display?Miscell...7454&pid=1

Faktyczny wymiar to 99/36, gąbka zestawu jest bardzo twarda ale po kilku jazdach zaczyna się formować. Co do zdolności terenowych to na tą chwilę mogę powiedzieć że się całkiem nieźle spisują. U mnie są założone na felgi 1.55 z RC4WD i spasowały się idealnie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości