Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
250-tka - handmade
#1
Quadrocopter powstał z części dobranych przez kolegę Giulio . W pierwszej wersji pakiet montowany był na górze a elektronika wewnątrz ramy węglowej . Po każdym "krecie" koncepcja ulegała zmianą i w efekcie końcowym pakiet jest wewnątrz ramy razem z elektroniką .

Całość waży do 597 gram w zależności od zastosowanego pakietu. To z powodu nowych przepisów .
Ja latam na pakietach 3S choć elektronika i silniki obsługują do 4S.
Maksymalny ciąg to 2800gram przy wadze około 550gr. powoduje że quiad jest jak "rakieta" Cool .

   

   
Odpowiedz
#2
Chciałoby Ci się dokładnie napisać co tam siedzi ?
Mnie i Grześka naszła Ochota na 250 fpv, a może wybrać inną klasę ?
Odpowiedz
#3
Ten Aton jest większy , stabilniejszy i ma wbudowany GPS .
 Jak chcesz model do latania " na spokojnie " i taki którym będzie potrafić latać dziecko 8 letnie to Aton i do tego fpv .Ma też fajny przycisk/ funkcję która "ratuje życie " - air break - (model zatrzymuje się w miejscu).
 Kolejny plus to czas lotu do 28 min (faktyczny ponad 20min) na oryginalnym pakiecie 5000mah 3S i o 5 min mniej z gimbalem i kamerką - to co najmniej  2x dłużej niż 250-tka


Zaletą 250-tki jest zwrotność , niska waga i cena części zamiennych . Dla tych co mają doświadczenie to dużym plusem będzie zapas ciągu bo w moim wypadku jest to prawie 3kg przy masie startowej modelu do 600g.

Wady to :
- kłopot przy "pierwszym" ustawieniu - tak by był stabilny ( kilka godzin testów ) . To jest składak więc nie ma co liczyć na stabilność i prostotę lotu Atona .
- krótki czas lotu 5-10min max - jak dasz fpv to nie ma szans na więcej

Mój zestaw:
- rama ZMR 250 full carbon
- płytka dystrybucji prądu z 2x bec (5v i 12v)
- silniki Emax MT 2205 II
- kontroler lotu - SP Racing F3 Flight deluxe - polecam . ma dodatkowo : barometr, kompas , wspiera GPS,....
- regulatory to XRotor 20A
- odbiornik i aparatura Graupner MZ-18
- pakiety , śmigła na zapas i drobiazgi Smile

Jest też kwestia ceny i czasu który trzeba poświęcić by model latał dobrze . Z mojej strony: fpv tak ale do Atona , 250 -tka dla frajdy ale bez fpv .

Jak chcesz mały model i z fpv to tylko oryginał - polecam pierwszy z filmiku czyli Mavica
http://rc-slask.pl/watek-13.html
Odpowiedz
#4
Jak szukacie czegoś do latania z fpv to taniej, prościej, dłużej, bezpieczniej .... założyć fpv do samolotu .
Odpowiedz
#5
Też fajna sprawa.
Odpowiedz
#6
Witam
Macku ostatnio stałem się posiadaczem takiego ustrojstwa OCDAY 250 art, cena była na tyle okazyjna że brałem w ciemno, dopiero po złożeniu ramy zaczęło mi to coś przypominać, ten sam dron co Twój co mi pokazywałes.
Narazie jestem na etapie montażu elektroniki, do szczęścia brakuje mi jeszcze nadajnik i odbiornik. Jakbym czegoś nie wiedział to się odezwę.
   
Odpowiedz
#7
Big Grin 

Z rad które dostałem i mogę przekazać dalej to :
- wywal te pseudo nóżki
- nie montuj nic pod ramą
- kable nie pod spodem
- jak nie korzystasz z FPV lub kamerki to wywal podstawkę z amortyzacją
- regle warto montować tak by miały chłodzenie
- czym niżej środek ciężkości tym model stabilniejszy
- kontroler sztywno przymocowany do ramy i na środku modelu (u mnie nie udało się bo na środku jest bateria )
- jak mocujesz baterię na górze to pamiętaj jak moja skończyła ( przy krecie śmigło wbiło się w jedną celę )
- wszystkie śruby na "kleju" ja jeszcze wymieniałem na dłuższe


P.S. Jak kontroler nie jest już zaprogramowany to życzę sporo cierpliwości i szczęścia by nic nie uszkodzić Smile
Odpowiedz
#8
Ulotniony.
Bez problemu za pierwszym programowaniem, tylko teraz trzeba nauczyć się latać.
   
Odpowiedz
#9
buahahahahaahah!
Ulotniony i nauczyć się latać -coś mi sę to gryzie w jednym zdaniu Big Grin
A tak na poważnie to brawo, kolejne śmigła na forum!
Odpowiedz
#10
Chodziło mi o to że bez problemu wszystko się skonfigurowało, chociaż miałem obawy. Teraz tylko pozostało opanować go lub zezłomować.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości