Forum RC
REGULAMIN TECHNICZNY - czyli jak pownien wyglądać Twój model w klasie SCALED - Wersja do druku

+- Forum RC (https://rc-slask.pl)
+-- Dział: TRIAL (https://rc-slask.pl/dzial-30.html)
+--- Dział: Garaże i regulaminy (https://rc-slask.pl/dzial-31.html)
+---- Dział: Scaled (https://rc-slask.pl/dzial-41.html)
+---- Wątek: REGULAMIN TECHNICZNY - czyli jak pownien wyglądać Twój model w klasie SCALED (/watek-1348.html)



REGULAMIN TECHNICZNY - czyli jak pownien wyglądać Twój model w klasie SCALED - Bastian - 2021-02-09

REGULAMIN TECHNICZNY PUCHARU ŚLĄSKA 2025 - czyli jak pownien wyglądać Twój model w klasie SCALED Smile

[attachment=8272]

1. Do klasy zaliczają się modele w skali 1:10 lub zbliżonej, posiadające stały napęd na obie osie, z jedną osią skrętną (wyłącznie przednią), posiadające swoje odpowiedniki 1:1 produkowane fabrycznie. 
 
2. Model startujący w zawodach musi mieć założony garaż na forum rc-slask.pl 
 
3. Modele mogą być napędzane wyłącznie jednym silnikiem elektrycznym. Nie ma ograniczeń co do typu, wielkości silnika oraz ilości zwojów. Nie ma ograniczenia co do typu ogniw i napięcia maksymalnego pakietu. 
 
4. Modele muszą posiadać kompletną i wykończoną karoserię (włącznie z szybami) wyraźnie wyznaczającą obrys modelu, jego przód, boki i tył - bez podcinania - dopuszczone jest lekkie profilowanie nadkoli. 
 
5. Karoseria modelu może być wykonana z dowolnego materiału pod warunkiem zachowania jej sztywności po bokach modelu oraz jej wagi nie mniejszej niż 450 gram. Dociążenie ma być zamontowane powyżej czerwonej linii. Niedozwolone jest montowanie dociążenia po bokach modelu  – patrz zdjęcie poniżej. 

[Obrazek: attachment.php?thumbnail=7821]   

6. Do startów w tej klasie nie dopuszcza się modeli z zabudową typu „truggy”.
 
7. Model musi posiadać zderzaki (przedni i tylny) wykonane z materiału zapewniającego sztywność lub być usztywnione od spodu, zamontowane w odpowiednim miejscu i wysokości w sposób trwały, tak by spełniały swoje zadanie w terenie.  Zderzak musi wyglądać jak zderzak  - ocena i weryfikacja będzie podczas aktualizacji garażu oraz kontroli technicznej.
 
Szerokość i kształt zderzaka przedniego i tylnego:
a) w przypadku odwzorowywania fabrycznego zderzaka pojazdu 1:1 jego kształt i szerokość  musi byś zgodna z oryginałem, 
b) w przypadku offroadowego zamiennika fabrycznego zderzaka jego szerokość musi być co najmniej równa szerokości karoserii w jej najszerszym miejscu, bez uwzględniania nadkoli. 
 
8. Koła obu osi nie mogą wystawać poza długość modelu wyznaczoną przez zderzaki. 
 
9. W przypadku nadwozia typu kabriolet obowiązkowa jest klatka bezpieczeństwa z co najmniej czterema punktami styku z nadwoziem, wykonana z trwałego materiału. Niedopuszczalna jest jazda ze zdemontowaną lub opuszczoną szybą czołową. 
 
10. Dopuszczone są opony o maksymalnej, rzeczywistej średnicy zewnętrznej 100 mm, szerokości 38 mm, na feldze nie większej niż 1.9” - opony muszą częściowo chować się pod obrysem karoserii lub nadkoli (min. 50% szerokości opony). Pomiaru opony dokonuje się na feldze gdy opona nie dotyka podłoża. 
 
W trakcie trwania rundy wymagana jest jazda na 4 takich samych oponach, nie można wymieniać opon na inne  w trakcie rundy/ pomiędzy os-ami. 
 
11. Dopuszcza się zmiany w odwzorowaniu zawieszenia w porównaniu do pierwowzoru 1:1 
 
12. Rozstaw osi w modelu nie jest limitowany, ale musi być zgodny z rozstawem nadkoli w Karoserii.
 
13. Model nie może przekroczyć wskaźnika RTI = 500 mierzonego przed zawodami. RTI musi być zablokowane w sposób trwały, tak aby nie uległo zmianie w czasie jazdy. Z racji zróżnicowanych warunków pomiaru dopuszcza się przekroczenie RTI o wartość 50.
 
14. Model musi posiadać lusterka zewnętrzne które podczas pokonywania os-ów mogą  być złożone oraz działające oświetlenie (minimum 2 punkty z przodu i 2 z tyłu modelu) zamontowane w karoserii (wyjątkiem jest przypadek w którym karoseria posiada zabudowę lub skrzynie ładunkową w której producent nie przewidział miejsca na montaż lamp - w tym przypadku dopuszczalne jest zamontowanie oświetlenia w zderzaku) Oświetlenie ma być włączone podczas pokonywania os-ów. Niedozwolone jest montowanie oświetlenia w postaci otworów w karoserii z którego wystaje dioda itp. - ocena i weryfikacja będzie podczas aktualizacji garażu oraz kontroli technicznej.
 
15. Posiadanie wyciągarki i trapów (max. 2 szt., do 150mm długości każdy) – wskazane, ale nie obowiązkowe. 
 
16. Obowiązkowe jest posiadanie figurki kierowcy (człowiek) oraz wnętrze . Wnętrze może być uproszczone (minimum: kierowca, deska rozdzielcza, kierownica i oparcia przednich siedzeń), może być wykonane np.          w formie wypraski z leksanu (tak jak w axial rubicon, czy też w dingo). 
 
17. Wymagane posiadanie 3 sztuk wyposażenia skalowego, bezpośrednio dotyczącego trialu.- ocena i weryfikacja będzie podczas aktualizacji garażu oraz kontroli technicznej.
 
18. Model powinien posiadać zabezpieczenie przed wodą (możliwość występowania przeszkód wodnych). 
 
19. Ponadto zabronione jest stosowanie: 
a) mostów typu MOA oraz zawierających przekładnie ślimakowe, 
b) zwolnic i mostów z zintegrowanymi zwolnicami, 
c) systemów zmieniających pracę zawieszenia, 
d) rozwiązań typu: dig, disconnect i overdrive
e) Opon pinowych oraz dodatków do kół ułatwiających poruszanie się w terenie (np. łańcuchy, kolce itp.), 
f) zawieszenia, przy którym model postawiony na płaskiej powierzchni nie posiada zapasu skoku zawieszenia w kierunku na ściskanie (tzw. „droop” ), 
g) niedozwolone jest umieszczanie pakietów zasilających na mostach lub linkach, zawieszenia. 
 
20. Wszelkie kwestie sporne, błędy czy sugestie zmian regulaminu należy składać pisemnie. Pismo powinno zawierać jasny opis przedstawionego tematu wraz z wyjaśnieniem.
 
21. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany regulaminu nawet w trakcie trwania sezonu.