Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przewodnik po modelach trialowych
#3
Ogólnie zgadzam się z opiniami przedstawionymi przez przedmówcę, ale:
Axial I – Świetny model, w starszych wersjach bardzo dobre materiały. Całe mnóstwo części zamiennych w bardzo dobrych cenach. Tak, promień skrętu nowsze konstrukcje mają dużo lepszy, ale w Axialu I można go poprawić paroma zabiegami.
Axial II – nie mam uwag
Vattera Ascent – tu się nie zgadzam z przedmówcą, części zamienne drogie, rozwiązania dziwne (połączenie wałów i mostów), Znam ludzi którym model popsuł się parokrotnie tak że nie możliwa była dalsza jazda więc niezawodności nie potwierdzam.
Do tego ogromny torque twist, czyli wykręcanie osi. Dodajesz gazu przed przeszkodą a model zamiast jechać podnosi lewą łapkę. Pozostaje ci ryzykowanie że albo w pewnym momencie ją opuści i pojedzie albo rolka.
TRX – model nadaje się tylko na spacery. Zwalista konstrukcja, niepotrzebne bajery, słabe serwa.
Do modeli klasy sport należy również
G-made Komodo – jeździ w scaledach i złego słowa nie powiem. Nie jest bardzo popularny ale jeśli trafiłby się w dobrej cenie to na pewno wart uwagi.
Komodo ma ciekawe rozwiązanie na mostach. Założone są hexy o grubości około 13 mm. Jak je zdejmiesz i założysz hexy 4 mm diametralnie zmienia się szerokość modelu i można nawet myśleć o zastosowaniu ich w klasie scaled.
HPI Ventura – nie wiem, nie znam się, nie widziałem jak jeździ.

Modele do scaled
Jeszcze parę lat temu trudno byłoby napisać że jest jakiś model RTR najlepszy do tej skali. Większość modeli była budowana od zera na różnych podzespołach.
Ponieważ bramki w sclaed rozstawione są węziej to i mosty lepiej żeby były węższe. I tu nie było większego wyboru (w realnej dla Polaka cenie) Były to mosty rc4wd Yota oraz T-rex 60.
I na tym stawiało się własne podwozie.
Teraz jest łatwiej. MST wypuściło serię podwozi CMX/CFX
Mosty o szerokości idealnej, przekładnie z stalowymi zębatkami, dobrze dobrane przełożenia. Model można kupić już z dopasowaną karoserią i to wielu samochodów. Obecnie jest to Ford Bronco, Chevrolet pick-p, Toyota LC40, Toyota FJ, Suzuki Jimny a za niedługo Jeep Wrangler pick-up.

Ale można również zakupić samo podwozie i postawić na nim własną karoserię. Tu wybór jest też ogromny bo podwozie po dopasowaniu podejdzie pod Defendera, Pajero, Wranglera i masę innych karoserii które mają szerokość w nadkolach około 210 – 190 mm.
Podwozie stało się bardzo popularne – u nas na Śląsku praktycznie wszyscy na nim jeździmy.
Oczywiście w wersji RTR wymaga trochę wkładu modelarskiego aby dopasować do wymogów klasy SCALED.
Są dwa podwozia które różnią się ułożeniem przekładni z silnikiem. CMX ma na środku i to jest lepsze rozłożenie masy ale trudniej zrobić do niego wnętrze, CFX ma z przodu i silnik dosyć wysoko.
Co do awaryjności to trudno powiedzieć bo nikomu z znajomych jeszcze się nie popsuł. Wydają się dosyć odporne.
Części zamienne raczej drogie ale ze względu na popularność modelu łatwo dostępne.
Inny model do scaled to Tamiya CC-01. Ma bardzo fajne karoserie ale podwiezie jest mocno przestarzałe. Aby model nabrał własności terenowych wymaga dużych zmian i nakładów.

Redcat Everest Gen 7 PRO
Przejrzałem oficjalną stronę tego modelu
Przekładnia główna to kopia Axiala SCX I tylko beż osłony zębatek. Do samej przekładni w wersji Axiala nie mam zastrzeżeń ale jaka jest kopia którą można osobno kupić na ebay za 40 pln to nie wiem. Oczywiście jest opcja zakupu zębatek stalowych do środka.
Mosty to te same (jak sądzę) co w Maverick Scout. Wadą Maverickowych było to, że blokada w środku jest plastikowa i przekręca się. Tutaj wygląda że blokada jest stalowa, ale patrząc po częściach zamiennych zębatka atakująca w moście jest dalej z guwnolitu.
Czy pasowałyby części z Axiala I – nie sądzę. Kiedyś próbowałem użyć zębatek atak i odbiór z scouta w axialu i nie pasowało.
Kolejną wadą mostu scouta jest ogromna grucha. Da się z tym żyć ale przeszkadza. Do tego dochodzi mały promień skrętu.
Zgodnie z założeniami regulaminowymi karoseria ma przypominać standardowo produkowany samochód  i tu jest problem bo dla mnie ta karoseria nie przypomina żadnego modelu..
Nie ma to znaczenia jeśli model byłby używany tylko spacerowo
Taka ciekawostka:
Na pierwszej stronie producenta pokazane są wały cvd których nie będzie się dało zamontować w tym modelu.
Ktoś powie, że cena jak za model RTR jest zachęcająca. Ktoś pisał, że z cłem i podatkiem wydał 1200 pln.
Nie zgodzę się – model nie jest rozwojowy.
W takiej cenie wolałbym kupić używany model z powyższej listy lub MSC CMX za 800 pln podwozie i doposażyć je zgodnie z własnymi wymaganiami.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Przewodnik po modelach trialowych - przez KubaDG - 2018-10-15, 14:49
RE: Przewodnik po modelach trialowych - przez jarmo - 2018-10-17, 20:17
RE: Przewodnik po modelach trialowych - przez Gorg - 2018-10-19, 10:14
RE: Przewodnik po modelach trialowych - przez jarmo - 2018-10-21, 21:07
RE: Przewodnik po modelach trialowych - przez Gorg - 2018-10-22, 21:48

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości