Po 3 dłuższych wyprawach w teren mogę w końcu napisać o tej konstrukcji.
To tylko moje trzy grosze: SCX10.III mogę porównać z Ascenderem (Ford Bronco), Venturki (Toyota) (używana przez 6 lat, blisko 7) oraz pierwszego SCX10 (srebrny Jeep). Oceny w skali 1-5*
Zacznę od materiałów i jako pierwsze tworzywo podwozia jest treściwe, ilość materiału w materiale jest na wysokim poziomie, przypomina mi się grzebanie w pierwszym Axialu. Pod tym względem robiłem przeróbkę SCX10.II i tam było znacznie gorzej, nawet Venturka była lepsza.
Ocena:
Axial SCX10.III - 5*
Axial SCX10.II - 2*
Axial SCX10 - 5*
HPI Venture - 4*
Vaterra Ascender - 3,5*
Ocena napędu (RTR)
Elektronika SPECTRUM robi wrażenie. Precyzja i pełna kontrola a silnik 35T daje niezły moment i wystarczającą prędkość. Seryjne serwo ma zapas mocy i do stockowej konfiguracji nic więcej nie potrzeba.
Axial SCX10.III - 5*
Axial SCX10.II -
Axial SCX10 - 3*
HPI Venture - 4*
Vaterra Ascender - 2*
Opony
W sypkim terenie (piarg, piasek i leśne klimaty) jestem zadowolony, ale opony dopiero się układają i nabierają miękkości. Na skałkach jeszcze nie testowałem, czekam na odpowiednie warunki pogodowe
Axial SCX10.III - 4*
Axial SCX10.II -
Axial SCX10 - 3* (Maxxis Trepador)
HPI Venture - 2,5* (Rockthron)
Vaterra Ascender - 3,5* (Interco Super Swamper)
Zawieszenie
Nie będę tu robił pomiaru RTI bo jest na pewno największe w moim zestawieniu 5 konstrukcji. Do trialu i gimnastyki SCX10.III jest przewidywalnym modelem, ale za bardzo elastycznym. Przez to trudny do wyciągnięcia maksimum w trudnych sytuacjach. W przypadku przepraw i frywolnej jazdy dałbym najwyższą ocenę.
Axial SCX10.III - 4,5*
Axial SCX10.II -
Axial SCX10 - 5*
HPI Venture - 4*
Vaterra Ascender - 5*
Wykonanie podwozia
Wykonanie podwozia. Imitacja silnika i kilka innych skalowych dodatków bardzo cieszy. Wypełnienie nadkoli, precyzja w wykonaniu zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Widać że projekt jest przemyślany, jest na czym zawiesić oko. Materiały solidne dużo elementów daje wrażenie przeskalowania w kierunku solidności.
Axial SCX10.III - 5*
Axial SCX10.II - 2*
Axial SCX10 - 3*
HPI Venture - 3*
Vaterra Ascender - 2*
Lexan nadwozia
Smaczki i detale, niemała masa własna. Lexan gruby, przypomina od razu Jeep'a Rubicona (mój miał wiele wersji testów i eksperymentów)
Axial SCX10.III - 5*
Axial SCX10.II -
Axial SCX10 - 5*
HPI Venture - 3*
Vaterra Ascender - 2*
Na koniec jeszcze film
Reasumując:
Czy jest wart ceny? Tak.
Czy kupiłbym jeszcze raz? Tak.
Czy sprawia radość z jazdy? Tak.
Czy podoba się Żonie? Tak. Nawet chce na niego patrzeć
Czy zostanie ze mną tak długo jak HPI? Tak (Mam nadzieję że jeszcze dłużej)
Zatem 5xTAK i taką daję ocenę *****
Co do modyfikacji, to szukam mega mocnego lightbara, będzie wyciągarka i przyjdzie czas że zrobię otwieranej maski i dodam kilka silnikowych dodatków...