Modyfikacja napędu. - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: Off-road & On-road (https://rc-slask.pl/dzial-1.html) +--- Dział: Off-road (https://rc-slask.pl/dzial-118.html) +---- Dział: Techniczne (https://rc-slask.pl/dzial-10.html) +----- Dział: Inne (https://rc-slask.pl/dzial-15.html) +----- Wątek: Modyfikacja napędu. (/watek-304.html) |
Modyfikacja napędu. - Ballu - 2017-01-25 Zastanawiam się nad przerobieniem napędu w modelu - na razie teoretyzuję .... i czekam na opinie. Założeniem jest usunięcie z modelu prawie wszystkich elementów przeniesienia napędu. Silniki były by 4 na każde koło osobny . Silnik - taki jak w modelach latających - mocowany zamiast osi. Koła bezpośrednio do silników. Oczywiście potrzebne by były 4 regulatory podłączone pod jeden kanał i silniki o niskim kV by bez przełożenia "ruszyły" model z miejsca. Zdaje sobie przy tym sprawę że o powolnej jeździe można zapomnieć ..... Czy waszym zdaniem jest szansa by "to" jeździło ?? Na co zwrócić uwagę ??? Jakieś sugestie ??? RE: Modyfikacja napędu. - grzesiek-dg - 2017-01-25 Moim zdaniem ciężko aby to jeździło(chyba ze na krechę). No chyba ze masz jakiś kontroler na oku co by jedno koło w zakręcie spowalniał. Ciekawy pomysł. Powodzenia RE: Modyfikacja napędu. - Gorg - 2017-01-30 Nie ruszy. Sam silnik będzie miał za mało mocy aby obrócić kołem. Konieczna jest przekładnia. Chyba że silniki z przekładniami. Ale to będzie tragicznie powolne RE: Modyfikacja napędu. - Ballu - 2017-02-01 https://www.youtube.com/watch?v=m7AY097QJxs Coś takiego tylko na 4 koła Co do skręcania to myślałem o odbiorniku lotniczym z "mixami" kanałów - używam takiego w Summicie i daje sporo możliwości . 1 kanał na skręt kołami a 4 kanały zmiksowane ze skrętem . W efekcie skręt kołami powodowałby zmniejszenie prędkości obrotowej/mocy na kołach wewnętrznych i / lub zwiększenie na zewnętrznych . Czyli impulsy na poszczególne regulatory były by uzależnione od ilości gazu i siły skrętu. ( w summicie korzystam z tego do sterowania wyciągarką równocześnie z pracą napędu a w przyczepce do rozkładania najazdów i pochylania całości przy użyciu 1 kanału ). Problemem jest - jak zasugerował Prorevo - wytrzymałość łożysk w silnikach i dostęp zanieczyszczeń do wnętrza silnika ( Takumi twierdzi że jeden kamień i po uzwojeniach ) Gorg. Dla modelu małego (1:16 1:18) musi być kv poniżej 1000 a dla większego 100-200kv i tu problem z dostępnością silników. Z tego powodu (oraz ceny ) myślałem o modelu 1 :16 . |