Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Axial SCX10 Dingo (SPORT)
#1
Moja pierwsza, i jak do tej pory jedyna trialówka. Ulubiona, taki strzał w dziesiątkę, patrząc z perspektywy dwóch lat jazdy.

SCX10 występuje w kilku wersjach, ta jest najkrótsza, ma rozstaw osi 290 (najdłuższa ma 313). Nie są to niby wielkie różnice, ale podczas jazdy punktowanej, na zawodach - takie różnice dają o sobie znać.
Model krótki daje przewagę w miejscach ciasnych, podczas skręcania pomiędzy przeszkodami. Z kolei nieco gorzej radzi sobie na podjazdach i zjazdach.

Wersja Dingo jest wersją KIT, czyli do samodzielnego montażu. Ma też aluminiowe drążki układu kierowniczego i aluminiowe drążki zawieszenia. Poza tym jest to normalny model z serii scx10.

Składanie modelu zajęło mi dość dużo czasu, ale wyszło dobrze, i nie borykałem się z żadnymi usterkami, a właściwości jezdne zawsze były bardzo dobre.

Z rzeczy nieco dziwnych dla niezaznajomionych z trialem wymienię zawieszenie "na dropie". 
Polega to na tym że usuwa się z amortyzatorów sprężyny, wlewa się mało oleju (max. połowę), a na pręcie amora, na samym dole daje jakieś 2 "trytki" i leement amortyzujący z jakiejś gęstej gąbki (taki miałem w zestawie).
Zalety - obniżenie środka ciężkości - a przez to lepsze "klejenie" się do podłoża.
Wada - model podczas szybkiej jazdy nie zachowuje się realistycznie. Dla mnie ta wada nie ma żadnego znaczenia - jeżdżę tylko odcinki specjalne.

Model wygląda tak:
[Obrazek: DSC06222-L.jpg]
Tak było na początku, po któryś tam z kolei zawodach stwierdziłem że błotniki, a dokładniej nadkola - są za szerokie, i często dotykałem nimi słupków.
A więc w ruch poszły nożyczki do lexanu, i obciąłem je mniej więcej do połowy. Różnica to nieco lżejszy wygląd, i o wiele mniej punktów karnych za dotknięcia Smile

[Obrazek: DSC00837-X2.jpg]

[Obrazek: DSC00896-L.jpg]
[Obrazek: DSC00921-L.jpg]

Wyposażenie elektryczne jest standardowe dla naszego województwa Wink
Czyli:
- regulator HK 45A
- silnik RC4WD 35T
- wyciągarka 3racing 1:10
- serwo ok. 15kg, metalowe, sprawdzone Wink
- aparatura Radiolink RC3S, pełna obsługa wyciągarki.

Koła to skręcane (beadlock) firmy Gmade, model VR01, do tego oponki Axial Ripsaw, bardzo uniwersalny model.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Axial SCX10 Dingo (SPORT) - przez HUBert - 2016-10-15, 11:47
RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - przez Tomek - 2016-10-15, 14:47
RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - przez Bastian - 2016-10-15, 14:49
RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - przez HUBert - 2016-10-15, 14:53
RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - przez Gorg - 2016-10-15, 22:19
RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - przez HUBert - 2016-10-15, 22:58

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości