Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E-Revo / Summit
#1
Przedstawiam dwa modele " turystyczne" czyli te które jeżdżą ze mną na wakacje . Nadające się zarówno do jazdy offroad jak i po asfalcie.


   

Zestaw na zdjęciu zawiera:
- 2 modele e-rewo wraz z aparaturami
- koła do jazdy terenowej 
- teczkę z podstawowymi narzędziami , częściami zamiennymi i pakietami


   

Model po lewej na zdjęciu :
- oryginalne podwozie e-revo 1:16 vxl
- zawieszenie zmodyfikowane by w łatwy i szybki sposób szło zmienić ustawienia do jazdy w terenie lub po asfalcie
- zastosowane 2 serwa skrętu firmy savox
- silnik i regulator wymieniony na 3800kv 4P i Castle Sidewinder SCT
- dodane oświetlenie i wentylatory załączane na pilocie
- oryginalny pilot z 2 kanałowego przerobiony na 5 kanałowy


Model po prawej :
- podwozie e-revo 1:16
- zawieszenie zmodyfikowane jak w pierwszym
- dodane drugie serwo skrętu - oryginalne traxxas
- silnik firmy Rocket 3900kv 4p
- regulator wodoodporny SkyRC TS120W
- dodane oświetlenie z możliwością zmiany koloru
Ten model jest wodoodporny.

Zasilanie obu modeli to pakiety:
- 4 pakiety 2S 2200mah 35c firmy Gensace
- 2 pakiety 3S 1600mah 40c firmy Gensace
- 2 pakiety 3S 1600mah 25c firmy Zipp

W obu modelach zostało zmienione mocowanie karoserii by nie trzeba było stosować spinek - które wiecznie się gubiły i odpinały prawie przy każdej wywrotce .

       
Odpowiedz
#2
Przyszedł czas na modyfikacje Smile

Zacznę od modelu po prawej ze zdjęć powyżej :
       

Został przygotowany do szybkiej jazdy:
- obniżone i utwardzone zawieszenie
- serwa oryginalne uległy spaleniu więc zostały wymienione na savox SW-0250MG
- silnik z drugiego modelu ( bliźniaka ) - Castle 3800kV 4polowy
- zębatka atakująca 32t odbiór 45t ( w drodze atak 34 i 36T oraz odbiór 40T )
- w reglu włączony Turbo timing 60st. po dodaniu gazu na max 
- całość zasilają pakiety 3S

W efekcie model służy do szybkiej jazdy.

W modelu z lewej na zdjęciach w poprzednim poście :
   

Jak widać więcej zmian :
- opony z Summita 1:16
- podniesione zawieszenie , max miękkie 
- wymieniony silnik na lotniczy (outrunner ) RAY C2836 1120kV 14polowy
- atak 14t odbiór 55t
- przestawione przełożenie w przekładni głównej - zwiększone przełożenie całkowite o około 1/3
- dodany kondensator 10 000uF na zasilaniu serw i odbiornika
- zmiany w ustawieniach regulatora - płynniejsze ruszanie i jazda , włączony automatyczny hamulec
- dodany skręt tylnych kół sterowany niezależnie
       

- usztywnienie tylnej wieżyczki
   

Całość udało się zmieścić pod budą z E-revo która bardziej przypadła mi do gustu niż Summitowa.
   

Powstał model do jazdy powolnej, terenowej ....
Odpowiedz
#3
Ciekawe zmiany
Co do szybkiego to nie boisz się że zębatki w przekładni nie wytrzymają?
Używam tej przekładni w trialu i w zimie na kołach 2,2 130 mm rozerwało jedną z zębatek

Co do wolnego - chciałbym zobaczyć jak jeździ. Czy masz zblokowane dyferencjały?
Karoseria Summita w tym wypadku bardziej pasuje ;-)
Co to znaczy że tylny skręt jest sterowany niezależnie?
Odpowiedz
#4
Co do zębatek:
- takie modele (e-revo 1:16) mam kilka lat i nic się nie działo a testowałem na mniejszym silniku 5300kv i ataku 28T odbiór 55T. Niestety temperatura silnika dawała szybko znać o sobie a o jeździe po trawie ( boisku ) można było zapomnieć .
- mam na zapasie ponad 5 letnie przekładnie z mojego pierwszego e-revo 1:16 więc będę się martwił jak coś padnie Smile
- w brew pozorom zębatki bardziej "dostają w kość" przy powolnej jeździe a znacznych obciążeniach niż gdy moc przenoszona jest sporą prędkością obrotową

Co do "wolnego" :
- brak centralnego dyfra , przedni zalany 500 000 cst - "żel do włosów" Big Grin  tylni 100 000cst. Nie chciałem całkiem blokować dyfrów bo (po doświadczeniach w Summicie 1:8) traci się na skręcie poza tym strasznie przeniesienie napędu cierpi .
- wygląd - kwestia gustu - miał zostać max podobny do szybkiego
- tylny skręt jest niezależnie sterowany  - 3 kanał . Czyli można niezależnie skręcać tyłem i przodem lub tylko jednym . Specjalnie 2 zdjęcia są zrobione gdy przód i tył w jednym kierunku i przeciwnych . Dodatkowo przełącznik 4/5 kanału działa jako wybór czy tylne koła mają skręcać razem z przednimi czy niezależnie od nich.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości