Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulamin klasy SCALED
#1
Jesteśmy na półmetku naszego Pucharu Śląska w klasie SCALED, czas przyjrzeć się i zastanowić nad ewentualnymi brakami lub modyfikacjami w naszym regulaminie.
Kilka osób pytało więc przypomnę, iż regulamin ten powstał na wzór stosowanego regulaminu ogólnopolskiego i przez kilka lat ulegał ewolucji. Natomiast jest to Nasz regulamin i to od nas zależy jaką on ma mieć formę i treść.

Proponuję zgłaszać swoje uwagi, może być z jakimś krótkim uzasadnieniem/opisem. Wszystko to wg tradycji zostanie omówione i finalnie ustalone na zakończenie sezonu.

1. Hard body, zniesienie nakazu
-moim zdaniem nie przyniosło to zakładanego efektu, a zawodnicy jakoś specjalnie nie tłuką z tego tytułu więcej punktów.

2. Przerwa w wakacje
-odpuszczamy rundy w okresie wakacji, w zamian organizujemy luźne namioty, jakąś przeprawę, wjazd na jakąś górę.... odpoczywamy od zawodów.
Odpowiedz
#2
Popieram punkt pierwszy.
Pamietam że w okresie kiedy nie obowiązywał zakaz startu
modelu z karoserią z lexanu  sam lexan nie dawał  żadnej przewagi w zawodach
Bo niektórzy   zawodnicy wygrywali bez problemu długimi modelami z hard body
Odpowiedz
#3
1 pkt. Jestem za pozostawianiem twardej budy.

Napisaliście cyt.
 "moim zdaniem nie przyniosło to zakładanego efektu, a zawodnicy jakoś specjalnie nie tłuką z tego tytułu więcej punktów"
 "sam lexan nie dawał  żadnej przewagi w zawodach Bo niektórzy   zawodnicy wygrywali bez problemu długimi modelami z hard body"

Co do wyglądu każdy widzi to po swojemu, pojecie "ładny" to pojecie względne i rożne dla każdego. Natomiast jeśli chodzi o właściwości jezdne to buda z leksanu robi kolosalną różnicę (wystarczy zerknąć na klasę SPORT).
Moja buda Wranglera waży 520g a TF2 570g natomiast buda z leksanu stawiam że około 200-250g. Do mojego modelu muszę dołożyć wagi na na dole żeby się trzymał bo góra jest ciężka natomiast przy leksanie nie ma takiej potrzeby bo to co ciężkie mamy na dole a góra jest lekka. Oczywiście przekłada się to na ogólną wagę całego modelu i raczej nie sprzyja w trakcie jazdy. Jeśli chodzi o długość modelu to zdarzały się przypadki kiedy ja, Krzysiu oraz Pirx wyjeżdżaliśmy z jednej bramki i wjeżdżaliśmy w drugą albo samo nawracanie było dla nas trudniejsze niż samo pokonanie bramki ale to nie jest tak istotny problem. Powrót do leksanu może spowodować że jedynym słusznym wyborem żeby coś osiągnąć  będzie podwozie MST z budą Jimnego na kołach pseudo Voodoo 106mm. Proszę nie piszcie że twarda buda, długość modelu oraz jego waga nie wpływa na jazdę...

2 pkt. Zawody w wakacje lub luźne spotkania - Każda opcja mi odpowiada.
Odpowiedz
#4
Bastian ale ty wygrywałeś swoim modelem z twardą budą z moim z lexanem Big Grin Big Grin
Ale regulamin wybiera się w głosowaniu wiec to tylko luźna uwaga
Odpowiedz
#5
1.Jestem za zmniejszeniem opon w modelach do 100mm
2. Nie wiem jak to ująć, ale fajnie by było jak modele klasy scaled wyglądały w miarę realistycznie, I z detalami takimi jak szpej czy kolor modelu realistyczny, chodzi o to że co niektórzy z nas mają poprostu jakieś wydrukowane szpeje które wielkością i kształtem nie odwzorywuja prawdziwe, czy tak samo kolor zabawkowy, niech poprostu nasze samochody wyglądają jak mniejsza kopia prawdziwych Smile

Następna sprawa oswietlenie: jeżeli ktoś ma tylko dziury zrobione w karoseri i tam włożone ledy, to poprostu pkt karne tak choćby brak oświetleniaSmile

Lexsan tak, ale wyzwanie dla tego kto chce jeździć lexanem: waga minimum 400gr, nie ma problemu wagę zawsze można wziąść z sobą. Jak ktoś zintegruje bude razem z wnętrzem to te 400gr łatwo osiągnąć.
Odpowiedz
#6
(2023-11-17, 19:19)Melon napisał(a): 1.Jestem za zmniejszeniem opon w modelach do 100mm
2. Nie wiem jak to ująć, ale fajnie by było jak modele klasy scaled wyglądały w miarę realistycznie, I z detalami takimi jak szpej czy kolor modelu realistyczny, chodzi o to że co niektórzy z nas mają poprostu jakieś wydrukowane szpeje które wielkością i kształtem nie odwzorywuja prawdziwe, czy tak samo kolor zabawkowy, niech poprostu nasze samochody wyglądają jak mniejsza kopia prawdziwych Smile

Następna sprawa oswietlenie: jeżeli ktoś ma tylko dziury zrobione w karoseri i tam włożone ledy, to poprostu pkt karne tak choćby brak oświetleniaSmile

Lexsan tak, ale wyzwanie dla tego kto chce jeździć lexanem: waga minimum 400gr, nie ma problemu wagę zawsze można wziąść z sobą. Jak ktoś zintegruje bude razem z wnętrzem to te 400gr łatwo osiągnąć.

Wszystkie propozycje mi pasują, jestem ZA
Odpowiedz
#7
Zmniejszenie opon jest spoko pomysłem, popieram, choć szkoda, żeby osoby które posiadają większe musiały teraz specjalnie kupować nowe oponki (tu proponuję ankietę, bo nie każdy lubi pisać posty).
Jeśli chodzi o realistyczność modeli to proponuję aby były to po prostu samochody terenowe a nie wyliftowane w kosmos zwykłe auta na drogę z oponami wyglądającymi jak paddle. Kolor pojazdu to moim zdaniem kwestia indywidualna, sam nie raz widziałem terenówki w jakichś dzikich kolorach typu jaskrawy zielony czy inny pomarańcz. Teoretycznie odwzorowujemy prawdziwe zawody a tam chyba nie ma zakazu posiadania pojazdu w jakimś konkretnym kolorze. Kwestia szpeju, możemy zakazać "nie skalowych" dodatków, pewnie skończy się to tak, że każdy będzie miał tą samą łopatkę, gaśnicę i siekierkę od Majfrenda, moim zdaniem też jest to kwestia indywidualna i lekkie nagięcie tej "skalowości" kosztem możliwości wyróżnienia się nie jest jakąś tragedią.
Ledy po prostu wciśnięte w dziury w karoserii rzeczywiście nie wyglądają zbyt ciekawie aczkolwiek karanie punktami za brak oświetlenia w przypadku jego posiadania (choć może mało estetycznego) nie jest troszkę bez sensu?
Generalnie co do wyglądu modeli wydaje mi się, że kluczową kwestią jest to, aby były to samochody terenowe, za chwile może okazać się, że będą jeździły same Pandy z napędem na 4 bo najmniejsza karoseria...
Lexan, przy głosowaniu odnośnie karania punktami za karoserie lexanową co prawda ręki nie podniosłem (chociażby ze względu na małą dostępność twardych karoserii w Polsce), ale w tej chwili raczej skłaniałbym się ku "tylko hardbody", w końcu większość osób aktualnie taką posiada. Jeśli chodzi o wagę to nawet dociążona buda lexanowa i tak ma przewagę nad hardbody. Jeśli ustalimy konkretną minimalną wagę można upchnąć ją w progi (np. paskami którymi dociążamy felgi) i góra dalej pozostaje lekka co daje sporą przewagę na trawersach.
Klasycznie chciałbym zaproponować niskie słupki - np. orientacyjnie do maksymalnej wysokości opony, ewentualnie trochę wyższe (klasa SSTR pokazała, że można, da się normalnie sędziować i nie ma żadnego problemu z takim rozwiązaniem).
Zawody w wakacje jak najbardziej za, fajnie tylko jakby w miarę z rozpoczęciem sezonu była ogłoszona ich data (np. początek lipca, koniec sierpnia). Ewentualnie można rozwiązać to w ten sposób, że wakacyjne zawody będą punktowane tylko połową punktów (nieobecni mniej tracą), bądź nawet bez specjalnej punktacji (ewentualnie w przypadku takiej samej punktacji na koniec sezonu osoba która była wyżej podczas tych zawodów po prostu będzie miała wyższe miejsce). Tak wiem, komplikacje, ale to luźna propozycja.
Dodatkowo, może jakaś jedna runda zawodów z Jedną trasą liczącą np. 100 czy więcej bramek zamiast kilku tras po kilkanaście bramek?
Odpowiedz
#8
Witajcie, co do materiału budy bardziej byłbym skłonny do hard body, szpej bardziej realny, a skoro chcemy większy nacisk na wygląd to akurat każdy niech się uderzy w pierś i albo jeździmy ładnymi modelami albo takimi co spełniają regulamin tutaj dam przykład co razi w oczy nawet mnie    

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
[-] The following 3 users Like Rocky's post:
  • Bastian, Malo88, pablo$
Odpowiedz
#9
Popieram punkt pierwszy Hard body, zniesienie nakazu
Odpowiedz
#10
Też popieram punkt pierwszy Hard Body zniesienie nakazu
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości