Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Suzuki Jimny
#1
       
                           
       


Specyfikacja:
1. Rama i poprzeczki  – drukowana, projekt własny

2. Mosty – Kulak, chiński crawler w skali 1:16
3. Wały – Kulak
4. Przekładnia – Kulak
5. Rozdzielacz 1:1 z zębatkami Traxxas – drukowany, projekt  Jaruso
6. Wahacze, mocowanie górne i dolne sprężyn i amortyzatorów, mocowanie rozdzielacza  - drukowane, projekt własny
7. Drążki Panharda – Kulak
8. Podłoga – hips, wykonanie własne
9. Siedzenia – drukowane, tylne projektu własnego
10. Tunel środkowy – drukowany, projekt własny
11. Apteczka, relingi dachowe, mocowanie anteny, koło zapasowe – drukowane, projekt własny
12. Deska rozdzielcza, kanister, kierownica  – drukowane, projekt obcy, malowanie własne
13. Podsufitka – dopasowana z innego modelu
14. Karoseria – Tamyja, mocowana do ramy za zderzaki usztywnione laminatem z włókna szklanego
15. Amortyzatory – z modelu ciężarówki w skali 1:14
16. Silnik – Traxxas Latrax
17. Regulator – HK 45A
18 – Serwo – Kulak, zamocowane na ramie
19. Koła – RC4WD 1,55



Elementy drukowane były przez kolegę Gutka.

Budowa trwała długo, bo model powstawał od podstaw. Najpierw w komputerze, później drukowanie elementów prototypowych i następne drukowanie elementów ostatecznych. Najprzyjemniejsze, czyli składanie w całość zajęło ponad 2 miesiące.

Mam sentyment do tego autka, bo sam takim jeżdżę w skali 1:1 więc postanowiłem zrobić go jak najbardziej skalowo.
Problem był z doborem kół, bo wnęki w Jimnym są niewielkie. Ostatecznie zdecydowałem się na felgi 1,55 i opony MICKEY THOMPSON. 
Aby iść z duchem czasu co nieco nauczyłem się projektować w programie Designspark mechanical i zaprojektowałem sobie ramę, rozpórki, mocowanie przekładni, mocowanie rozdzielacza i kopułki na sprężyny i wysłałem do Gutka aby druknął.
Rama, ze względu na ograniczenia sprzętowe Gutkowej drukarki jest z dwóch części. Jednak zaprojektowałem taką zakładkę którą skleja się a dodatkowo trzyma ją w całości mocowanie rozdzielacza które jest przykręcane do ramy.
Kopułki sprężyn mają możliwość regulacji , co pozwoli zmienić wysokość prześwitu w wnęce kół.
Rozdzielacz jest zaprojektowany i wydrukowany przez Jaruso według mojego pomysłu. Wewnątrz znajdują się z zębatki z Traxxasa i przełożenie jest 1:1.
Skrzynię z Kulaka planuję zamocować pod maską na płycie specjalnie do tego zaprojektowanej.
W Tojce cabrio wymieniłem silnik na większy ale tu ze względu na ilość miejsca i fakt, że będzie to lekki model pozostanie orginał z Kulaka.
Sprężyny pochodzą z modelu rally. Zdecydowałem się na takie ponieważ na HK można do niego zakupić różne typy sprężyn: super soft, soft, medium, hard. Na razie są super soft ale być może będą potrzebne twardsze więc z wymianą nie będzie problemu.
Amortyzatory to elementy z ciężarówki (chyba) skali 1:14. Mają wewnątrz sprężynę, ale u mnie będą pracowały głównie jako ogranicznik skoku tak aby sprężyna nie wypadła.
Do modeliku zamierzam zastosować slim serwo na moście bo pod maską jest niewiele miejsca.
Aby sprostać wymogą regulaminu zamierzam zalaminować od spodu włóknem węglowym zderzaki aby były sztywne. Wlaminuję tam również uchwyty tak aby skręcać nadwozie z podwoziem do końcówek ramy.
Na tą chwilę mam plan aby wydrukować również wahacze takie jak w oryginale Jimnego i zastosować drążek Panharda, ale czas pokaże czy to mnie nie przerośnie i nie zostanę przy 3-linku z Kulaka. Musze jeszcze zaprojektować dolne mocowanie sprężyn i amortyzatora ale to jak zdecyduję się na rozwiązanie zawieszenia.
Co do wnętrza to planuję zrobić ręcznie deskę minimalistyczną, siedzenia już mam, klatkę wewnętrzną z rurek mosiężnych, tak aby przy rolce modelik się nie rozpadł. Klatka będzie od środka podtrzymywała leksan. Tylnych siedzeń nie będzie tylko klatka i imitacja baku pod którą schowam akumulator – oczywiście 2200 mAh.
Odpowiedz
#2
piękna sprawa, czekam na zdjęcie 2 x big Jimmy (z Mackiem) i 1 x small
Odpowiedz
#3
Tomku jak wczoraj tu wszedłem to moja pierwsza myśl - co to za facet w aucie mojej żony ? Tongue Big Grin 

Gorg super ci wyszło . Tym bardziej że rozwiązanie zawieszenia również naśladuje oryginał . Ciekaw jestem jak radzi sobie w terenie bo 1:1 świetnie.

A co do wspólnego spotkania (2+1 Jimny) to sądzę że kwestia wygospodarowania czasu .
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości