Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Traxxas 4-Tech konwersja na elektryka
#1
                                           
W wyniku kolejnych zamian modelami stałem się posiadaczem modelu Traxxas 4Tech w wersji spalinowej. Ponieważ, nie jestem miłośnikiem silników spalinowych w modelach wymontowałem go wraz z całym osprzętem czyli: bak paliwa, dodatkowe serwo do hamulca, hamulec, sprzęgło. Zacząłem się zastanawiać jak możnaby było przerobić go na elektryka. W ruch poszedł Drymel i wyciąłem parę zbędnych elementów. Starałem się nie naruszyć sztywności konstrukcji, dlatego wszystkie mocowania i podparcia są zachowane. Wszystkie elementy wkomponowałem w model, bez wycinania elementów konstrukcyjnych. W jednym miejscu dodałem nawet element z tworzywa, aby poprawić sztywność.  Aby zamocować silnik przetestowałem parę różnych kątowników z sklepu budowlanego. Ostatecznie zastosowałem taki o grubości 5 mm. Ręcznie wyciąłem otwór do montażu silnika i otwory pod śruby. Aby zamocować do podwozia kątownik wykorzystałem oryginalne otwory montażowe z silnika spalinowego. Ponieważ kątowniki ma aż 5 mm więc w otworach zrobiłem gwinty.
Silnik wszedł idealnie w powstałe miejsce po silniku spalinowym.
Ponieważ zdemontowałem sprzęgło i podwójną zębatkę z spalinowego musiałem dorobić nowe mocowanie dla zębatki pod silnik elektryczny. Aby było koszernie użyłem zębatki traxxasa. Mocowanie zostało wykonane na tokarce.
Po pomalowaniu elementów można było montować w modelu.
Ponieważ możliwości regulacji odległości zębatki od silnika jest niewiele więc zaopatrzyłem się w cały zestaw zębatek atakujących i odbierających aby dobrać właściwe złożenie. Okazało się, że pasuje idealnie (z odpowiednim luzem) zestaw 54:19 zębów. Pasowało również 58:18 zębów, ale luz był za mały.
Do mocowania akumulatora wykorzystałem miejsce po baku i serwie hamulca. Trzeba było wyciąć jedną ściankę o wymiarach 30x20 mm co jest największą ingerencją w konstrukcję modelu. Z jednej strony zrobiłem z kątownika aluminiowego stałą blokadę do akumulatora zaś z drugiej kątownik zakładany po zamontowaniu akumulatora. W mocowaniu mieści się maksymalnie akumulator 6000 mAh Turnigy.
Model przeszedł już test drogowy i działa idealnie. Udało się zachować dobre wyważenie modelu przez co nie zmieniły się jego własności drogowe.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości