Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeep Wrangler wyprawowy
#1
Specyfikacja:
1. Mosty – gmade Komodo
2. Silnik –  bezszczotka 17,5T.
3. Regulator – Hobbyking 60A.
4.  Serwo skrętu – Axial.
5. Opony – Axial Ripsaw.
6. Felg – badlock g-made.
7. Karoseria – chuński Jeep Wrangler

8. Zderzaki, bagażnik dachowy – z rurek mosiężnych lutowane
9. Przekładnia – kopia Axiala
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
11. Wyciągarka - Warn


Zakupiłem jakiś czas temu karoserię Jeepa Wranglera z otwieranymi drzwiami. Karoseria była do pomalowania i złożenia. Postanowiłem użyć areografu i farbek Tamiyja akrylowych. Trochę zabawy z tym było a na koniec całość została pokryta lakierem bezbarwnym i wypolerowana. Oczywiście oprócz dachu który został półmatowy. Dach musiał zostać pomalowany bo na środku miał pozostałość po kanale wstryskowym i trzeba go było zaszpachlować.
W trakcie malowania nadeszła wena więc wziąłem pędzelek i skrobnąłem sobie rysuneczek na bokach. Sharkiemu się podobał tylko zastanawiał się co ten miś robi na pustyni ;-))). To miał być berneńczyk, a jak się nie udał to był przerabiany na ducha pustyni ale, … chyba nie wyszło. Dlatego jest miś wystający zza wydmy.


Zamierzam jeszcze domontować koniecznie snorkel oraz zrobić r rurek mosiężnych bagażnik wyprawowy z namiotem wyprawowym. Namiot uszyje mi z pewnością moja niezastąpiona treściowa ale chcę ściągnąć znaczek oryginalnego takiego namiotu np. Ventura Roof Tent i wydrukować go na naprasowywance i naprasować na mój namiocik w skali 1:10. Do środka powkładałem więc już parę gadżetów drukowanych i zamocowałem kierownika.
W tylnych światłach wymieniłem odbłyśniki na drukowane gdzie będzie można zamontować dwie diody: świtła i kierunkowskazy.


Model nie będzie na zawody tylko taka wersja do postawienia na półce i ewentualnie jakieś lajtowe wyjazdy.


Podwozie chcę zrobić jak w realnym Wranglerze. Ponieważ jest tam 4-link więc jest to nieco prostsze. Tylne zawieszenie już prawie jest – tylko dokończyć panharda.


Mosty to gmade – które po zastosowaniu hex 4 mm i felg gmade z zerowym off set dają szerokość na dosyć kapciowatych Axialach Ripsaw około 220 mm. Szerokość karoserii w nadkolach to 210 mm więc wygląda to nieźle.


Zderzak pewnie zrobię rurowe (z rurek mosiężnych) – przeglądam właśnie ofertę zderzaków do Wranglera i parę jest dosyć ciekawych. Na zderzaku wyciagarka Warn.

                                       
Odpowiedz
#2
Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyłeś. Walcz dalej i przesyłaj kolejne fotorelacje z budowy.
Odpowiedz
#3
Powrót opon Ripsaw w Sport ? Szacun Smile
Odpowiedz
#4
Ripsawy cenię zawsze i niezmiennie ;-)

W extremach Jamnik startował na Ripsawach i wcale nie zajmował ostatnich miejsc
Odpowiedz
#5
Podwozie ukończone. Wszystkie elementy dorabiane z tworzywa i aluminium zostały pomalowane na czarno. Linki podwozia po wzmocnieniu rurką alu zostały zamknięte czatną termokórczką.


Przedni zderzak pochodzi z Traxxas Summit z wyciągarką 1:8.
Tylni zderzak to projekt własny i wydruk 3D. Na zderzaku znajduje się koło zapasowe zamocowane za pomocą pałąka który wylutowałem z rurek mosiężnych. Pałąk można odchylić.
Progi lutowałem z rurek mosiężnych. Na progach są pojemniki na 2x 2200 mAh akumulatory. Połączę je równolegle aby zwiększyć czas jazdy.


Przekładnia zamocowana jest na fikuśnie powyginanym płaskowniku aluminiowym.
Rozdzielacz to moja produkcja i został zamocowany na płytce specjalnie do tego zaprojektowanej i wydrukowanej.


Górne mocowania 4linka są również wykonane ręcznie z profili aluminiowych


Teraz czas na zainstalowanie elektroniki i dokończenie karoserii.


Załączone pliki Miniatury
                       
Odpowiedz
#6
Zwarty i ładny.
Super.
Odpowiedz
#7
Parę informacji:
  1. Budowa zajęła mi 6 miesięcy z czego najwięcej czasu zajęło malowanie karoserii
  2. Na skręcenie podwozia zużyłem 97 śrubek nierdzewnych M3 o różnej długości oraz 54 nakrętki nierdzewne samohamowne
  3. Na modelu i we wnętrzu znajduje się w sumie 32 gadżety rożnego rodzaju takie jak: skrzynki, lodówki, radio itp.

Aktualna Specyfikacja:
Specyfikacja:
1. Mosty – gmade Komodo
2. Silnik – szczotkowy 35T.
3. Regulator – Hobbyking 45A
4. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG 
5. Opony – Axial Ripsaw.
6. Felg – badlock g-made.
7. Karoseria – chiński Jeep Wrangler

8. Bagażnik dachowy, progi, mocowanie koła zapasowego – z rurek mosiężnych lutowane ręcznie
9. Przekładnia – kopia Axiala
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
  1. Wyciągarka – Warn
  2. Zderzak przedni – Traxxas Summit
  3. Zderzak tylni – projekt własny, drukowany
  4. Mocowanie akumulatorów, mocowania sprężyn dolne i górne, podstawa pod rozdzielacz, wiele gadżetów – projekt własny, drukowane
  5. Moduł świateł - Hobbyking
Karoseria po pomalowaniu została doposażona w snorkel. Na dachu został umieszczony bagażnik wyprawowy który wykonałem z rurek mosiężnych i polutowałem. W tylnej części bagażnika zrobiłem miejsce na namiot dachowy. Osłonę namiotu zszyła mi moja niezawodna Teściowa a ja naprasowałem logo producenta. Użyłem papieru do naprasowywania przeźroczystego. Z przodu bagażnika zainstalowałem gadżety wyprawowe a po bokach zamocowałem trapu i hi-lifta. Przed bagażnikiem znalazło się również dodatkowe oświetlenie (jest ono podłączone do modułu oświetleniowego HK w wolny kanał). Aby zmniejszyć ilość kabli z dodatkowego oświetlenia można wyciąć kabel pomarańczowy – nie służy do niczego. Aby zrobić jak najmniejszy otwór w dachu konektory wyjąłem z wtyczki i włożyłem ponownie po przeciągnięciu przez wszystkie otwory.
W środku jest lodówka, lina, apteczka, butla na gaz, łopata, cb-radio itp. gadżety przydatne na każdej wyprawie.
Progi to również elementy wykonane z rurek mosiężnych które lutowałem.

Wyciągarka podłączona jest do małego regulatora szczotkowego 20A.

Klosze przednich kierunkowskazów zostały wydrukowane na nowo i pomalowane na pomarańczowo ponieważ oryginalne były czerwone. Tylne odbłyśniki kloszy świateł zaprojektowałem na nowo i wydrukowałem tak aby zmieściły się w środku światła czerwone i pomarańczowe. Pierwotnie były to czerwone i białe ale biały zamalowałem na pomarańczowo. Do malowania kloszy używam farbek Tamiya X26 oraz X27

Tak przygotowanym autem bez problemu można się wybierać na wyprawę do Aryki. Ze względu na paliwożerny silnik 4 litrowy są zamontowane pod progami dwa zbiorniki paliwa.

W chwili obecnej kierownik szuka partnera na wyprawę dookoła Afryki. Kandydatury można wysyłać pocztą tradycyjną z zapewnieniem odpowiedniej wentylacji dla wysyłanego kandydata i bezwzględnie prowianty na transport (proszę pamiętać o okresie przedświąteczny i zapewnieniu większej niż przewidywana droga ilości prowiantu).


Testy w terenie odbędą się jak pogoda pozwoli czyli w niedługim czasie.

Po więcej zdjęć i w większej rozdzielczości zapraszam na mojego bloga:
https://magia-modelarstwa.blogspot.com/2...awowy.html

                                       
Odpowiedz
#8
Jak dla mnie - bomba! Smile
Odpowiedz
#9
super ?
Odpowiedz
#10
Bardzo ładny. Też planuje w swoim podobne wyposażenie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości