Oshkosh MTVR Mk 23 - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: TRIAL (https://rc-slask.pl/dzial-30.html) +--- Dział: Garaże i regulaminy (https://rc-slask.pl/dzial-31.html) +---- Dział: Truck (https://rc-slask.pl/dzial-59.html) +---- Wątek: Oshkosh MTVR Mk 23 (/watek-1104.html) |
Oshkosh MTVR Mk 23 - kokos - 2019-06-29 Cześć wszystkim, Idąc z prądem wśród kolegów postanowiłem zabrać się również za budowę ciężarówki. Ostatnie moje projekty jeździły na zawieszeniu wahaczowym i postanowiłem znaleźć ciężarówkę z takim rozwiązaniem. Padło na ciężarówkę używaną przez armię USA. Postanowiłem rzucić się z motyką na słońce i pierwszy raz zrobić karoserię własnoręcznie z hipsu. Rama: ceownik 20mm/10mm Dyfry: tu nie jestem przekonany ale skłaniam się do tych z Hsp, środkowy będzie przelotowy. Znam opinie na temat tego rozwiązania, z drugiej strony są ciężarówki, które tak jeżdżą. Postanowiłem zaryzykować, na wszelki wypadek mam plan B Zawieszenie: HSP flying fish Napęd: przekładnia 5:1 + rozdzielacz t1 2:1 Regulator hw 1080 Silnik: na początek mam 540 27t. W Scaledziaku, gdzie mam ten sam napęd ale mosty HG było za wolno, zobaczymy jak będzie się tu sprawować. Serwo jakiś JX. Zacząłem budowę od zrobienia karoserii. Jak na pierwszy raz w życiu nie jest źle, ale jakość wykonania chyba nie powala czeka mnie jeszcze zrobienie szczegółów, szpachla i malowanie. Po wakacjach zacznę składać napęd. RE: Oshkosh MTVR Mk 23 - zakopanypouszy - 2019-06-30 Moim zdaniem buda wygląda super, troche szlifowania i szpachli i będzie bomba. Ciekawi mnie to zawieszenie wachaczowe od hsp, dyfry będą zamknięte czy otwarte? RE: Oshkosh MTVR Mk 23 - kokos - 2019-07-01 Dyfry chciałbym zablokować, ale może otwarty przelotowy wytrzyma dłużej.... Wcześniej użyłem już zestaw wahacze i dyfry od hsp budując Land Rovera Discovery III w skali 1:6 i bardzo fajnie to pracuje. Kolega Czapla również użył takiego zestawu do budowy MAZA. Dzięki za dobre słowo, zaopatrzyłem się w więcej hipsu i prace poszły dalej RE: Oshkosh MTVR Mk 23 - Rocky - 2019-07-06 Kibicuje , byda piekna, silnik 27t u mnie daje fajnie rade ale faktycznie jest wolny, posmigasz zobaczysz RE: Oshkosh MTVR Mk 23 - czapla - 2019-08-04 Buda kształty ma super trochę szpachli, szlifowania i będzie git. Mam nadzieję wymiary masz dobrze pomierzone i skalowanie? Ja wybrałem do napędu himoto bo mam dużo części to tego i spasowała mi długość wahaczy względem oryginału. Jeszcze zanim zacząłem sklejanie budy do maza to zrobiłem test obciążeniowy napędów na wyłączonym sprzęgle jazda w drzewo i takie tam, rezultat jest taki że najsłabszym ogniwem są półosie (tego dnia ukręciłem trzy sztuki) co w zasadzie mnie cieszy bo przy tej masie, mocy i przełożeniu jeśli jedno koło utknie to coś musi puścić a półoś najłatwiej wymienić, jeśli chodzi ci o zużycie zębatek to ciężko coś powiedzieć bo dużo nie jeździłem. Na pewno nie będzie to zestaw bezawaryjny ale w pl części do tego jest od cholery Oshkosh MTVR Mk 23 - Koza - 2019-08-06 Jakoś nie ufam dyfrom przelotowym, szczególnie w trucku... Kokos, jak będziesz łączył dyfry? Na sztywno czy przez wały z kardanami? Jesłi kardany to może rozdzielacz 1:1 na środkowy dyfer? Robie cos takiego u siebie w Arocsie. Jeśli budowałbym model na wahaczach, spróbowałbym przekładni ślimakowych - jeden prosty wał przez całą długość modelu, na nim ślimaki, a zamiast dyfrów odbiory. Tylko jak to wygląda w kwestii regulaminu? W sumie zawieszenie jest zgodne, tylko naped zmodyfikowany (ale przeciez np. Unimogi z silnikem centralnym są dopuszczane...) Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka RE: Oshkosh MTVR Mk 23 - kokos - 2019-08-08 Jeszcze nie wiem jak będę łączył dwa ostatnie dyfry, wyjdzie w praniu, chociaż jest szansa, że na sztywno. Nie chcę na razie robić rozdzielacza przy środkowej osi ponieważ muszę wtedy dać na środku rozdzielacz z dwoma wyjściami na tył, a idealnie wkomponował mi się rozdzielacz t1, który ma jedno wyjście. Wiem, że spora masa może szybko wykończyć środkowy dyfer. Z drugiej strony nie są zbyt drogie u Chińczyka A tak poważnie to mam szalony plan B, żeby wykorzystać mosty HG, które są przelotowe. Jest fajny film jak przerobić sztywne mosty na zawieszenie niezależne RE: Oshkosh MTVR Mk 23 - przemsky - 2019-08-08 Chętnie zobaczę film o mostach HG. Podziel się nim z nami RE: Oshkosh MTVR Mk 23 - Koza - 2019-08-08 (2019-08-08, 05:01)przemsky napisał(a): Chętnie zobaczę film o mostach HG. Podziel się nim z namiZasiadam w pierwszym rzędzie obok Przemka A co do rozdzielacza - u mnie tez jest T1, z niego idzie do przedniej osi oraz do tyłu, gdzue na srodkowym moście jest kolejny rozdzielacz podobny do T1 Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka RE: Oshkosh MTVR Mk 23 - kokos - 2019-08-08 Paweł, na to nie wpadłem, żeby tak ustawić rozdzielacz Film nie jest o mostach HG, ale wydaje mi się, że można zrobić tak samo https://youtu.be/FdY7myscDQA |