Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oshkosh MTVR Mk 23
#1
Cześć wszystkim,
Idąc z prądem wśród kolegów postanowiłem zabrać się również za budowę ciężarówki. Ostatnie moje projekty jeździły na zawieszeniu wahaczowym i postanowiłem znaleźć ciężarówkę z takim rozwiązaniem. Padło na ciężarówkę używaną przez armię USA.
Postanowiłem rzucić się z motyką na słońce i pierwszy raz zrobić karoserię własnoręcznie z hipsu. 
Rama: ceownik 20mm/10mm
Dyfry: tu nie jestem przekonany ale skłaniam się do tych z Hsp, środkowy będzie przelotowy. Znam opinie na temat tego rozwiązania, z drugiej strony są ciężarówki, które tak jeżdżą. Postanowiłem zaryzykować, na wszelki wypadek mam plan B Smile
Zawieszenie: HSP flying fish
Napęd: przekładnia 5:1 + rozdzielacz t1 2:1
Regulator hw 1080
Silnik: na początek mam 540 27t. W Scaledziaku, gdzie mam ten sam napęd ale mosty HG było za wolno, zobaczymy jak będzie się tu sprawować.
Serwo jakiś JX.

Zacząłem budowę od zrobienia karoserii. Jak na pierwszy raz w życiu nie jest źle, ale jakość wykonania chyba nie powala Sad czeka mnie jeszcze zrobienie szczegółów, szpachla i malowanie.
Po wakacjach zacznę składać napęd.


Załączone pliki Miniatury
               
Odpowiedz
#2
Moim zdaniem buda wygląda super, troche szlifowania i szpachli i będzie bomba.
Ciekawi mnie to zawieszenie wachaczowe od hsp, dyfry będą zamknięte czy otwarte?
Odpowiedz
#3
Dyfry chciałbym zablokować, ale może otwarty przelotowy wytrzyma dłużej.... Wcześniej użyłem już zestaw wahacze i dyfry od hsp budując Land Rovera Discovery III w skali 1:6 i bardzo fajnie to pracuje. Kolega Czapla również użył takiego zestawu do budowy MAZA.
Dzięki za dobre słowo, zaopatrzyłem się w więcej hipsu i prace poszły dalej Smile


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#4
Kibicuje Smile, byda piekna, silnik 27t u mnie daje fajnie rade ale faktycznie jest wolny, posmigasz zobaczysz Cool
Odpowiedz
#5
Buda kształty ma super trochę szpachli, szlifowania i będzie git. Mam nadzieję wymiary masz dobrze pomierzone i skalowanie?

Ja wybrałem do napędu himoto bo mam dużo części to tego i spasowała mi długość wahaczy względem oryginału.

Jeszcze zanim zacząłem sklejanie budy do maza to zrobiłem test obciążeniowy napędów na wyłączonym sprzęgle jazda w drzewo i takie tam, rezultat jest taki że najsłabszym ogniwem są półosie (tego dnia ukręciłem trzy sztuki) co w zasadzie mnie cieszy bo przy tej masie, mocy i przełożeniu jeśli jedno koło utknie to coś musi puścić a półoś najłatwiej wymienić, jeśli chodzi ci o zużycie zębatek to ciężko coś powiedzieć bo dużo nie jeździłem.

Na pewno nie będzie to zestaw bezawaryjny ale w pl części do tego jest od cholery
Odpowiedz
#6
Jakoś nie ufam dyfrom przelotowym, szczególnie w trucku...
Kokos, jak będziesz łączył dyfry? Na sztywno czy przez wały z kardanami? Jesłi kardany to może rozdzielacz 1:1 na środkowy dyfer? Robie cos takiego u siebie w Arocsie.
Jeśli budowałbym model na wahaczach, spróbowałbym przekładni ślimakowych - jeden prosty wał przez całą długość modelu, na nim ślimaki, a zamiast dyfrów odbiory. Tylko jak to wygląda w kwestii regulaminu? W sumie zawieszenie jest zgodne, tylko naped zmodyfikowany (ale przeciez np. Unimogi z silnikem centralnym są dopuszczane...)

Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#7
Jeszcze nie wiem jak będę łączył dwa ostatnie dyfry, wyjdzie w praniu, chociaż jest szansa, że na sztywno. Nie chcę na razie robić rozdzielacza przy środkowej osi ponieważ muszę wtedy dać na środku rozdzielacz z dwoma wyjściami na tył, a idealnie wkomponował mi się rozdzielacz t1, który ma jedno wyjście. 
Wiem, że spora masa może szybko wykończyć środkowy dyfer. Z drugiej strony nie są zbyt drogie u Chińczyka Big Grin
A tak poważnie to mam szalony plan B, żeby wykorzystać mosty HG, które są przelotowe. Jest fajny film jak przerobić sztywne mosty na zawieszenie niezależne Smile
Odpowiedz
#8
Chętnie zobaczę film o mostach HG. Podziel się nim z nami  Smile
Odpowiedz
#9
(2019-08-08, 05:01)przemsky napisał(a): Chętnie zobaczę film o mostach HG. Podziel się nim z nami  Smile
Zasiadam w pierwszym rzędzie obok Przemka Wink

A co do rozdzielacza - u mnie tez jest T1, z niego idzie do przedniej osi oraz do tyłu, gdzue na srodkowym moście jest kolejny rozdzielacz podobny do T1 Wink

Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#10
Paweł, na to nie wpadłem, żeby tak ustawić rozdzielacz Big Grin
Film nie jest o mostach HG, ale wydaje mi się, że można zrobić tak samo Smile
https://youtu.be/FdY7myscDQA
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości