Axial SCX10 Dingo (SPORT) - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: TRIAL (https://rc-slask.pl/dzial-30.html) +--- Dział: Garaże i regulaminy (https://rc-slask.pl/dzial-31.html) +---- Dział: Sport (https://rc-slask.pl/dzial-43.html) +---- Wątek: Axial SCX10 Dingo (SPORT) (/watek-47.html) |
Axial SCX10 Dingo (SPORT) - HUBert - 2016-10-15 Moja pierwsza, i jak do tej pory jedyna trialówka. Ulubiona, taki strzał w dziesiątkę, patrząc z perspektywy dwóch lat jazdy. SCX10 występuje w kilku wersjach, ta jest najkrótsza, ma rozstaw osi 290 (najdłuższa ma 313). Nie są to niby wielkie różnice, ale podczas jazdy punktowanej, na zawodach - takie różnice dają o sobie znać. Model krótki daje przewagę w miejscach ciasnych, podczas skręcania pomiędzy przeszkodami. Z kolei nieco gorzej radzi sobie na podjazdach i zjazdach. Wersja Dingo jest wersją KIT, czyli do samodzielnego montażu. Ma też aluminiowe drążki układu kierowniczego i aluminiowe drążki zawieszenia. Poza tym jest to normalny model z serii scx10. Składanie modelu zajęło mi dość dużo czasu, ale wyszło dobrze, i nie borykałem się z żadnymi usterkami, a właściwości jezdne zawsze były bardzo dobre. Z rzeczy nieco dziwnych dla niezaznajomionych z trialem wymienię zawieszenie "na dropie". Polega to na tym że usuwa się z amortyzatorów sprężyny, wlewa się mało oleju (max. połowę), a na pręcie amora, na samym dole daje jakieś 2 "trytki" i leement amortyzujący z jakiejś gęstej gąbki (taki miałem w zestawie). Zalety - obniżenie środka ciężkości - a przez to lepsze "klejenie" się do podłoża. Wada - model podczas szybkiej jazdy nie zachowuje się realistycznie. Dla mnie ta wada nie ma żadnego znaczenia - jeżdżę tylko odcinki specjalne. Model wygląda tak: Tak było na początku, po któryś tam z kolei zawodach stwierdziłem że błotniki, a dokładniej nadkola - są za szerokie, i często dotykałem nimi słupków. A więc w ruch poszły nożyczki do lexanu, i obciąłem je mniej więcej do połowy. Różnica to nieco lżejszy wygląd, i o wiele mniej punktów karnych za dotknięcia Wyposażenie elektryczne jest standardowe dla naszego województwa Czyli: - regulator HK 45A - silnik RC4WD 35T - wyciągarka 3racing 1:10 - serwo ok. 15kg, metalowe, sprawdzone - aparatura Radiolink RC3S, pełna obsługa wyciągarki. Koła to skręcane (beadlock) firmy Gmade, model VR01, do tego oponki Axial Ripsaw, bardzo uniwersalny model. RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - Tomek - 2016-10-15 ta naklejka z jabłka z biedronki na prawej lampie to przypadek czy jakiś hołd skoszonej jabłoni? RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - Bastian - 2016-10-15 Model zawiera "lokowanie produktu" RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - HUBert - 2016-10-15 (2016-10-15, 14:47)Tomek napisał(a): ta naklejka z jabłka z biedronki na prawej lampie to przypadek czy jakiś hołd skoszonej jabłoni? Ha - punkt za spostrzegawczość To była taka tymczasowa naprawa na odcinku specjalnym w Olsztynie, na Ogólnopolskich Obecnie już tego nie ma RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - Gorg - 2016-10-15 Co do naklejek to tak jak Ty Tomku Hubert jest oportunistą. Długo nie nakleił nawet imitacji chłodnicy Dopiero po roku na zawodach gdzie nocowaliśmy w wspólnym domku przekonaliśmy żeby trochę ładnych naklejeczek zapodał. Wcześniej był czerwoniutki jak jabłuszko RE: Axial SCX10 Dingo (SPORT) - HUBert - 2016-10-15 Hehe, tak było Dingo było golusieńkie bardzo dłuuuugo |