2017-07-25, 02:42
Coś ode mnie
Szczotka
Test wytrzymałości / próba dorobienia "turbo" w e-revo.
Zasilanie bezpośrednio z pakietów załączane na osobnym kanale przez przekaźnik 70A - załączany po dodaniu max gazu.
Silnik Tytan 550 , bezpiecznik 30A na zasilaniu bo 20A palił się momentalnie , zasilanie 5S LiFePo4 A123
Po rozpędzeniu do 50% gaz na max i model "frunie" . Niestety 30s jazdy na max i dym z pod budy .
W silniku "wyparowały " szczotki i część komutarora.
Powód :
- znaczne przeciążenie silnika - tak jak pisał Gorg
- na reglu , kablach zasilających , wtyczkach są spadki napięcia a na przekaźniku i przylutowanych kablach nie
- LiFePo4 - potrafią dać sporo więcej prądu niż NiMh
Bezszczota
1.
Jazda 0/1 Vorza na zasilaniu 6s i z przełożeniem pozwalającym na ponad 100km/h ( czy nawet ponad 120km/h)
Silnik przestał się obracać podczas 3-4 jazdy .
Powód :
- jazda kilkanaście min z max przyspieszeniem i hamowaniem rozgrzała silnik a zwłaszcza wirnik do tego stopnia że się rozkleił /rozpadł
- brak odpowiedniego chłodzenie
2.
Ktoś "serwisował" model i wkręcił za długie śrubki mocujące silnik.
Model słabszy , wolniejszy, a silnik i regiel gorące po chwili jazdy .
Powód :
- zbyt długie śrubki uszkodziły uzwojenia i spowodowały zwarcie na niektórych
3.
E-revo 1:16 VXL "z pudełka" na pakietach 3S LiPo i z atakiem 28T
Wyjeździłem jedną parę pakietów - jazda po łące / trawie. Do silnika nie szło się dotknąć , regiel gorący.
Po wymianie pakietów na drugi komplet model "martwy".
Po odczekaniu paru min i ostygnięciu regla model ożył ale regiel przerywał przy większej prędkości a model był słabszy/wolniejszy .
Powód:
- przegrzanie silnika i regla długotrwałą jazdą ze znaczną prędkością po nawierzchni stawiającej opór
- za wysoka temperatura uszkodziła regiel mimo zabezpieczenia termicznego
- magnesy w silniku uległy częściowemu rozmagnesowaniu z powodu zbyt wysokiej temperatury - po wymianie regla na nowy model dalej był słabszy i wolniejszy tylko nie przerywał .
Szczotka
Test wytrzymałości / próba dorobienia "turbo" w e-revo.
Zasilanie bezpośrednio z pakietów załączane na osobnym kanale przez przekaźnik 70A - załączany po dodaniu max gazu.
Silnik Tytan 550 , bezpiecznik 30A na zasilaniu bo 20A palił się momentalnie , zasilanie 5S LiFePo4 A123
Po rozpędzeniu do 50% gaz na max i model "frunie" . Niestety 30s jazdy na max i dym z pod budy .
W silniku "wyparowały " szczotki i część komutarora.
Powód :
- znaczne przeciążenie silnika - tak jak pisał Gorg
- na reglu , kablach zasilających , wtyczkach są spadki napięcia a na przekaźniku i przylutowanych kablach nie
- LiFePo4 - potrafią dać sporo więcej prądu niż NiMh
Bezszczota
1.
Jazda 0/1 Vorza na zasilaniu 6s i z przełożeniem pozwalającym na ponad 100km/h ( czy nawet ponad 120km/h)
Silnik przestał się obracać podczas 3-4 jazdy .
Powód :
- jazda kilkanaście min z max przyspieszeniem i hamowaniem rozgrzała silnik a zwłaszcza wirnik do tego stopnia że się rozkleił /rozpadł
- brak odpowiedniego chłodzenie
2.
Ktoś "serwisował" model i wkręcił za długie śrubki mocujące silnik.
Model słabszy , wolniejszy, a silnik i regiel gorące po chwili jazdy .
Powód :
- zbyt długie śrubki uszkodziły uzwojenia i spowodowały zwarcie na niektórych
3.
E-revo 1:16 VXL "z pudełka" na pakietach 3S LiPo i z atakiem 28T
Wyjeździłem jedną parę pakietów - jazda po łące / trawie. Do silnika nie szło się dotknąć , regiel gorący.
Po wymianie pakietów na drugi komplet model "martwy".
Po odczekaniu paru min i ostygnięciu regla model ożył ale regiel przerywał przy większej prędkości a model był słabszy/wolniejszy .
Powód:
- przegrzanie silnika i regla długotrwałą jazdą ze znaczną prędkością po nawierzchni stawiającej opór
- za wysoka temperatura uszkodziła regiel mimo zabezpieczenia termicznego
- magnesy w silniku uległy częściowemu rozmagnesowaniu z powodu zbyt wysokiej temperatury - po wymianie regla na nowy model dalej był słabszy i wolniejszy tylko nie przerywał .