Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przewodnik po modelach trialowych
#1
Z racji tego, że ostatnio kilka osób pytało mnie o zdanie w sprawie różnych modeli, postanowiłem napisać parę słów na temat popularnych modeli do trialu. Jako, że nie czuję się za bardzo kompetentny aby pisać o modelach klasy Scaled, skupię się na tych troszkę większych.

1. Axial SCX10 - sprawdzona, dziesięcioletnia konstrukcja, produkowana w wielu wersjach nadwoziowych i trzech rozstawach osi. Model prosty w budowie i serwisowaniu, praktycznie nie do zajechania. Jedyną rzeczą, którą niektórzy musieli zmienić to zużyte, plastikowe zębatki skrzyni biegów. Podwozie bardzo popularne, często wykorzystywane do klasy Sport lub Extreme. Na rynku dostępnych jest mnóstwo części zamiennych oraz modyfikacyjnych. Można jeszcze gdzieniegdzie znaleźć go jako nówkę w pudełku, jednak ceny takich ofert są niewiele niższe od ceny jego młodszego brata. Zadbaną używkę można w ciemno kupować, bo da nam mnóstwo frajdy i posłuży naprawdę długo. Osobiście miałem dwa takie podwozia i z czystym sumieniem polecam. Jakbym miał się czegoś czepiać to promień skrętu mógłby być trochę mniejszy.

2. Axial SCX10 II - całkiem nowa wersja SCX10 wypuszczona w 2016 roku. Konstrukcja mocno zmodyfikowana przez producenta, również dostępna w różnych wersjach i trzech rozstawach osi. Względem poprzednika wyróżniają go przede wszystkim na nowo zaprojektowane mosty, skrzynia biegów (tylko w wersji KIT) oraz mocowanie serwa na ramie. Do tego modelu dostępnych jest również mnóstwo części zapasowych jak i do modyfikacji, co czyni go również świetną bazą do budowy modelu pod klasę Sport lub Extreme. Nie spotkałem się jak na razie z awarią w tym podwoziu, jednak trzeba zwrócić uwagę, że w wersji RTR montowana jest skrzynia z jedynki i mogą tam się zjechać plastikowe zębatki. Ogólnie model godny polecenia.

3. Vaterra Ascender - bardzo dobry model do klasy Sport lub Extreme. Produkowany w kilku wersjach i w trzech rozstawach osi. Niezawodny, z dobrym dostępem części zapasowych i modyfikacyjnych. Dobry skręt i małe gruszki sprawiają, że znakomicie sobie radzi w terenie. Model również godny polecenia.

4. Traxxas TRX 4 - dość efektowny model wypuszczony w zeszłym. Podwozie wyposażone jest m.in. w takie bajery jak dwubiegowa skrzynia, rozłączne blokady dyfrów oraz mosty portalowe ze zwolnicami. Te rozwiązania konstrukcyjne dyskwalifikują go ze startu w klasie Sport, a do klasy Extreme wymaga poważnych przeróbek. Można go potraktować bardziej jako model spacerowo-przeprawowy. W sklepach pojawia się coraz więcej części "tuningowych" do niego. Z częściami zapasowymi też nie powinno być problemów.

W tym miejscu proszę moich kolegów forumowych o podzielenie się wiedzą na temat modeli: HPI Venture, MST CFX-W, Gmade Komodo oraz Amewi Scale.

Powyżej mamy najpopularniejsze modele o których coś wiemy i którymi jeździmy. Cała reszta to już raczej chińskie kopie, nie warte moim zdaniem uwagi.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Przewodnik po modelach trialowych - przez KubaDG - 2018-10-15, 14:49
RE: Przewodnik po modelach trialowych - przez jarmo - 2018-10-17, 20:17
RE: Przewodnik po modelach trialowych - przez Gorg - 2018-10-19, 10:14
RE: Przewodnik po modelach trialowych - przez jarmo - 2018-10-21, 21:07
RE: Przewodnik po modelach trialowych - przez Gorg - 2018-10-22, 21:48

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości