Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Propozycje Ewolucji Regulaminu na 2024
#1
Propozycje zmian w regulaminie jakie będziemy głosować do końca grudnia,

1. Zakaz Unimogow (żart, nie mogłem się powstrzymać )

1. Waga modeli zgodna z oryginałem (plus minus 0,2kg różnicy

2. Zmiana punktacji za awarie na os

3. Ostatnia runda zawodów kończy sezon lecz po niej spotkanie luźnie na pośmiganie np. w śniegu omówienie zmian, pomysły itp. rozdanie nagród klasyfikacji generalnej. ( Trochę liczenia na szybko by odeszło a pogoda nie sprzyja temu).

4. obowiązkowe spotkanie przedsezonowe poświęcone na kontrolę modeli i dopuszczenie do sezonu. Był by czas na poprawienie niezgodności.

5. ....


Do ok końca roku będzie głosowanie i wprowadzenie zmian

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#2
5 x TAK!!!

Wysłane z mojego moto g82 5G przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#3
Waga moim zdaniem powinna byc zgodna z oryginałem ale nie mniej niż masa własna netto ewentualnie + ładowność.
Punkty za awarie na os mam rozumieć ze chcesz dowalić więcej? Ile?
Spotkanie kontrolne przed sezonem fajny pomysł ale jak ktoś nie da rady wpaść to kontrola obowiązkowa przed pierwszym startem.
Big Grin Big Grin Big Grin
Odpowiedz
#4
Jestem na tak, we wszystkich 4 podpunktach
Odpowiedz
#5
Ta waga plus minus 0.2 kg to dla mnie nie wypał ... ciężko to będzie ogarnąć w takiej formie ... dla mnie parametr w ogóle do pominięcia w regulaminie. Kwestia zostawić to budowniczemu z czego chce budować i zrobić model ciężko czy lekko ... żeby ten pkt regulaminu nie zaorał tej klasy bo za dużo nas w niej nie startuje.
Jak już się chcemy trzymać wagi to jak Janek pisze, że nie mniej niż masa własna ... ładowność bym pominął bo mało kto wozi coś na pace swoje ciężarówki na OS'ach.
"Prawilnie" było by ogarnąć się na pod klasy 4x4, 6x6, 8x8 i 10x10 no ale też się nie da tego organizacyjnie ogarnąć w żaden sposób.
A co z propozycją, że silnik ma być tam gdzie oryginał ? I kwestii przenoszenia napędu przez rozdzielacz ?
W sumie to bym dorzucił pkt 5 o zakazie stosowania kupnych (sklepowych) podwozi, czyli że podwozie trzeba zrobić samemu.
Odpowiedz
#6
(2023-11-26, 11:34)PawJan6x6 napisał(a): Waga moim zdaniem powinna byc zgodna z oryginałem ale nie mniej niż masa własna netto ewentualnie + ładowność.
Punkty za awarie na os mam rozumieć ze chcesz dowalić więcej? Ile?
Spotkanie kontrolne przed sezonem fajny pomysł ale jak ktoś nie da rady wpaść to kontrola obowiązkowa przed pierwszym startem.
Big Grin Big Grin Big Grin
Według regulaminu kontrolę może zarządzać każdy i przed każdymi zawodami, co do kontroli modelu nie ma problemu przed pierwszymi zawodami ale nie będzie możliwości poprawienia niezgodności. Ok za awarie mniej.

Ok. 5 podwozia można kupić, bo można cały model kupić od kogoś (czytać regulamin) wyraźnie jest napisane odwzorowanie zawieszenia, długość linek , piór i ich zamontowanie w ramie

Waga modeli. Moim zdaniem nie zmieniać nić jak ktoś chce zbudować ze stali to zbuduje jak ktoś z włókna szklanego to tak zbuduję nawet skręci śrubkami M2 plastikowymi

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
[-] The following 1 user Likes Rocky's post:
  • przemo_m
Odpowiedz
#7
Ok, nie zaczaiłem zmian przy masie. A nie może zostać dotychczasowy zapis o masie minimalnej? Przez wiele lat to się sprawdzało u nas i na spotkaniach ogólnopolskich.

Dzięki plastikowym m2 można zejść do minimalnej masy przewidzianej w regulaminie

Wysłane z mojego moto g82 5G przy użyciu Tapatalka
[-] The following 2 users Like kokos's post:
  • kapi, przemo_m
Odpowiedz
#8
O tym właśnie mówię co do wagi ... wybór materiału zostawić budującemu Smile chcesz z metalu to buduj, chcesz z włókna to buduj ... wiadomo, że waga często pomaga ale też przeszkadza ... żadna klasa z tego co mi wiadomo nie ma ograniczeń wagowych, chyba za wyjątkiem scaled'a pod kątem leksanu, że karoseria ma ważyć nie mniej niż 450 gram, ale mowa tutaj jest o jednym elemencie modelu a nie jego całej masie ... tutaj krok słuszny żeby wyrównać albo dorównać do hardbody ale dalej nie ma żadnej mowy o wadze modelu.
Rozwijajmy tą klasę żeby z roku na rok było nas więcej a nie coraz mniej ... wiadomo im więcej ludzi tym zabawa ciekawsza pod kątem rywalizacji choćby pod kątem rozjeźdżonej trasy a to wiadomo, że czasem się lepiej jedzie się pierwszemu na OS'sie i na odwrót, że czasem lepiej jechać ostatniemu.

Z pkt 5 chodziło mi kupno modelu ze sklepu, a nie takiego budowanemu w zaciszu warsztatu ale z drugiej strony ten pkt 5 też idzie raczej do zaorania bo przykładem jest Unimog Janka, który jest świetnie odwzorowany pod kątem skalowności samego podwozia.

Reasumując wprowadźmy zmiany w regulaminie ale z głową, żeby klasa nie zaczęła się kurczyć pod kątem startujących a zaczęła rosnąć Smile
Odpowiedz
#9
Wracając do wagi modeli, przypominam że waga musiała by być samej ciężarówki bez zabudowy, ponieważ zabudowy dla jednego podwozia są różne i to już indywidualna sprawa budowniczego, waga musi więc dotyczyć samego podwozia ciężarówki z kabiną i detalami (bez zabudowy)
Przypominam że to będzie działało w dwie strony, nie będzie minimalnej masy pojazdu ale jeżeli model będzie za ciężki to nie spełnia również tego punktu więc PK .

Model trzeba będzie zgłosić do sezonu i sprawdzić w przed jego pierwszym ruszeniu na os w sezonie, nie pełny garaż lub nie zgłoszenie nie wyklucza modelu w starcie lecz eliminuje z klasyfikacji generalnej. I tyle.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#10
Rocky ... przykład mojego Man'a ... MAN KAT 8x8 masa własna 17t ... do nowej regulaminowej wagi brakuje mi 6 kg, obecnie waży 11 kg ... jeszcze idąc tropem Janka gdzie masa + max ładowność to 17 ton masy własnej plus 15 T ładowności daje 32 tony czyli 32 kg ... jakiś kosmos.
Grzebałem ile ma waży Twój Man ale nie mogę znaleźć, więc trochę przypuszczeń ... jak mój waży 17 t to Twój będzie ważył więcej a jeszcze Rehinmetal ma raczej na pewno opancerzoną szoferkę więc chyba będziemy z cegłami jeździć. Z tego co pamiętam Twój waży 17 kg albo coś koło tego jak podawałeś wagę ... jak coś to mnie popraw Wink
Jak ja mam dociążać model to nie wiem skąd ja sprężyny wezmę do amorów ... obecnie SAG'u mam dobre 50% do 60%.
Nie zapętlajmy regulaminu i nie róbmy sobie pod górkę bo potem się okaże, że zostaną 3 osoby, z czego 2 coś wypadnie i rundę można odwołać.

Ciężarówki to dla mnie też pewien konkurs budowniczych więc dajmy wolną rękę co do wagi modelu ... obecnie i tak 4x4 rządzą na OS'ach, więc nie wiem po co tyle zachodu z masą modelu Wink
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości