Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HIMOTO XSTR aka Gumball
#1
Siema.

Chciałbym przedstawić Wam mój model. Na chwilę obecną jest to ZmotoZ3 ze stajni Himoto. Silnik 540 na szczotkach. Do kompletu dołożyłem dodatkowy pakiet 5000mAh od Redoxa, oraz radiator z dwoma wentylatorami. Wszystkie naklejki Z3 zostały usunięte, został tylko producent.

[Obrazek: w2c8cg.jpg]

Jak na razie jestem z niego zadowolony ale już planuję rozwój konstrukcji.
Na początek dodałem własnoręcznie wykonaną osłonę podwozia z blachy alu 1.5mm. Widać ją na tym zdjęciu:

[Obrazek: 25jlbes.jpg]

A tak wygląda osobno:

[Obrazek: 2aguc0k.jpg]

Jakby ktoś był zainteresowany to mogę napisać temat o budowie takiej osłony.

Jestem zadowolony z prędkości jaką model osiąga, lecz wiadomo, człowiek zawsze chce więcej. Nie chcę robić z niego dragstera jednak troszkę więcej by się przydało Smile

Pytanie co dalej z modelem?
Plany są takie:
-zmiana silnika na brushless, do tego regulator
-możliwa zmiana pakietu na LiPo, jednak przeraża mnie fakt dbania o te baterie
-wymiana niektórych elementów zawieszenia na alu.
-zakup ładowarki w rozsądnej cenie

Od czego proponowali byście zacząć? Macie większe doświadczenie niż ja, więc liczę na pomoc Smile
Koniec wypocin.
Pozdrawiam

PS. Gumball to nie od wyścigów lecz imię bohatera jednej z moich ulubionych bajek.
Odpowiedz
#2
" Pytanie co dalej z modelem?
Plany są takie:
-zmiana silnika na brushless, do tego regulator
-możliwa zmiana pakietu na LiPo, jednak przeraża mnie fakt dbania o te baterie
-wymiana niektórych elementów zawieszenia na alu.
-zakup ładowarki w rozsądnej cenie
"


Moim zdaniem :
-  zmiana silnika i regla razem bo osobno się nie idzie Smile To podstawa bo masz i większą moc/prędkość i większą sprawność (mniej energii idzie w ciepło a więcej na koła ) i dłuższa żywotność silnika ( bez szczota jak nie jest przegrzana to jest prawie niezniszczalna )
Warto kupić zestaw wodoodporny w 100% i wtedy zima i deszcz niestraszne Smile
- jak pójdziesz w bezszczotkowy zestaw to nie będziesz miał wyboru - tylko dobrze dobrane Lipo wytrzyma zapotrzebowanie na prąd porządnego zestawu . Dbanie hmmmm ... spokojnie nawet tanie regulatory mają odcięcie dla Lipo a ładowarkę idzie do 100,- kupić.
- alu wcale nie oznacza lepsze / wytrzymalsze są modele i elementy gdzie alu jest gorszym i droższym rozwiązaniem . To kwestia zdrowego rozsądku i podejścia do sprawy. Bo jak w coś uderzysz to zawsze coś połamiesz a lepiej wymieniać tańszy element niż droższy .
Chodzi mi o to że jak powiedzmy połamał byś wahacz za 30,- to jak go wymienisz na alu to połamiesz obudowę dyfra/mocowanie wachacza za 60,-
Ale są też elementy które warto wymienić na alu bo są za delikatne .
Ja w moich modelach mam akurat wybór czy iść w alu czy RPM i wybrałem to drugie i nie żałuję .

- jak już napisałem do 100,- coś najtańszego kupisz co ci wystarczy a jak będziesz "się rozwijał w RC" to warto zainwestować sporo więcej.

Pisz o konkretnych propozycjach np: " myślę o regulatorze ...... , co o nim sądzicie ,albo jaki inny polecacie w cenie do.... " to łatwiej będzie ci doradzić coś mądrego a nie "wróżyć w fusów"  Wink .

I tu ostatnia moja rada kolejność zakupów.
1. Regiel i silnik .
2. Pakiet dopasowany pod zestaw z pt.1
3. Ładowarka dopasowana do potrzeb - jaki będzie pakiet i ile / jak często użytkowany
4. Wymiana części które nie będą wytrzymywać użytkowania i zastanowienie się czy warto daną część wymienić na alu .

P.S. Po co ta osłona ? Przed czym chroni ? I le waży ?
Odpowiedz
#3
Dziękuję za szybka odpowiedź.
Czytam o tych wszystkich elementach do tego modelu i różne opinie widuje. Opinie typu ''wstawisz to-zmieli Ci zębatki" wstawisz to-skręcisz wal","lepiej kup traxxasa" więc sam już nie wiem. Widziałem, że kiedyś pomogłeś komuś w tuningu xstra więc będę brał to jako podstawę.

Kolejność modyfikacji jest ok, pytanie tylko czy przy BL będę mógł śmigać na NiMH? Tak przez ok 2 miesiące?

A osłonę zamontowałem po tym, jak zobaczyłem jak wygląda plastikowe podwozie po jednej jeździe po szutrze. Waży niecałe 0.2kg ale dzięki niemu kamienie nie lecą do środka, tylko trochę piachu. Jest to taka tania alternatywa aluminiowej płyty.
Myślę jeszcze czy we własnym zakresie mogę wykonać jakieś części, bo mam z tego duża frajdę. Widziałem, że ktoś montował podwójne mocowania amortyzatorów, zastanawiam się, czy rzeczywiście orginalne są takie słabe.
Odpowiedz
#4
Moim pierwszym modelem był maverick strada. Dobrze bo wspominam ale tyko dlatego ze to był pierwszy model. Teraz po wielu modelach w między czasie skończyłem na buggy xray. moja propozycja dla Ciebie to najtańszy zestaw bezszczotkowy z banggood 150 PLN i smigaj. Nie inwestuj wiecej bo nie warto. Nie wycisniesz z niego zawodniczego modelu. Po roku jak cie wciagnie to zmienisz na cos bardziej konkretnego. Lipo nie taki straszny. Zainwestuj w dobrego i dobra ladowarke.
A jak cie bawi robienie samemu modelu to zapraszam do t rialu, tam się rozwiniesz majsterkowo.
A co do t raxxasa to najgorszy z możliwych wybór. Każdy z ich modeli jest do wszystkiego a więc do niczego
Odpowiedz
#5
Czytam sobie i porównuje te sety BL i mam pytanie.
Szukam czegoś ok 4000ikv i ze specyfikacji wynika mi ze do silnika 3930kv jest regiel 45A a do 3650kv 60A, od czego to zależy, bo imo im więcej kv tym większy prąd idzie przez regiel?
Odpowiedz
#6
Kv dobierasz pod pakiety na jakich chcesz jeździć i przede wszystkim model (jego wagę ).
Niskie kv = wolniejszy silnik ale może pracować przy wyższym napięciu zasilania
Wysoki kv = większe obroty silnika i większy pobór prądu ale są ograniczenia w napięciu zasilania
Jak nastawiasz się na Lipo 2S to każdy silnik będzie dobry z tych co podałeś bo zawsze możesz zmienić przełożenie i wyjdzie prawie na to samo.
Do twojego modelu 45A jest według mnie za mało . Wiem że pojedzie na tym model ale jak długo pożyje regulator ??????
60A to min ,a jak trochę więcej to zapominasz co to temperatura regulatora.
Co do silnika to jak kupisz około 3500kv to też nie będziesz na temperaturę narzekał (przynajmniej na 2S) a w razie potrzeby 3S też przeżyje .

Model nie jest z najwyższej półki więc 3S (11,1v lipo) go szybko zabije - to fakt - ale na 2S i przy rozsądnej jeździe będzie w porządku. Na NiMh da się jeździć przy BL tylko to jak jeździć sportowym autem z ograniczeniem mocy do 20% nie wspominając o tym że baterie pożyją kilkanaście jazd.

Co do Traxxasa . Ja się w nim "zakochałem " ale zgadzam się z Gorgiem wszystko zależy czego szukasz i jakie przeznaczenie . Druga sprawa to fakt że nie każdy model danego producenta jest godny polecenia . Traxxas ma kilka udanych modeli i kilka których bym w życiu nie kupił. A z tych udanych są wersje które warto omijać Big Grin Tak niestety jest u wszystkich producentów.


Pytałem o osłonę bo :
- to że model się rysuje to normalne
- osłona dodatkowo waży a to obciąża silnik , pakiety , zawieszenie.... a do tego podczas "wypadku" daje dodatkową siłę na wystające elementy ( większa szansa coś połamać)
- jak lubisz tak tworzyć to wymień płytę podłogową na tą co zrobiłeś - tylko po co . Pamiętaj że jak model ma sztywną konstrukcję to większa szansa coś połamać - fizyki nie oszukasz . Dla tego modele w zimę (plastik sztywniejszy) łatwiej połamać niż w lato a RPM robi elementy z elastycznego plastiku i one działają jak "amortyzator"dla reszty modelu przy uderzeniach .
- znowu zgodzę się z Gorgiem Wink mówiąc o trialu jako o alternatywie do tworzenia własnych części .
Odpowiedz
#7
Mój kolejny model to był LRP Blast wersja MT czyli trochę lepsza wersja Strada MT (no może ciut więcje niż trochę). Tam używałem silnika o regulatora HPI Reload V2 60A i silnika HPI flux 4300 kV.
Przyspieszenie miał bardzo dobre na 2S. Nie grzał się choć właściwie ten silnik to 360 w obudowie 540. ALe do ciężaru tego modelu był bardzo fajnie dobrany.
W pewnym momencie założyłem 3S. Po godzinie jazdy zmieliłem przedni dyfer. To było za dużo. Pewnie też miało znaczenie że model był już intensywnie użytkowany przez rok.
Jednak koła w MT są dużo większe niż w buggy.
Podsumowując - wziąłbym 4300 KV bo do tak lekkiego modelu jest świetne przełożenie na prędkość.
60 A wystarcza ale ten HPI mógł byc jakościowo lepszy do banggodowych - choć tego nie wiem na pewno.
Inwestowanie w lepsze komponenty jeśli może coś zmienisz za jakiś czas to według mnie nie ma sensu. Nie wieadomo gdzie dalej się skierujesz czy do 1:8 czy jednak 1:10. A jeśli 2wd to też inna spraw,
Ja byl wziął ten
http://www.banggood.com/Racerstar-3650-S...s=category

A jeśli chcesz zainwestować - choć dziwnie tani
http://www.banggood.com/TSKY-120A-110-18...s=category
jest do silników bez sensoró i z sensorami

a do tego silnik bez sensorów 3900 - 4300


a małe sprostowanie - Traxxas Slash z niską podłogą jest bardzo fajnym modelem  Big Grin
Odpowiedz
#8
Znalazłem u Chińczyków takie zestawy:
http://m.banggood.com/Racerstar-3650-Sen...56317.html

http://m.banggood.com/Racerstar-3660-Bru...69993.html

Są dostosowane do 2-4cel na Lipo więc ok. Nie wiem tylko jaką mam średnicę wału na silniku. Myślałem nad tym, żeby wybrać większą moc (3lipo) i ewentualnie ograniczyć to na pilocie, czyli mniej będzie szło na układ napędowy i potem kombinować ze zmianą zębatek. Dobry pomysł?
Odpowiedz
#9
Budowa, jakość wykonania , materiały ...... wszystko ma znaczenie ale sposób i miejsce użytkowania nie mniejsze. Jeśli ktoś mówi że dany model jest słaby, albo że na BL zmielisz dyfry .... to nie znaczy że przy Twoim stylu jazdy to się stanie . Może okazać się że szybciej uszkodzisz 10 innych części a dyfry przetrwają.

Przy tych tańszych zestawach (niestety często i przy drogich) trzeba traktować wodoodporność z rezerwą . 
Ten z 2 linku podanego przez Gorga jest pod silniki sensorowe to i "+" i "-" ( płynniej powinien jeździć model ale kosztem zupełnego braku wodoodporności ).


Przyznam szczerze że patrzałem co by ci doradzić ale jak widzę ceny i ceny tych z linków od Gorga to chyba ten pierwszy jest najtańszy . Niestety nie znam go więc nie chcę pisać jaki stosunek cena/jakość i  czy warto. Na drogie szkoda kasy do twojego modelu .
Odpowiedz
#10
(2017-04-02, 21:30)misiek napisał(a): Myślałem nad tym, żeby wybrać większą moc (3lipo) i ewentualnie ograniczyć to na pilocie, czyli mniej będzie szło na układ napędowy i potem kombinować ze zmianą zębatek. Dobry pomysł?

Moc = V( mapięcie ) X A( natężenie)
Czyli moc zwiększyć idzie zwiększając V lub A a w wypadku silników podnosząc V zwiększa się A bo opór silnika jest stały.

Prościej : jak będziesz jeździł na 3S a ograniczysz na aparaturze to silnik będzie się i tak bardziej grzał bo będzie dostawał większe napięcie ale w krótszych impulsach. Regiel będzie się bardziej grzał bo będą na nim większe spadki napięcia .....

Dodatkowo :
- pakiety 3S musisz kupić droższe by wytrzymywały większe zapotrzebowanie na prąd silnika i regulatora.
- pakiet 3S jest cięższy niż 2S
- w niektórych modelach kłopot z miejscem na 3S

Zacznij od 2S jak nie wystarczać ci będzie to dokupisz 3S i zrozumiesz o co mi chodzi . Pakiet Lipo nie grzeszy żywotnością dobrze dobrany to 2-3lat lub 100 cykli ładowania więc nie przywiązuj się do niego Tongue . Zużyjesz kupisz 3S a za jakiś czas zmienisz model... Big Grin i będziesz innego potrzebował.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości