Przygotowania do zawodów w 2017r - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: Ogólne (https://rc-slask.pl/dzial-99.html) +--- Dział: Ogólne (https://rc-slask.pl/dzial-101.html) +--- Wątek: Przygotowania do zawodów w 2017r (/watek-10.html) |
Przygotowania do zawodów w 2017r - Ballu - 2016-10-05 Wpisujcie (na gorąco ) luźne sugestie i pomysły dotyczące organizacji zawodów w 2017r. tak by później je analizować i uwzględniać przy tworzeniu regulaminu, terminarza spotkań czy sposobu ich rozgrywania. Pod koniec roku zaczniemy tworzenie regulaminu , zaczniemy planować terminarz spotkań i wtedy będziemy uwzględniać to co w międzyczasie "urodzi" się i co napiszecie tu w wątku. RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - Ballu - 2016-11-28 Widzę że cisza w temacie a koniec roku się zbliża . Przeniosłem wątek do dyskusji ogólnej ponieważ liczę na opinie i sugestie osób z poza Offroad . Wiem że wszystkim nie dogodzę ...... i świata nie zbawię , ale mam nadzieję że uda się ustalić wspólnie "złoty kompromis" Kilka propozycji z mojej strony : 1. Podział na klasy: A. 1:10 2WD B. 1:10 Open C. 1:8 Buggy D. 1:8 Open E. Spalinowe 2. Sposób rozgrywania zawodów: Wersja A: - całe zawody rozgrywane bez podziału na część kwalifikacyjną i finałową Wersja B: - część kwalifikacyjna tak jak opisane poniżej a część finałowa : wspólny start 4 najszybszych modeli z kwalifikacji i kolejność na mecie decyduje Wspólne dla A i B: - start modeli "lotny" - brak wspólnego startu . - max ilość modeli na torze : 7-8 dla 1:10 i 5-6 dla 1:8 ( tor Wodzisław) Na torze w Marklowicach + 3-4 modele - na torze mogą być razem modele z klas : Grupa I 1:10 2WD + 1:10 Open Grupa II 1:8 Buggy + 1:8 Open + Spalina - czas na dostęp do toru dla Grupy I to 30-50 min potem 10min przerwy technicznej i na tor wchodzą modele z Grupy II - 30-50 min - każdy zawodnik może w tym czasie być modelem nieograniczoną ilość razy i zrobić nieograniczoną ilość okrążeń . - każdy zawodnik może być jednorazowo na torze max 10min po czym musi zjechać . Ponowny powrót na tor według kolejności . - rywalizacja jest na czas . Czyli zwycięzcą jest model z najkrótszym czasem okrążenia w danej Klasie . - wyniki dostępne w każdym momencie zawodów Przykład: Zaczynamy rywalizację o 10:00 Na tor mogą trafiać wszystkie klasy 1:10. Model po oznakowaniu startuje w dowolnym momencie i miejscu. Gdy na torze jest max liczba modeli pozostali czekają w kolejce (o kolejności decyduje kolejność podchodzenia do stanowiska sędziowskiego). Liczony jest czas pełnego okrążenia . Gdy model opuszcza tor to na jego miejsce wjeżdża kolejny z kolejki oczekujących . Opuszczenie toru następuje w dowolnym momencie jednak nie później niż po 10min od wjazdu na tor. Jeśli zawodnik chce podjąć kolejną próbę to po przygotowaniu modelu podchodzi do stanowiska sędziowskiego i oczekuje na opuszczenie toru przez jakiś model. I znowu start następuje w dowolnym momencie ...... o 10:40 tor opuszczają wszystkie modele - przerwa techniczna o 10:50 Na tor zaczynają wjeżdżać modele 1:8 ........ ........ takich zmian jest min 2 . To jest moja sugestia a nie ostateczna wersja ! Proszę o pisanie opinii i propozycji zmian . Jak ktoś czegoś nie rozumi to postaram się wytłumaczyć lub wyjaśnić . RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - Tomek - 2016-11-28 zgubiłem się. Na torze sieczka wszystkich klas, 7-8 modeli i pomiędzy nimi mój w biegu na najlepsze okrążenie na czas? Nieeee, mam nadzieję, że źle zrozumiałem. Mnie pasowało to tak jak było ostatnio. Trzy przejazdy kwalifikacyjne, z dwóch najlepszych suma okrążeń i potem bieg finałowy "kto pierwszy ten lepszy" na ilość okrążeń. Można kombinować z ilością modeli czy czasem rund kwalifikacyjnych (bo wtedy to się ciągnęło trochę). Ale ogólnie koncepcja mi nie przeszkadzała. RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - Ballu - 2016-11-28 Jak miałbyś startować razem z 1:8 to faktycznie byłbyś "biedny" W czasie 30-50 min dla Grupy mogą na torze być tylko modele z danej grupy . Czyli jak startuje Grupa I to tylko 1:10 2WD i 1:10 Open jest na torze . Niema "sieczki " bo start jest w dowolnym momencie - te 7-8 modeli rozkłada się na długości całego toru. Jak okaże się że te 7 modeli powoduje zatłoczenie na torze można zmniejszyć do 5-6 co na pewno nie jest zbyt dużą ilością . Tomku jak przeprowadzamy " po staremu " zawody to zobacz ile razy / ile czasu podczas całych zawodów jesteś modelem na torze a ile czekasz na możliwość przejazdu . Poza tym sporo czasu się traci gdy jedna grupa 4-5 modeli schodzi a następna musi się ustawić na starcie . Szans na dobry wynik lub "poprawienie się " masz też więcej bo jak coś ci nie wychodzi , masz awarią , źle dobrane opony .... to zjeżdżasz poprawiasz / wymieniasz i znowu próbujesz ..... Wygrywa osoba która ma najlepiej ustawiony model pod dany tor i największe umiejętności a nie osoba która miała najwięcej szczęścia bo nikt do niej nie wjechał .... RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - Ballu - 2016-11-28 Jest jeszcze jedna wada systemu liczenia okrążeń : zbliżone wyniki wielu zawodników . Często było tak że kilkoro zawodników miało tą samą ilość okrążeń i w finale był kłopot . Przy liczeniu czasu okrążenia wygrywa lub wchodzą do finału zawsze 4 modele . RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - Emil - 2016-11-28 Sieczka na torze brzmi dobrze ;-) Zgadzam się z Maćkiem - "ile czasu czekania, a ile na torze". RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - HUBert - 2016-11-28 Zaraz zaraz - jeśli 1wd i 1/10 ma jeździć razem, to musiałbym wybrać jedną z tych klas (a jeżdżę w obydwu). To samo z 1/8 - chłopaki śmigają często w dwóch klasach. Nie widzę sensu startowania w zawodach gdzie jedzie 8 modeli naraz, i pewnie ilość okrążeń to 5. Skłaniałbym się do użycia naszego dąbrowskiego systemu pomiaru czasu, i puszczać tyle klas co obecnie, w grupach po 4 sztuki. Za to kwalifikaacje można zrobić inaczej - jeździmy 10 minut - i system wyliczy średni czas okrążenia (lub inaczej wyłonimy finalistów). Jest na pewno wiele możliwości w oprogramowaniu, trzeba to tylko potestować. RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - Ballu - 2016-11-28 Klasy to nie to samo co Grupy - możesz w 2 klasach - to w niczym nie przeszkadza. "Nie widzę sensu startowania w zawodach gdzie jedzie 8 modeli naraz, i pewnie ilość okrążeń to 5." HUBert przeczytaj jeszcze raz to co napisałem - spokojnie. Żadne 5 okrążeń tylko do 10min . Ilość modeli będzie uzależniona od toru , skali modeli , systemu pomiarowego ..... dlatego nie podałem konkretnych liczb a przedziały. Na chwilę obecną chodzi o sposób a nie o konkretne liczby modeli czy dokładny czas . Co do systemu pomiaru czasu to nie czas na dyskusje - tylko w grę wchodzi jakiś system bo mierzy czas okrążenia. To czy puszczasz na raz wszystkie modele czy w odstępach 10-20s to niema znaczenia bo liczy się czas okrążenia. Jak jeden model opuszcza tor to oddaje/przekazuje "pchełkę" a ty zapisujesz wyniki . Każdy system liczy min: czas okrążenia i liczbę okrążeń , nam wystarczy najkrótszy czas okrążenia(każdy system to na 100% podaje). RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - Ballu - 2016-11-28 Jak masz jeden model w 1:10 2WD a drugi w 1:10 Open to: - startujesz pierwszym 2wd , jeździsz max 10mni i próbujesz zrobić jak najlepszy czas okrążenia . - Potem zabierasz model z toru i idziesz po drugi "Open". - jak zrobi się miejsce na torze to masz kolejne max 10mni na jazdę drugim modelem . Jak nim skończysz jeździć to możesz wrócić do pierwszego lub jeszcze raz tym próbować ..... na to masz 30-50mni w zależności od ilości modeli w danej Grupie (czasu ma wystarczyć dla wszystkich na min 2 podejścia / model - nie na osobę) W sumie w całych zawodach masz min 4x 10min na jazdę modelem po torze . RE: Przygotowania do zawodów w 2017r - HUBert - 2016-11-28 Aaaa, to OK, teraz widzę że mogę w kilku klasach, to mnie uspokoiłeś. Koncepcja mi się podoba. |