Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobór oleju do dyrfów
#1
Question 
Cześć
Po pierwszym sezonie z poważnym modelem Thunder Tiger ST-1. Przyszedł czas na jego serwis. Wszystko ładnie porobiłem i przyszedł czas na zalanie dyfrów. Problem w tym, że za bardzo nie wiem jakiej gęstości oleje wlać do nich.
Moje jazdy odbywają się na w miarę płaskim terenie o luźniej powierzchni. Jeżdżę bardziej rekreacyjnie niż wyczynowo.
Co moglibyście mi doradzić w tej kwestii.
Odpowiedz
#2
Z tego co zalecają :
Tył 3000 wt
Przód 7000wt
centralny 10000wt

Tu kalkulator jak masz olej w innych jednostkach :
http://calcrc.software.informer.com/2.5/

Jak chcesz by model lepiej skręcał to rzadszy ( mniej wt ) na tył .
Jak podnosi przód modelu przy dodawaniu gazu lub na zakręcie przy dodawaniu gazu model słabo skręca (pod sterowny) to do centralnego rzadszy .

Wszystko zależy od stylu jazdy , toru , nawierzchni , upodobań , opon ........ a zmienia się wraz z wzrostem temperatury podczas jazdy czy na dworze .

Wartości podałem zalecane dla tego modelu co nie znaczy że sprawdzą się w twoim wypadku . Potraktuj to jako "bazę wyjściową " do testów . Nikt nie powie ci jakie wartości będą najlepsze w twoim wypadku . Zalej , przetestuj , napisz co jest nie tak  to napiszemy ci co zmienić - niestety inaczej się nie da . Każdy testuje swoje "najlepsze gęstości " a potem i tak je zmienia w zależności od toru , opon i tak dalej .
Odpowiedz
#3
Podłącze się pod temat.
W moim Slash'u zauważyłem wyciek z tylnego dyfra. Rozebrałem tylny napęd i okazało się że łożysko po stronie z której pojawił się wyciek(od strony plastykowego kubka) ciężko się obraca i mocno grzeje. Teraz pytanie czy wymienić samo łożysko czy również kubek wraz z uszczelnieniami?
Oraz czym uzupełnić ubytekj w tylnym dyferencjale bo wg. tej strony http://www.rcauto.pl/modules.php?name=Op...az&pid=643
znajduje się tam smar a nie olej.
Co radzicie?
Odpowiedz
#4
Po pierwsze :
- łożysko idzie wyczyścić i jak niema luzów i nie "chrobocze " to nasmarować i po kłopocie.
- po co wymieniać "kubek" jak masz uszkodzone łożysko ?? No chyba że wytarł się i między nim a łożyskiem są luzy to rozumiem , choć zależy jakie ??
- wymień uszczelnienia w kubku 2szt po jednym z każdej strony . Najlepsze są X - ringi ale jak nie masz możliwości ich zakupu to da się dopasować o - ringi .

Po drugie :
- olej a nie smar. Smaru odrobinkę warto dać na uszczelki przed składaniem i delikatnie składać by nie uszkodzić uszczelnień.
- gęstość według rad jak w postach szybciej.
- ja bym zaczął testy od około 6k  - przy czym stosuje tani olej tornado więc nie wiem czy gęstość z opakowania odpowiada rzeczywistości  .  Może koledzy jeżdżący na co dzień takim modelem  coś więcej z doświadczenia podpowiedzą jaką gęstość bo 30k na tył to raczej do E-revo gdzie jest ( o ile dobrze pamiętam) ten sam dyfer a model większy.
Odpowiedz
#5
Dzięki za szybką odpowiedź Smile

1. Wymiana "kubka" wzięła się z tego że nie znalazłem samych gumek do uszczelniania tylko w zestawie(numer katalogowy 5381) ale może źle szukam.
2. Łożysko spróbuje w takim razie przeczyścić,
2. Jak już będę wymieniać olej to stary całkowicie usunąć i wyczyścić zębatki w dyfrze czy po prostu dolać żeby było 3/4 dyfra?
Odpowiedz
#6
1. Właśnie w tym problem Sad
Dla tego pisałem o o-ringach bo kosztują grosze a jak dobrze dobrane to się sprawdzają. Ja kupuję w motoryzacyjnym lub żeleźniaku .
2. Zdjąć uszczelnienia, zamoczyć w WD40 na min 10 min , przedmuchać kompresorem przekręcając i zobaczysz w jaki są stanie .
3. Instrukcja w skrócie Smile
Każdą naprawę / wymianę zaczyna się od czyszczenia - usunięcia starego smaru, oleju, usunięciu brudu ...... Czyli wyciągasz zębatki z kubka , wyciągasz uszczelnienia o których pisałem w poprzednim poście, czyścisz / suszysz . Potem uszczelki lekko smarujesz odpowiednim smarem i wkładasz wszystko do kubka. Zalewasz olejem - ja zalewam pierw 1/2 - przykręcasz odbiór , sprawdzasz czy wszystko gładko chodzi .
Po zamontowaniu w modelu robię test , rozbieram i dolewam oleju (jak trzeba to gęstego lub rzadkiego ) . Po złożeniu dyfra dajesz smar na zębatki i montujesz w modelu .

P.S. Co do iloci oleju to lepiej mniej go nalać niż za dużo bo jak nic powietrza nie zostanie to dyfer może rozerwać jak się olej mocno rozgrzeje  albo uszczelnienia polecą.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości