Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maverick Scout - Enduro Sendero
#1
Photo 
Witam
Jestem nowy jeżeli chodzi o modele RC więc z góry przepraszam za ewentualne błache pytania.
Kupiłem synowi (8 lat) model RC Maverick Scout. Chciałem zmienić modelowi karoserię bo ta oryginalna wygląda zabawkowo, udało mi się kupić karoserie od Enduro Sendero i zrobiłem dla niej prowizoryczną ramę z profili aluminiowych. Muszę jeszcze zamówić dłuższe słupki żeby przymocować karoserie z przodu bo na razie są śruby.

Niestety model bardzo się kołysze na boki i do przodu i do tyłu podczas jazdy. Myślę ze to wina amortyzatorów, tylne w miarę odbijają ale przednie słabo. Amortyzatory są też chyba za długie mają 125mm (od otworu do otworu mocowania). Musiałbym też zmienić olej ale nie wiem na jaki, w związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy jest sens zmienić olej w amortyzatorach czy lepiej kupić inne krótsze?
2. Może zmiana położenia montażu amortyzatorów coś pomoże - myślę że uda się je przymocować do tej aluminiowej ramy i nie będą wtedy pod takim dużym kątem?
2. Czy po zmianie amortyzatorów na krótsze i zalanie ich gęstszym olejem model będzie bardziej stabilny?
3. Co zrobić żeby model jechał normalnie bez "kołysania karoserią" - jak podłączę akku li-ion to model "kołysze" jeszcze bardziej, na akku nimh jest troche lepiej
Wklejam dwa zdjęcia:
   
   


Pozdrawiam Tomek
Ps. Nakręciłem kilka krótkich filmów na youtube, możne one coś pomogą w zrozumieniu "problemu". Jeżeli napisałem w złym dziale proszę o przeniesienie posta.



Odpowiedz
#2
Proponuje wymienic amortyzatory na krótsze i postawic je bardziej do pionu. Powinno pomóc
Odpowiedz
#3
Model który posiadasz to raczej w teren typu kamienie i przeprawy - powolna jazda z przeszkodami ....

Jak chcesz z niego zrobić "wyścigówkę" to odpuść :
- sztywne mosty = super w teren ale kiepsko na drobnych nierównościach przy szybkiej jeździe
- spory skok zawieszenia i miękkie zawieszenie = super w terenie ale mała stabilność w szybkim pokonywaniu zakrętów
- dołożona "rama" = podniesiony środek ciężkości czyli to co powyżej i to jeden z powodów "kołysania"
 Pewnie jeszcze parę innych spraw  ....

Jak nie chcesz  " kołysania" to :
-krótkie amortyzatory  ale z gęstością oleju bym nie szalał bo model jak piłka podczas jazdy zacznie się zachowywać
- obniżenie środka ciężkości - czyli obniżenie zawieszenia i usunięcie dodatkowej (aluminiowej) ramy

To co jest u ciebie w modelu to "typowe" zawieszenie prawdziwych aut terenowych i to "kołysanie " jest normalnym zachowaniem można je ograniczyć kosztem zachowania modelu w terenie (podczas pokonywania przeszkód ) .
Napisz czego oczekujesz od modelu - gdzie nim będziesz jeździł i jak ( szybko po asfalcie czy powoli po lesie/kamieniach )
Odpowiedz
#4
To jest model o mocno sprecyzowanym zastosowaniu typu crawler. Zobacz na youtube do czego służy i zastanów sie czy o to Ci chodziło. Jesli nie to sprzedaj i kup inny. Kierunek w którym ( jak wynika z wstepnego opisu i miejsca gdzie zamieściłeś garaż ) idziesz nic nie wniesie poza strata pieniedzy. Napisz co chesz uzyskac.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości