Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BJ40 Ugly Duckling
#31
Gorg - lepiej bym tego nie ujął.
Odpowiedz
#32
Dodam kilka słów od siebie.

Kiedyś powiedziano mi, że klasa Sport powstała po to aby właściciele scx10 mogli, bez większych przeróbek, jeździć w zawodach. Nie wiem czy to jest prawda ale myślę, że ta idea jest bardzo fajna, sprawiedliwa i korzystna, szczególnie dla nowych modelarzy. Każdy nowy użytkownik Scx, Ascendera, Venture itp. może praktycznie startować w zawodach modelem wyjętym prosto z fabrycznego pudełka. Przyjrzyjmy się modelom większości z nas. Też są to modele fabryczne, w jakimś tam stopniu modyfikowane.

Moim skromnym zdaniem w tym miejscu mamy pewne nieścisłości w regulaminie. Zapis o samochodzie "spotykanym na ulicy" jest trochę nieprecyzyjny i ciężki do interpretacji.
Również zapis o nadkolach, nasi koledzy z forum ogólnopolskiego, potraktowali w dość dziwny sposób. Dlaczego akurat 10%? Obserwując nasze modele, możemy zauważyć, że mają one przykryte koła w co najmniej 50%, więc te 10% zostało chyba tak wpisane żeby coś tam było.

Reasumując, u Ciebie Szymonie, kawałek Vaterry posłużył jako baza do budowy modelu, co moim zdaniem, nijak ma się do idei klasy Sport. Jego budowa ma bardzo duży wpływ na właściwości terenowe a przednie koła praktycznie nie są przykryte nadkolami.

Startowanie takim modelem nie jest do końca fair. Mamy przykład, że nawet po otrzymaniu 500 punktów karnych udało Ci się w Radlinie osiągnąć przyzwoity wynik.

Na koniec dodam, że pomimo tego, co napisałem powyżej i tak ten model bardzo mi się podoba i gratuluję wspaniałej roboty Wink

P.S. Według mnie ten tył to nie jest zabudowa truggy.
Odpowiedz
#33
Ok, rozumiem wasze argumenty. Zastanowię się jeszcze co z tym zrobić ale wygląda na to, że buda wyląduje na półce.
ps. sugerowanie, że konstrukcja modelu dała mi 500 pkt przewagi to chyba trochę przesada. Żeby tyle "zarobić" musiałbym dotykać słupka prawie w każdej bramce na całych zawodach Wink. Poza tym ten model nie daje wg mnie żadnej przewagi w stosunku do pozostałych na zjazdach, podjazdach i trawersach.
ps. 2 Kubo odnośnie tego co napisałeś to może warto zmienić regulamin odnośnie % przykrycia koła np. na 25%.
Odpowiedz
#34
(2018-01-03, 11:03)Pirx napisał(a): ps. sugerowanie, że konstrukcja modelu dała mi 500 pkt przewagi to chyba trochę przesada. Żeby tyle "zarobić" musiałbym dotykać słupka prawie w każdej bramce na całych zawodach Wink. Poza tym ten model nie daje wg mnie żadnej przewagi w stosunku do pozostałych na zjazdach, podjazdach i trawersach.

Moim zdaniem można tyle zaoszczędzić. 6 OSów, po 10 bramek. 60x8 punktów =480 Smile

Ale nie chodzi o takie czysto arytmetyczne rozważania. Puchar Śląska klasy Sport miał i myślę że nadal ma dawać możliwość startów modelami bardzo zblizonymi do modeli sklepowych, standardowych. Nie zrobiliśmy w regulaminie wpisu że trzeba mieć budę lexanową przeznaczoną do modelu trialowego + wymienienie konkretnie podwozi czy bud, bo wydawało się to niepotrzebne.
Jeśli pojawią się budy które są bardzo powycinane - to będziemy natychmiast robić głosowanie w tej sprawie. 

PS: prawdopodobnie zaproponujemy zapis o tym że koło ma wystawać zza błotnika 50% lub 75%, i określimy że ten warunek ma być spełniony w przedniej części koła. Inaczej mówiąc - patrząc na autko skierowane w lewo - pomiar będzie na godzinie dziesiątej :Smile Wiem, ciężko wytłumaczyć, obgadajmy to na żywo.
Odpowiedz
#35
Czekam na części do modelu to  też się wtrące   .Big Grin

pkt.6      Dopuszczalne są modele z zabudową typu „truggy”,
 jednak tylna zabudowa musi mieć na całej długości
  szerokość  co najmniej rowną szerokości kabiny
Tutaj tego raczej nie widzę .
Intencją tego przepisu jest aby cały tył był przynajmniej  szerokości kabiny  a nie tylko nadkola.

pkt 11
koła muszą częściowo  chować się pod obrysem karoserii lub nadkoli (min 10 %)
intencją jest aby nie brały udziału w tej klasie pojazdy typu "Łunochod"
(czyli w budzie wąsko i szerokie koła daleko za jej obrysem)
Jeśli uznacie że to za mało to sprawa do przegłosowania.
Skąd 10% może odpowiedzą "weterani " z ogólnopolskiego forum
Odpowiedz
#36
Ok, zabudowa się nie nadaje do zawodów - to już przyjąłem. Już nie musicie mi przytaczać regulaminu.
Rozumiem, że tego typu modele odpadają ale Hubercie czy ja dobrze zrozumiałem, że najlepiej jakby wszyscy mieli budy lexanowe? Czy o to chodzi żeby na śląskich jeździły wyłącznie sklepowe karoserie i można było sobie co najwyżej kolor wybrać i szpej? Mam nadzieję, że jednak nie tak ma być?
Od tego są garaże żeby dyskutować na temat przyjmowanych rozwiązań i po to pokazałem niegotowe jeszcze elementy. Do mojego modelu od początku były wątpliwości i liczyłem się z tym że tak będzie.
Myślę nad zmianą zabudowy i zaczynam się poważnie zastanawiać co zrobić. Lexan dla mnie raczej odpada.
ps. co do Twojego wyjaśnienia odnośnie zakrycia opony to wszystko zrozumiałem. Domyślam się, że dla tylnej osi będzie symetrycznie? I 50% wg mnie wystarczy.
Odpowiedz
#37
Nie jestem za wyłącznie lexanowymi budami, ale z drugiej strony - wszyscy z nimi jeżdżą Smile
Za to jestem zdecydowanym przeciwnikiem modeli wybitnie przekombinowanych w celu uzyskania przewagi. Ja mógłbym jeździć w lidze gdzie wszyscy mają taki samiuśki model, no ale to byłoby nieco nudne Wink
Odpowiedz
#38
Czuję, że to ja "wybitnie przekombinowałem w celu uzyskania przewagi" ale naprawdę nie o to chodziło. Jeśli o mnie chodzi to możecie w ogóle nie liczyć moich punktów albo doliczać 5000 albo 50 000, wszystko mi jedno. Chciałbym jednak nadal się z wami spotykać i jeździć przez bramki bo bardzo to lubię. Ale bardzo też lubię dłubać przy modelu i chcę mieć zabawkę inną niż wszyscy.

Edit: Spróbuję jednak to przerobić. Może coś się uda z tego wyciągnąć tak, żebym i ja miał swój model i Wy nie czuliście się oszukiwani a jak nie to już trudno. W przyszłym sezonie niestety niewiele będę mógł startować bo rodzina mi się powiększa.
Odpowiedz
#39
Zrobiłem co mogłem, żeby jakoś to wyglądało. Na razie jest to wstępny montaż bez dokręcania. Zabudowa tyłu będzie miała "podłogę" a błotniki z tyłu chlapacze. Co wy na to?


Załączone pliki Miniatury
                   
Odpowiedz
#40
Zacytuję regulamin klasy SPORT: "1. Do klasy zaliczają się modele w skali 1:10 lub zbliżonej, posiadające stały napęd na obie osie, z jedną osią
skrętną (wyłącznie przednią). Model musi przypominać „normalnie spotykany na ulicy seryjny pojazd"."

To tyle w temacie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości