2018-05-03, 11:30
W klasie sport zwłaszcza na Śląsku wiele się dzieje. Ludzie nie dość, że coraz lepiej jeżdżą to i modele są coraz bardziej dopracowane.
Postanowiłem więc rozpocząć nowy projekt modelu do tej klasy podglądając współczesne konstrukcje.
Wstępna Specyfikacja:
1.Karoseria – Jeep CJ – nie znam producenta, wygrałem na Reconie
2. Mosty – Yota II
3. Przekładnia – MST
4. Wały – prawdopodobnie Traxxas
5. Silnik – szczotka 35/45/55 T – wyjdzie na testach
6. Amortyzatory – G-made G-TRANSITION Shock lub inne
7. Rama – kopia Axiala z włókna węglowego
8. Wyciągarka – serwo Tower Pro sterowana mikroserwem i przełącznikiem 3-pozycyjnym
9. Regulator– Quicrun 1060
11. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
12. Opony i felgi – felgi aluminiowe badlock i opony Louise CR-Champ
13. BEC 6V 5A
14. Rod-end – Traxxas
16. Akumulator – Zippi 2200 mAh 3S
17. Elementy: gaśnica, hi-lift, trapy, butelka, oświetlenie dachowe, cb-radio - projekt własny, drukowany.
18. Wnętrze – Tamyja z modelu rally
Parę wyjaśnień do moich decyzji:
1. Opony są za duże do klasy Sport według regulaminu ogólnopolskiego ale zgodne według regulaminu śląskiego dlatego pod takie koła będę budował model a na ogólnopolskie będę zmieniał koła na mniejsze.
2. Mam dylemat co do amortyzatorów ponieważ g-made i wszystkie inne z wewnętrzna sprężyną ładnie wyglądają ale nie trzymają oleju w środku. A moje najnowsze doświadczenia mówią że przy długich amorach tłumienie olejem jest istotne ponieważ inaczej model gibie się na boki i ma większe tendencje do rolki. Dlatego być może użyję amorów z traxxasa Rusler które pod tym względem są OK i do nich można zakupić na Hobbykingu 4 rodzaje twardości sprężyn. Albo też użyję amorów Turnigy które zaryzykowałem i zakupiłem na Hobbykingu ponieważ wyglądają konkretnie i mają dużo części zamiennych (może ten chińczyk nie będzie ciekł)
3. Napęd 3S bo daje dużego kopa w górnym zakresie obrotów ale też pozostaje mocny i stabilny dół – uwaga ta nie dotyczy silników bezszczotkowych sensorowych bo w nich traci się spokojny i powolny dół (to moje doświadczenie po przetestowaniu silników 17,5T i regulatoró z HK
4. Mosty Yota II – ogólnie można by zaryzykować stwierdzenie że za słabe do tak dużych kół i planowanych przeciwważeń, ale moje już są po remoncie. Oryginalne zębatki zjadło po 2 latach intensyfikowanego użytkowania i teraz wstawiłem „super mocne” - co do obudowy – zobaczymy. Zastosowałem je bo maja malutką i fajnie umieszczoną gruszkę oraz łatwo prześlizgujące się po przeszkodzie obudowy. Szerokość z hexami 7 mm i tymi felgami i oponami to 225 mm czyli da mnie super.
5. Wyciągarka z serwa bo mocna a sterowanie mechaniczne poprzez zmianę biegunowości i naciskanie mikroserwa na przełącznik. Przetestowane przez mnie i niezawodne – wszystkie moduły elektroniczne do sterowania wcześniej lub później padają.
7. Rama taka bo fajny materiał. Nie ma wieżyczek amorów ale zakupiłem wieżyczki z włókna do modelu driftowoza Sacura i zamierzam je przeciąć i zastosować jako wieżyczki amorów – będzie śliczny barokowy wygląd.
8. Aby nie obciążać modelu wnętrzem zrobione będzie z gotowego kokpitu firmy Tamyja.
9. Nazwa taka bo zamierzam Jeepa pomalować na flagę amerykańską
Podwozie praktycznie złożone. Tylna wierzyczka amortyzatora zostanie wymieniona na taką jak z przodu aby było estetyczniej.
Pod przekłądnie zaprojektowałem i wydrukowałem specjalną płytę.
Tylny wał to traxxas pomieszany z scoutem zaś przedni to połączenie popsutego kiedyś wału z Axiala Yeti z częściami z axiala wraitha
Zderzaki zaprojektowane specjalnie po ten model.
Wyciągarka robi jako atrapa - w środku będzie wyciągarka z serwa.
Mocowanie będzie na słupkach ale nie spinkami.
Aby uzyskać rozstaw osi 310 mm niestety przednia oś wychodzi trochę do przodu.
Postanowiłem więc rozpocząć nowy projekt modelu do tej klasy podglądając współczesne konstrukcje.
Wstępna Specyfikacja:
1.Karoseria – Jeep CJ – nie znam producenta, wygrałem na Reconie
2. Mosty – Yota II
3. Przekładnia – MST
4. Wały – prawdopodobnie Traxxas
5. Silnik – szczotka 35/45/55 T – wyjdzie na testach
6. Amortyzatory – G-made G-TRANSITION Shock lub inne
7. Rama – kopia Axiala z włókna węglowego
8. Wyciągarka – serwo Tower Pro sterowana mikroserwem i przełącznikiem 3-pozycyjnym
9. Regulator– Quicrun 1060
11. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
12. Opony i felgi – felgi aluminiowe badlock i opony Louise CR-Champ
13. BEC 6V 5A
14. Rod-end – Traxxas
16. Akumulator – Zippi 2200 mAh 3S
17. Elementy: gaśnica, hi-lift, trapy, butelka, oświetlenie dachowe, cb-radio - projekt własny, drukowany.
18. Wnętrze – Tamyja z modelu rally
Parę wyjaśnień do moich decyzji:
1. Opony są za duże do klasy Sport według regulaminu ogólnopolskiego ale zgodne według regulaminu śląskiego dlatego pod takie koła będę budował model a na ogólnopolskie będę zmieniał koła na mniejsze.
2. Mam dylemat co do amortyzatorów ponieważ g-made i wszystkie inne z wewnętrzna sprężyną ładnie wyglądają ale nie trzymają oleju w środku. A moje najnowsze doświadczenia mówią że przy długich amorach tłumienie olejem jest istotne ponieważ inaczej model gibie się na boki i ma większe tendencje do rolki. Dlatego być może użyję amorów z traxxasa Rusler które pod tym względem są OK i do nich można zakupić na Hobbykingu 4 rodzaje twardości sprężyn. Albo też użyję amorów Turnigy które zaryzykowałem i zakupiłem na Hobbykingu ponieważ wyglądają konkretnie i mają dużo części zamiennych (może ten chińczyk nie będzie ciekł)
3. Napęd 3S bo daje dużego kopa w górnym zakresie obrotów ale też pozostaje mocny i stabilny dół – uwaga ta nie dotyczy silników bezszczotkowych sensorowych bo w nich traci się spokojny i powolny dół (to moje doświadczenie po przetestowaniu silników 17,5T i regulatoró z HK
4. Mosty Yota II – ogólnie można by zaryzykować stwierdzenie że za słabe do tak dużych kół i planowanych przeciwważeń, ale moje już są po remoncie. Oryginalne zębatki zjadło po 2 latach intensyfikowanego użytkowania i teraz wstawiłem „super mocne” - co do obudowy – zobaczymy. Zastosowałem je bo maja malutką i fajnie umieszczoną gruszkę oraz łatwo prześlizgujące się po przeszkodzie obudowy. Szerokość z hexami 7 mm i tymi felgami i oponami to 225 mm czyli da mnie super.
5. Wyciągarka z serwa bo mocna a sterowanie mechaniczne poprzez zmianę biegunowości i naciskanie mikroserwa na przełącznik. Przetestowane przez mnie i niezawodne – wszystkie moduły elektroniczne do sterowania wcześniej lub później padają.
7. Rama taka bo fajny materiał. Nie ma wieżyczek amorów ale zakupiłem wieżyczki z włókna do modelu driftowoza Sacura i zamierzam je przeciąć i zastosować jako wieżyczki amorów – będzie śliczny barokowy wygląd.
8. Aby nie obciążać modelu wnętrzem zrobione będzie z gotowego kokpitu firmy Tamyja.
9. Nazwa taka bo zamierzam Jeepa pomalować na flagę amerykańską
Podwozie praktycznie złożone. Tylna wierzyczka amortyzatora zostanie wymieniona na taką jak z przodu aby było estetyczniej.
Pod przekłądnie zaprojektowałem i wydrukowałem specjalną płytę.
Tylny wał to traxxas pomieszany z scoutem zaś przedni to połączenie popsutego kiedyś wału z Axiala Yeti z częściami z axiala wraitha
Zderzaki zaprojektowane specjalnie po ten model.
Wyciągarka robi jako atrapa - w środku będzie wyciągarka z serwa.
Mocowanie będzie na słupkach ale nie spinkami.
Aby uzyskać rozstaw osi 310 mm niestety przednia oś wychodzi trochę do przodu.