Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeep CJ Patriot
#1
W klasie sport zwłaszcza na Śląsku wiele się dzieje. Ludzie nie dość, że coraz lepiej jeżdżą to i modele są coraz bardziej dopracowane.
Postanowiłem więc rozpocząć nowy projekt modelu do tej klasy podglądając współczesne konstrukcje.
Wstępna Specyfikacja:
1.Karoseria – Jeep CJ – nie znam producenta, wygrałem na Reconie
2. Mosty – Yota II
3. Przekładnia – MST
4. Wały – prawdopodobnie Traxxas
5. Silnik – szczotka 35/45/55 T – wyjdzie na testach
6. Amortyzatory – G-made G-TRANSITION Shock lub inne
7. Rama – kopia Axiala z włókna węglowego
8. Wyciągarka – serwo Tower Pro sterowana mikroserwem i przełącznikiem 3-pozycyjnym
9. Regulator– Quicrun 1060
11. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
12. Opony i felgi  – felgi aluminiowe badlock i opony Louise CR-Champ
13. BEC  6V 5A
14. Rod-end – Traxxas
16. Akumulator – Zippi 2200 mAh 3S
17. Elementy: gaśnica, hi-lift, trapy, butelka, oświetlenie dachowe, cb-radio - projekt własny, drukowany.
18. Wnętrze – Tamyja z modelu rally

Parę wyjaśnień do moich decyzji:
1. Opony są za duże do klasy Sport według regulaminu ogólnopolskiego ale zgodne według regulaminu śląskiego dlatego pod takie koła będę budował model a na ogólnopolskie będę zmieniał koła na mniejsze.
2. Mam dylemat co do amortyzatorów ponieważ g-made i wszystkie inne z wewnętrzna sprężyną ładnie wyglądają ale nie trzymają oleju w środku. A moje najnowsze doświadczenia mówią że przy długich amorach tłumienie olejem jest istotne ponieważ inaczej model gibie się na boki i ma większe tendencje do rolki. Dlatego być może użyję amorów z traxxasa Rusler które pod tym względem są OK i do nich można zakupić na Hobbykingu 4 rodzaje twardości sprężyn. Albo też użyję amorów Turnigy które zaryzykowałem i zakupiłem na Hobbykingu ponieważ wyglądają konkretnie i mają dużo części zamiennych (może ten chińczyk nie będzie ciekł)
3. Napęd 3S bo daje dużego kopa w górnym zakresie obrotów ale też pozostaje mocny i stabilny dół – uwaga ta nie dotyczy silników bezszczotkowych sensorowych bo w nich traci się spokojny i powolny dół (to moje doświadczenie po przetestowaniu silników 17,5T i regulatoró z HK
4. Mosty Yota II – ogólnie można by zaryzykować stwierdzenie że za słabe do tak dużych kół i planowanych przeciwważeń, ale moje już są po remoncie. Oryginalne zębatki zjadło po 2 latach intensyfikowanego użytkowania i teraz wstawiłem „super mocne” - co do obudowy – zobaczymy. Zastosowałem je bo maja malutką i fajnie umieszczoną gruszkę oraz łatwo prześlizgujące się po przeszkodzie obudowy. Szerokość z hexami 7 mm i tymi felgami i oponami to 225 mm czyli da mnie super.
5. Wyciągarka z serwa bo mocna a sterowanie mechaniczne poprzez zmianę biegunowości i naciskanie mikroserwa na przełącznik. Przetestowane przez mnie i niezawodne – wszystkie moduły elektroniczne do sterowania wcześniej lub później padają.
7. Rama taka bo fajny materiał. Nie ma wieżyczek amorów ale zakupiłem wieżyczki z włókna do modelu driftowoza Sacura i zamierzam je przeciąć i zastosować jako wieżyczki amorów – będzie śliczny barokowy wygląd.
8. Aby nie obciążać modelu wnętrzem zrobione będzie z gotowego kokpitu firmy Tamyja.
9. Nazwa taka bo zamierzam Jeepa pomalować na flagę amerykańską [Obrazek: 002.gif] 

Podwozie praktycznie złożone. Tylna wierzyczka amortyzatora zostanie wymieniona na taką jak z przodu aby było estetyczniej.

Pod przekłądnie zaprojektowałem i wydrukowałem specjalną płytę.

Tylny wał to traxxas pomieszany z scoutem zaś przedni to połączenie popsutego kiedyś wału z Axiala Yeti z częściami z axiala wraitha [Obrazek: icon_wink.gif] 

Zderzaki zaprojektowane specjalnie po ten model.

Wyciągarka robi jako atrapa - w środku będzie wyciągarka z serwa.

Mocowanie będzie na słupkach ale nie spinkami.

Aby uzyskać rozstaw osi 310 mm niestety przednia oś wychodzi trochę do przodu.

                                       
Odpowiedz
#2
Trzymam kciuki za projekt Smile
Odpowiedz
#3
Podwozie skończone.
Elektronika z BEC zamknięta w pudełeczku, kable ułożone i ładnie zakryte.
Wyciągarka zainstalowana.
Amortyzatory g-made udało się uszczelnić ale zobaczymy jak będzie w pracy. Na razie dam im szanse.
Jednak do klasy sport będę musiał ograniczyć ich skok - pewnie zrobię to za pomocą taśm blokujących skok jak zrobiłem w moim Fordze Extreme.
Teraz nadszedł czas na nadwozie.

                       
Odpowiedz
#4
4 dni malowania,
4 rodzaje farb Tamiya
i jest
Oryginalnie karoseria jest bardzo uboga w naklejki ale na szczęście pozostało mi dużo różnych końcówek z poprzednich projektów oraz specjalne tasiemki do robienia zarysów drzwi i okien.
Z przodu wkleiłem odbłyśniki z sklepu elektronicznego oraz siatkę symulującą grill. Z tyłu są wklejone odbłyśniki drukowane.

Karoseria mocowana jest na słupkach ale oczywiście nie są to spinki. Przednie słupki są nagwintowane i wydrukowałem sobie do nich specjalne nakrętki. Być może jeszcze to zmienię bo mam plan zaprojektować nakrętki które będą jednocześnie uchwytem dla hi-lift. Tylne słupki są długie i na nie zakłada się trapy które dokręcone są motylkami.
Co do opon: są bardzo miękkie dlatego zrobiłem do nich specjalne wkładki z dwóch twardości pianki i u mnie są mocno naciągnięte dlatego wymiar to 123mm.

To jeszcze nie koniec - zostało do pomalowania wnętrze.
                                                   
Odpowiedz
#5
ok.....


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#6
No to już ostatnia chyba cześć budowy.
Dodałem progi lutowane z mosiądzu z ślizgami od spodu
Dodałem wnętrze - kokpit Tamiya malowany ręcznie
Ograniczyłem skok tylnego zawieszenia taśmami
Długo zastanawiałem się nad kształtem lusterek. Jakoś typowo Wranglerowe nie pasowały mi do tej budy więc zaprojektowałem i druknąłem takie trochę fikuśniejsze.

Dziś model przeszedł chrzest bojowy na zawodach SPORT. Udało się na 12 startujących udało się zająć 2 miejsce. Po całym dniu jeżdżenia nic nie odpadło ani się nie rozkręciło. 
Myślę że to udana konstrukcja.
Czas zacząć dumać nad kolejnym modelem.
                               
Odpowiedz
#7
Zmiany w modelu:
1. Mosty z Yota na Axial II
2. Przekładnia z MST na Element RC
3. Rama z carbon na Axial
4. Silnik i regulator z szczotki na bezszczotkę 17,5T


Załączone pliki Miniatury
               
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości