Dobór silnika do TT ST-1 - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: Off-road & On-road (https://rc-slask.pl/dzial-1.html) +--- Dział: Off-road (https://rc-slask.pl/dzial-118.html) +---- Dział: Techniczne (https://rc-slask.pl/dzial-10.html) +----- Dział: Napęd, silniki (https://rc-slask.pl/dzial-12.html) +----- Wątek: Dobór silnika do TT ST-1 (/watek-172.html) Strony:
1
2
|
Dobór silnika do TT ST-1 - kyloziom - 2016-11-21 Cześć zamierzam przez zimę zrobić konwersje na elektryka. I rodzi się pytanie jakiej mocy wybrać silnik, aby miał odpowiednią moc, a jednocześnie nie zmielił dyfrów. Zastanawiam się nad 2250kV 1800W i 2050kv 2200W. Silnik będzie zamawiany z Ali. RE: Dobór silnika do TT ST-1 - Gorg - 2016-11-21 Co to za model? Jaka średnica opon? Jakie przełożenie? Jaka będzie zębatka atakująca i odbierająca? Jakie zasilanie? Odpowiedz na te pytania to pomoże w doborze silnika RE: Dobór silnika do TT ST-1 - kyloziom - 2016-11-21 Thunder tiger ST-1, srednica opon 150mm, przelozenie srandardowe(nie wiem jakie niestety), odbiór 50, atak 17/19, zasilanie lipo 3s RE: Dobór silnika do TT ST-1 - Ballu - 2016-11-21 Przy 3S wytrzyma ci z każdym silnikiem Przy 4S + gęsty olej w centralnym dyferencjale i agresywna zabawa to obojętnie który weźmiesz to będzie kłopot z tylnym dyfrem . Przy 5-6S pozostaje opanowanie "palca" i ograniczenie mocy na reglu ale zyskuje się na czasie jazdy Obojętnie jaki silnik wybierzesz zmniejsz dystans miedzy atakiem i odbiorem w tylnym i przednim dyfrze inaczej szybko poleci . Nie wiem jaki regiel będzie siedział i jak i gdzie jeździsz . Na 3S jest zbyt mała moc by się martwić , 4S optymalne , potem (5-6S) już trzeba patrzeć na temperaturę silnika , regla i przełożenia dobierać i / lub ustawienia regulatora. Jak planujesz jeździć na zawody modelem to wybierz mocniejszy silnik bo zapas mocy się przyda a na co dzień nie zaszkodzi bo moc zawsze na reglu idzie ograniczyć. Takumi ma (o ile się nie mylę ) " bliźniaka" twojego modelu więc więcej pewnie ci doradzi . RE: Dobór silnika do TT ST-1 - Gorg - 2016-11-21 3s to niewiele dla tych silników, aby poznać prędkość będziesz potrzebował 4s. Ja bym wsi ok 2200 kv i 17t zębatek. Nie wiem jak z jakością zębatek w dyfrach w tym modelu ale najszybciej tu Ci się rozpadnie. RE: Dobór silnika do TT ST-1 - Ballu - 2016-11-21 Gorg zębatki są wytrzymałe ale łożyska za małe (słabe) i przy sporych obciążeniach oddalają się od siebie zębatki - taka ich przypadłość . Dla tego trzeba je ciaśniej ustawiać. RE: Dobór silnika do TT ST-1 - kyloziom - 2016-11-21 W środkowym dyfrze mam ok 9300Wt. Czyli jednak wychodzi na to, ze lepiej mieć tu 4s? Dyfry są po przeglądzie wg wskazań z wcześniejszego wątku RE: Dobór silnika do TT ST-1 - Ballu - 2016-11-21 Olej dobiera się pod zachowanie modelu a nie pod wytrzymałość dyfrów - ja tylko wspomniałem byś się liczył z tym że tylny dyfer obrywa mocniej przy gęstrzym oleju w centralnym. "Dyfry są po przeglądzie ....." - ok ale w stosunku do ustawienia ich dla napędu spalinowego warto je ustawić tak by "ciaśniej" były spasowane inaczej długo nie pożyją przy momencie obrotowym generowanym przez silnik elektryczny . "Czyli jednak wychodzi na to, ze lepiej mieć tu 4s?" - tak . Na model tej wielkości 3S to za mało chyba że dla początkującego. Z kolei 5S i więcej to problem z wytrzymałością przeniesienia napędu i niekiedy temperaturą silnika czy regla. RE: Dobór silnika do TT ST-1 - kyloziom - 2016-11-21 Czyli tak jak zrozumiałem, najlepiej byłoby dołożyć podkładki przy zębakach w środku dyfra aby były "ciaśniej". Ja akurat jestem taki średniak(jedynie w kwestiach technicznych trochę zielony jestem), na zawody na pewno się nie wybieram. Tor może 2 razy w roku odwiedzę. RE: Dobór silnika do TT ST-1 - Ballu - 2016-11-24 Na torze model dostaje po "du..." w każdy możliwy sposób ale na przykład na trawie przeniesienie napędu dostaje mocniej niż na szutrze. Luzy reguluje się przekładając z lewej na prawą i odwrotnie podkładki które masz między dyfrem a łożyskami przy kielichach . Tych podkładek powinno być 3 lub 4 i są różnej grubości. Nic "nowego" nie dokładasz tylko przekładasz . |