Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobór silnika do TT ST-1
#1
Cześć zamierzam przez zimę zrobić konwersje na elektryka. I rodzi się pytanie jakiej mocy wybrać silnik, aby miał odpowiednią moc, a jednocześnie nie zmielił dyfrów. Zastanawiam się nad 2250kV 1800W i 2050kv 2200W. Silnik będzie zamawiany z Ali.
Odpowiedz
#2
Co to za model?
Jaka średnica opon?
Jakie przełożenie?
Jaka będzie zębatka atakująca i odbierająca?
Jakie zasilanie?

Odpowiedz na te pytania to pomoże w doborze silnika
Odpowiedz
#3
Thunder tiger ST-1, srednica opon 150mm, przelozenie srandardowe(nie wiem jakie niestety), odbiór 50, atak 17/19, zasilanie lipo 3s
Odpowiedz
#4
Przy 3S wytrzyma ci z każdym silnikiem Smile
Przy 4S + gęsty olej w centralnym dyferencjale i agresywna zabawa to obojętnie który weźmiesz to będzie kłopot z tylnym dyfrem .
Przy 5-6S pozostaje opanowanie "palca"  Big Grin  i ograniczenie mocy na reglu ale zyskuje się na czasie jazdy  Smile  

Obojętnie jaki silnik wybierzesz zmniejsz dystans miedzy atakiem i odbiorem w tylnym i przednim  dyfrze inaczej szybko poleci .
Nie wiem jaki regiel będzie siedział i jak i gdzie jeździsz . Na 3S jest zbyt mała moc by się martwić , 4S optymalne , potem (5-6S) już trzeba patrzeć na temperaturę silnika , regla i przełożenia dobierać i / lub ustawienia regulatora.
Jak planujesz jeździć na zawody modelem to wybierz mocniejszy silnik bo zapas mocy się przyda a na co dzień nie zaszkodzi bo moc zawsze na reglu idzie ograniczyć.


Takumi ma (o ile się nie mylę ) " bliźniaka" twojego modelu więc więcej pewnie ci doradzi .
Odpowiedz
#5
3s to niewiele dla tych silników, aby poznać prędkość będziesz potrzebował 4s. Ja bym wsi ok 2200 kv i 17t zębatek. Nie wiem jak z jakością zębatek w dyfrach w tym modelu ale najszybciej tu Ci się rozpadnie.
Odpowiedz
#6
Gorg zębatki są wytrzymałe ale łożyska za małe (słabe) i przy sporych obciążeniach oddalają się od siebie zębatki - taka ich przypadłość .
Dla tego trzeba je ciaśniej ustawiać.
Odpowiedz
#7
W środkowym dyfrze mam ok 9300Wt. Czyli jednak wychodzi na to, ze lepiej mieć tu 4s? Dyfry są po przeglądzie wg wskazań z wcześniejszego wątku
Odpowiedz
#8
Olej dobiera się pod zachowanie modelu a nie pod wytrzymałość dyfrów - ja tylko wspomniałem byś się liczył z tym że tylny dyfer obrywa mocniej przy gęstrzym oleju w centralnym.

"Dyfry są po przeglądzie ....." - ok ale w stosunku do ustawienia ich dla napędu spalinowego warto je ustawić tak by "ciaśniej" były spasowane inaczej długo nie pożyją przy momencie obrotowym generowanym przez silnik elektryczny .

"Czyli jednak wychodzi na to, ze lepiej mieć tu 4s?" - tak   . Na model tej wielkości 3S to za mało chyba że dla początkującego. Z kolei 5S i więcej to problem z wytrzymałością przeniesienia napędu i niekiedy temperaturą silnika czy regla.
Odpowiedz
#9
Czyli tak jak zrozumiałem, najlepiej byłoby dołożyć podkładki przy zębakach w środku dyfra aby były "ciaśniej". Ja akurat jestem taki średniak(jedynie w kwestiach technicznych trochę zielony jestem), na zawody na pewno się nie wybieram. Tor może 2 razy w roku odwiedzę.
Odpowiedz
#10
Na torze model dostaje po "du..." w każdy możliwy sposób ale na przykład na trawie przeniesienie napędu dostaje mocniej niż na szutrze.

Luzy reguluje się przekładając z lewej na prawą i odwrotnie podkładki które masz między dyfrem a łożyskami przy kielichach . Tych podkładek powinno być 3 lub 4 i są różnej grubości. Nic "nowego" nie dokładasz tylko przekładasz .
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości