Forum RC
Modyfikacja napędu. - Wersja do druku

+- Forum RC (https://rc-slask.pl)
+-- Dział: Off-road & On-road (https://rc-slask.pl/dzial-1.html)
+--- Dział: Off-road (https://rc-slask.pl/dzial-118.html)
+---- Dział: Techniczne (https://rc-slask.pl/dzial-10.html)
+----- Dział: Inne (https://rc-slask.pl/dzial-15.html)
+----- Wątek: Modyfikacja napędu. (/watek-304.html)



Modyfikacja napędu. - Ballu - 2017-01-25

Zastanawiam się nad przerobieniem napędu w modelu - na razie teoretyzuję .... i czekam na opinie.

Założeniem jest usunięcie z modelu prawie wszystkich elementów przeniesienia napędu.
Silniki były by 4 na każde koło osobny . Silnik - taki jak w modelach latających - mocowany zamiast osi. Koła bezpośrednio do silników.
Oczywiście potrzebne by były 4 regulatory podłączone pod jeden kanał i silniki o niskim kV by bez przełożenia "ruszyły" model z miejsca. Zdaje sobie przy tym sprawę że o powolnej jeździe można zapomnieć .....

Czy waszym zdaniem jest szansa by "to" jeździło ??
Na co zwrócić uwagę ??? Jakieś sugestie ???


RE: Modyfikacja napędu. - grzesiek-dg - 2017-01-25

Moim zdaniem ciężko aby to jeździło(chyba ze na krechę). No chyba ze masz jakiś kontroler na oku co by jedno koło w zakręcie spowalniał. Ciekawy pomysł. Powodzenia


RE: Modyfikacja napędu. - Gorg - 2017-01-30

Nie ruszy. Sam silnik będzie miał za mało mocy aby obrócić kołem. Konieczna jest przekładnia.
Chyba że silniki z przekładniami.
Ale to będzie tragicznie powolne


RE: Modyfikacja napędu. - Ballu - 2017-02-01

https://www.youtube.com/watch?v=m7AY097QJxs

Coś takiego tylko na 4 koła Smile




Co do skręcania to myślałem o odbiorniku lotniczym z "mixami" kanałów - używam takiego w Summicie i daje sporo możliwości .
1 kanał na skręt kołami a 4 kanały zmiksowane ze skrętem . W efekcie skręt kołami powodowałby zmniejszenie prędkości obrotowej/mocy na kołach wewnętrznych i / lub zwiększenie na zewnętrznych . Czyli impulsy na poszczególne regulatory były by uzależnione od ilości gazu i siły skrętu.  ( w summicie korzystam z tego do sterowania wyciągarką  równocześnie z pracą napędu a w przyczepce do rozkładania najazdów i pochylania całości przy użyciu 1 kanału ).

Problemem jest - jak zasugerował Prorevo - wytrzymałość łożysk w silnikach i dostęp zanieczyszczeń do wnętrza silnika ( Takumi twierdzi że jeden kamień i po uzwojeniach )

Gorg.
Dla modelu małego (1:16 1:18) musi być kv poniżej 1000 a dla większego 100-200kv i tu problem z dostępnością silników. Z tego powodu (oraz ceny ) myślałem o modelu 1 :16 .