2017-09-09, 22:00
Proponuje by pierwszy post z propozycją regulaminu był na bieżąco edytowany .
Moje propozycje :
I.
Sposób rozgrywania zawodów:
1. Eliminacje składają się z 3 rund w każdej startują po 3-4 modele .
2. Za zajęte pozycje w poszczególnych rundach otrzymuje się punkty : 3 za 1 miejsce ,2 za 2 i 1pt. za 3 miejsce.
3. W każdym kolejnym biegu zawodnik powinien - o ile to możliwe - startować w innym " towarzystwie "
4. Do finału wchodzą czterej zawodnicy z największą ilością punktów po kwalifikacjach . Jeśli jest sytuacja w której dwóch lub więcej zawodników posiada taką samą ilość punktów po kwalifikacjach to biorą udział w biegu(dogrywce) którego wynik (kolejność na mecie) decydują o wejściu do finału.
II.
Wymogi techniczne jakie musi spełniać model biorący udział w zawodach :
1. Podwozie : BSR Racing M.RAGE 1/10 4WD M-Chassis wersja KIT - brak innych opcji
2. Opony : oryginalne dostarczone wraz z podwoziem lub zamienniki ustalone przez uczestników/ organizatorów . Wszystkie startujące modele mają posiadać te same opony .
3. Silnik : szcztkowy 21T 540 Brushed Motor lub zamiennik o identycznych parametrach (dopuszczony przez organizatorów)
4. Regulator : HobbyKing X-Car 45A Brushed Car ESC
5. Pakiety : o napięciu 7.4V (2S) ,dowolnej pojemności i producenta
6. Serwo : dowolny producent jednak nie może być szybsze niż 0,10s ( warto dopuścić stosowanie różnych serw np. wolniejszych a max uciąg nie ma tu większego znaczenia bo BEC w reglu nie pozwoli na szaleństwa ).
7. Zabrania się stosowania UBEC, zasilania Direct Drive ( serwo i odbiornik muszą być zasilane z regulatora i nie mogą być zasilane bezpośrednio z pakietu )
8. Zabrania się stosowania odbiorników, aparatur lub dodatkowych urządzeń "wspomagających" jazdę lub stabilizujących model takich jak "gyro" , TSM , ABS , ... .
9. Dopuszcza się stosowanie różnych karoserii , wersji zabudowy , modyfikacji wizualnych . Nie mogą one jednak powodować zwiększenia szerokości modelu (karoseria nie może wystawać poza koła modelu więcej niż 5mm z każdego boku modelu ) i sprzyjać uszkodzeniom innych startujących w zawodach modeli ( nie mogą posiadać zewnętrznych zderzaków , usztywnień , ostrych czy wystających elementów) .
10. Dopuszcza się stosowanie dowolnych odbiorników i nadajników(pilotów). W wypadku stosowania pasma 27 lub 49 MHz organizator nie zapewnia warunków do prawidłowego funkcjonowania aparatur .
11. Każdy model może zostać dowolnie wyregulowany i ustawiony przez zawodnika . Można również stosować dowolne oleje i smary .
P.S . To moje propozycje z pewnymi ustępstwami pod indywidualizację modeli ( kwestie wizualne) i zapewnienie dostępności i niezawodności sprzętowej ( dowolne serwa i aparatury ) . Warto podawać konkretne parametry które ma spełniać dany podzespół a nie "blokować" zakup np. mniej awaryjnego a wolniejszego serwa . Co do aparatur to nie widzę przeszkód do stosowania starszych wersji (27 czy 49 MHz ) bo posiadają gorsze parametry niż 2,4GHz i są bardziej awaryjne - ale to problem właściciela który się decyduje na taką apkę.
Ograniczać / wyrównywać osiągi modeli będą podstawowe podzespoły ( podwozie , regulatory , silniki ) a pozostałe elementy powinny pozostać do dyspozycji właścicieli . Oczywiście należy ograniczyć np. prędkość serwa , napięcie pakietów i zabronić stosowania "dopalaczy" .
Moje propozycje :
I.
Sposób rozgrywania zawodów:
1. Eliminacje składają się z 3 rund w każdej startują po 3-4 modele .
2. Za zajęte pozycje w poszczególnych rundach otrzymuje się punkty : 3 za 1 miejsce ,2 za 2 i 1pt. za 3 miejsce.
3. W każdym kolejnym biegu zawodnik powinien - o ile to możliwe - startować w innym " towarzystwie "
4. Do finału wchodzą czterej zawodnicy z największą ilością punktów po kwalifikacjach . Jeśli jest sytuacja w której dwóch lub więcej zawodników posiada taką samą ilość punktów po kwalifikacjach to biorą udział w biegu(dogrywce) którego wynik (kolejność na mecie) decydują o wejściu do finału.
II.
Wymogi techniczne jakie musi spełniać model biorący udział w zawodach :
1. Podwozie : BSR Racing M.RAGE 1/10 4WD M-Chassis wersja KIT - brak innych opcji
2. Opony : oryginalne dostarczone wraz z podwoziem lub zamienniki ustalone przez uczestników/ organizatorów . Wszystkie startujące modele mają posiadać te same opony .
3. Silnik : szcztkowy 21T 540 Brushed Motor lub zamiennik o identycznych parametrach (dopuszczony przez organizatorów)
4. Regulator : HobbyKing X-Car 45A Brushed Car ESC
5. Pakiety : o napięciu 7.4V (2S) ,dowolnej pojemności i producenta
6. Serwo : dowolny producent jednak nie może być szybsze niż 0,10s ( warto dopuścić stosowanie różnych serw np. wolniejszych a max uciąg nie ma tu większego znaczenia bo BEC w reglu nie pozwoli na szaleństwa ).
7. Zabrania się stosowania UBEC, zasilania Direct Drive ( serwo i odbiornik muszą być zasilane z regulatora i nie mogą być zasilane bezpośrednio z pakietu )
8. Zabrania się stosowania odbiorników, aparatur lub dodatkowych urządzeń "wspomagających" jazdę lub stabilizujących model takich jak "gyro" , TSM , ABS , ... .
9. Dopuszcza się stosowanie różnych karoserii , wersji zabudowy , modyfikacji wizualnych . Nie mogą one jednak powodować zwiększenia szerokości modelu (karoseria nie może wystawać poza koła modelu więcej niż 5mm z każdego boku modelu ) i sprzyjać uszkodzeniom innych startujących w zawodach modeli ( nie mogą posiadać zewnętrznych zderzaków , usztywnień , ostrych czy wystających elementów) .
10. Dopuszcza się stosowanie dowolnych odbiorników i nadajników(pilotów). W wypadku stosowania pasma 27 lub 49 MHz organizator nie zapewnia warunków do prawidłowego funkcjonowania aparatur .
11. Każdy model może zostać dowolnie wyregulowany i ustawiony przez zawodnika . Można również stosować dowolne oleje i smary .
P.S . To moje propozycje z pewnymi ustępstwami pod indywidualizację modeli ( kwestie wizualne) i zapewnienie dostępności i niezawodności sprzętowej ( dowolne serwa i aparatury ) . Warto podawać konkretne parametry które ma spełniać dany podzespół a nie "blokować" zakup np. mniej awaryjnego a wolniejszego serwa . Co do aparatur to nie widzę przeszkód do stosowania starszych wersji (27 czy 49 MHz ) bo posiadają gorsze parametry niż 2,4GHz i są bardziej awaryjne - ale to problem właściciela który się decyduje na taką apkę.
Ograniczać / wyrównywać osiągi modeli będą podstawowe podzespoły ( podwozie , regulatory , silniki ) a pozostałe elementy powinny pozostać do dyspozycji właścicieli . Oczywiście należy ograniczyć np. prędkość serwa , napięcie pakietów i zabronić stosowania "dopalaczy" .