2017-09-15, 18:40
Co do serwa :
- chińskie = rozbieżność tego co napisane z tym co faktycznie,
- jeśli o mnie chodzi to wolę wolniejsze serwo np. 0,15 ale na metalowych przekładniach bo nie będę go musiał co chwilę wymieniać a różnica miedzy 0,10 a 0,15 w modelach jest prawie nie odczuwalna .
- Jeśli podamy że można stosować inne serwa niż w podstawowej specyfikacji ale wolniejsze to nikt nie "zyska" nic na szybkości pokonywania wyznaczonej trasy a raczej straci . Więc w tym wypadku uważam że pozostawanie tylko przy jednym serwie się mija z celem . Dodatkowo wydajność prądowa BEC w reglu nie pozwoli na stosowanie bezszczotkowych serw.
Podsumowując :
Chcesz szybkie - wybierasz podstawowe . Chcesz wytrzymałe - bierz co chcesz ale wolniejsze od podstawy .
Tanio - oki ale czy jak wymienisz 5-7 razy serwo to nie wyjdzie na to samo co kupując od razu wytrzymalsze ? ( jak zacznę jeździć i co chwilę model na serwis to odejdzie ochota na jazdę ).
Najważniejsze w tym wszystkim jest to jaka jest wytrzymałość / żywotność tych chińskich serw ?
Co do pakietów:
- jeździmy TYLKO na pakietach 2S
- wydajność prądowa ( ilość C ) - bez znaczenia , pojemność - bez znaczenia . Jak jest silnik szczotkowy to te parametry nie mają znaczenia na prędkość czy przyspieszenie .
Dodatkowo jak wsadzisz do modelu pakiet np. 5000mah to będzie tak mocno obciążał swoją wagą model że ten pojedzie wolniej / będzie miał gorsze przyspieszenie niż jeżdżąc na pakiecie 2000mah.
Idąc w drugą stronę - wsadzając pakiet np. 1000mah zyskasz na wadze modelu ale szybko spadek napięcia da znać o sobie a w skrajnej sytuacji zabraknie ci prądu by dojechać do mety.
- parametr "C" często wyssany jest z palca i niewiele ma wspólnego w rzeczywistością i ma znaczenie dla zestawów z silnikiem bezszczotkowym . Dla silnika szczotkowego pakiety LiPo zawsze zapewnią nadmiar prądu niezależnie od "C" .
Podsumowując :
Chcesz jeździć 3godziny ale modelem przeciążonym to daj nawet 8000mah (o ile się zmieści ), chcesz być "mistrzem jednego okrążenia " daj pakiet 1000mah . Sądzę że podana przez Gorga wartość 2200mah jest optymalną i pozwoli zarówno na dynamiczną jazdę jak i wystarczy na pokonanie dostatecznej ilości okrążeń .
- chińskie = rozbieżność tego co napisane z tym co faktycznie,
- jeśli o mnie chodzi to wolę wolniejsze serwo np. 0,15 ale na metalowych przekładniach bo nie będę go musiał co chwilę wymieniać a różnica miedzy 0,10 a 0,15 w modelach jest prawie nie odczuwalna .
- Jeśli podamy że można stosować inne serwa niż w podstawowej specyfikacji ale wolniejsze to nikt nie "zyska" nic na szybkości pokonywania wyznaczonej trasy a raczej straci . Więc w tym wypadku uważam że pozostawanie tylko przy jednym serwie się mija z celem . Dodatkowo wydajność prądowa BEC w reglu nie pozwoli na stosowanie bezszczotkowych serw.
Podsumowując :
Chcesz szybkie - wybierasz podstawowe . Chcesz wytrzymałe - bierz co chcesz ale wolniejsze od podstawy .
Tanio - oki ale czy jak wymienisz 5-7 razy serwo to nie wyjdzie na to samo co kupując od razu wytrzymalsze ? ( jak zacznę jeździć i co chwilę model na serwis to odejdzie ochota na jazdę ).
Najważniejsze w tym wszystkim jest to jaka jest wytrzymałość / żywotność tych chińskich serw ?
Co do pakietów:
- jeździmy TYLKO na pakietach 2S
- wydajność prądowa ( ilość C ) - bez znaczenia , pojemność - bez znaczenia . Jak jest silnik szczotkowy to te parametry nie mają znaczenia na prędkość czy przyspieszenie .
Dodatkowo jak wsadzisz do modelu pakiet np. 5000mah to będzie tak mocno obciążał swoją wagą model że ten pojedzie wolniej / będzie miał gorsze przyspieszenie niż jeżdżąc na pakiecie 2000mah.
Idąc w drugą stronę - wsadzając pakiet np. 1000mah zyskasz na wadze modelu ale szybko spadek napięcia da znać o sobie a w skrajnej sytuacji zabraknie ci prądu by dojechać do mety.
- parametr "C" często wyssany jest z palca i niewiele ma wspólnego w rzeczywistością i ma znaczenie dla zestawów z silnikiem bezszczotkowym . Dla silnika szczotkowego pakiety LiPo zawsze zapewnią nadmiar prądu niezależnie od "C" .
Podsumowując :
Chcesz jeździć 3godziny ale modelem przeciążonym to daj nawet 8000mah (o ile się zmieści ), chcesz być "mistrzem jednego okrążenia " daj pakiet 1000mah . Sądzę że podana przez Gorga wartość 2200mah jest optymalną i pozwoli zarówno na dynamiczną jazdę jak i wystarczy na pokonanie dostatecznej ilości okrążeń .