Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wybór Serwa/silnik/esc/pakiet+ład do scx10 v2
#1
Question 
Witajcie :Big Grin 
Jako że wczoraj za sprawą Przemsky, stałem się szczęśliwym posiadaczem axial'a scx10 vol 2 w wersji kit z budą Jeepa Cherokee.
Pozostaje mi jedynie kwestia doboru sprzętu, na chwilę obecną moge coś zmontować z tego co posiadam, ale to raczej będzie na krótką mete. Nie chce samemu błądzić po omacku i dobierać wszystkiego metodą prób i błędów, dlatego kieruje pytania do was.
Wszystko będzie śmigać na dobrze nam znanym Radiolinku RC3S, docelowo z wyciągarką i ledami- ale to w późniejszym czasie. Na chwile obecną skupmy się na uruchomieniu modelu.

1. Silnik- raczej nie będe się nastawiał na zestaw bezszczotkowy- na początku wole tańsze i mniej problematyczne rozwiazanie, tylko jaki współczynnik T wg was jest najlepszy do trialu.

2. ESC- w tym tamacie poważnie kuleje.

3. Servo- domyślam się że nie musi być superszybkie jak to bywało w modelach do driftu, jakie minimalne obciążenie powinno znosić?

4. Pakiet- mam na stanie akurat nihm carsona z ładowarką sieciową jak do telefonu stacjonarnego- domyślam się że to może zostać tam gdzie leży Smile

5. Czym się kierować przy wyborze bedlock'ow?

Liczę na ogrom porad  Smile
Odpowiedz
#2
Jako pierwszy (chociaż znam się najmniej z grupy) odpowiem
1. ilość T jest istotna ale parametry dobierzesz zębatkami, zakres T na zawodach jak obserwuję to 35T - 55T, tylko właśnie przełożenia zębatek są różne.
2. Są różne, ja po podpatrywaniu używam:
Regulator szczotkowy Hobbywing QuicRun WP 1060 60A

tyle jako pierwszy, ale koledzy doradzą więcej.
Odpowiedz
#3
1. Moim zdaniem bezszczotka w trialu jest zbędna. Zazwyczaj używane są silniki 27T - 55T
2. Najczęściej stosowane są, jak wspomniał Emil, Quickrun 1060. Można też zainwestować w nowszy model 1080
3. Serwo dobrze jakby miało powyżej 10kg. Ja używam Savox SW-0231MG i sobie chwalę.
4. Dobrze zainwestować w lipo hardcase i ładowarkę procesorową.
5. Ceną i wyglądem Smile Dużo zawodników jeździ na beadlockach z Gmade.
Odpowiedz
#4
1. Silniki tylko z RC4WD. Pośrednim wyborem jest 35T -> gdyby okazał się za szybki możesz go spowolnić przez aparaturę Radiolinka.
2. Hobbywing 1060 to wybór sprawdzony i dobry przy korzystnej cenie. Model nowszy 1080 nie przemawia do mnie. Inwestując w 1080 wolałbym doinwestować w typowy regulator Crawler niż uniwersalny z zastosowaniem do wszystkiego model Hobbywinga 1080.
3. Serwo jak dla mnie może być chińczykiem, ale musi być mocne, powyżej 15kg.
4. Ładowarka z balanserem, rodzaj pakietu dowolny. Od poj. 2200mah w górę. Ogólnie 2S
Czy hardcase czy nie - jak dla mnie nie ma znaczenia w przypadku modeli przeprawowych. Każdy może spuchnąć, ważne żeby nadmiernie ich nie rozładować.
5. Kwestia funduszy. Brak zdania.
Odpowiedz
#5
(2017-05-16, 11:35)przemsky napisał(a): 1. Silniki tylko z RC4WD

Przemku uargumentuj bom ciekaw Smile
Odpowiedz
#6
Zestaw trialowy sprawdzający się i jako minimum, i spokojnie do wygrywania zawodów:
Regulator HW1060
Silnik RC4WD (tak, również je cenię - np: za to że mają odpowiednie otwory przez które wydostaje się szybko woda, muł czy piasek, i za to że słyszałem o żadnej usterce). Ilość zwojów 35-45T
zębatka atakująca - klasyczne 12T
Serwo ma mieć 14 kg, metalowe zębatki, i być po prostu modelem sprawdzonym. Nie kupuję serw w cenie powyżej 180 zł.
Pakiet typu shorty, pojemność 4200
Ładowarki Turnigy, Hobbyking (nie wszystkie, ale są tam udane podróby).
Beadlocki Gmade VR01 jako minimum, i wzwyż (aluminiowe w cenach powyżej 250).
Odpowiedz
#7
Pierwszy argument to ten przedstawiony przez Huberta, a drugi argument to mam porównanie silnik 35T z conrada i z RC4WD. Większa precyzja w pracy silnika i wydaje mi się mniejszy apetyt na prąd.
Odpowiedz
#8
Dziękuję, ja też przy okazji coś się dowiem
Odpowiedz
#9
Dziekuje wam za odpowiedzi- na takie porady czekalem. Smile
Odpowiedz
#10
Moja opinia to:
1. Silnik - wystarczy szczotkowy. W zależności od tego jakie masz przełożenie na zębatkach atak i odbiór 35 T lub 55 T. Ja bym zaczął od 35 T.
Co do firmy to nie odczułem różnicy między rc4wd a Modelcraft czy Banggood także polecam Banggood.
Silnik bezszczotkowy sensorowy w trailu ma zalety takie jak mniejsze zużycie prądu czy większa precyzja przy naprawdę małych prędkościach ale jego cena nie pokrywa tych zalet. Wada to brak wodoodporności.
2. ESC - kiedyś z hobbykinga 45A był dobry ale się popsuł i najlepszym wyjściem jest tak jak koledzy piszą hobbywing - wystarczy ten tańszy czyli 1060.
3. Serwo musi być przede wszystkim silne. Ostatnio popularne stało się z Banggood 20 kg. Pamiętaj tylko że producenci serwa piszą o jego sile przy 5v i 6v.
4. Pakiet to tylko Lipo. Ja używam mniejszych 2200 mAh które wymieniam na zawodach - zaletą jest ich mały ciężar oraz wymiary bo jak budujesz model z wnętrzem to łatwo jest go ukryć. Prąd rozładowania dobrze żeby był min 40C choć mam też takie pakiety z 20C i wystarczają tylko szybciej się rozładowują.
5. Bedlocki to już raczej indywidualna sprawa. Gmade są dobre tylko że plastikowe po paru latach (u mnie 3) pękają przy mocowaniu śrub. Na Banggood są ładne aluminiowe w cenie 100 pln - Viper ich używa i też są OK. Pamiętaj tylko że trzeba dociążyć koła przed skręceniem.

Na razie załóż garaż w klasie jaką wybierzesz i tam zadawaj dalsze pytania.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości