Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Honcho Sport SCX 10.2
#1
Stało się,
dzięki wszystkim wyczytanym za i przeciw, po godzinach zastanawiania i oglądania YT oraz wszelkim Waszym wskazówką wybór padł na Axiala. Po nerwowym oczekiwaniu na realizację zamówienia ... co trwało nieznośne 20h [Obrazek: 001.gif] w moje ręce wpadł "brand noje" :

Axial SCX 10.2 Honcho RTR z którego będzie SPORT [Obrazek: 001.gif]

Na ten moment wszystko seryjne:
Rama: SCX 10.2
Zawieszenie: SCX 10.2
ECS: Axial AE-5
Silnik: Axial 35T
Serwo: Tactic
Felgi: Axial 1.9
Opony: Axial
Odbiornik: Tactic TR325 3CH
Apka: Tactic TTX200 2CH
Pakiet: LiPo GensAce 2600 2S 7.4V

Pierwsze minuty jazdy za mną ... dosłownie minuty, bo czekam jeszcze na ładowarkę Tongue i oszczędzam pakiet jak mogę [Obrazek: 001.gif]
Pierwsze wrażenie pozytywnie ... jedyne co da się zauważyć, chyba ... to koła .. myślę, że masa(mała) i opony nie specjalnie wypadają w porównania do tego co potrafią Wasze modele na żywo.. ale wszystko z czasem [Obrazek: 001.gif]
Pierwsze uszkodzenia... brak
Pierwsze plany...ładowarka Tongue koła, wnętrze, kilka darmowych upgreadów upatrzonych u SBG no i oczywiście jakiś start w zawodach może jeszcze w tym sezonie [Obrazek: 001.gif]

PS.
Nie ogarniam tego haosu w zdjęciach Smile


Załączone pliki Miniatury
                                   
Odpowiedz
#2
Elegancja Smile pierwsze zawody już w tym miesiącu wiec już możesz się zapisywać a ulepszenia przyjdą w swoim czasie Wink  pozdro  Cool
Odpowiedz
#3
Dobry wybór, ale szykuj się już na mody Smile Po pierwsze: wyciągarka - bez tego ani rusz. Reszta wyjdzie w praniu. Powodzenia.
Odpowiedz
#4
Gratuluje zakupu i życzę zadowolenia z użytkowania Smile 

p.s.

Zwróć uwagę na zapisy w regulaminie klasy SPORT:
  - 12. Koła muszą być schowane w nadkolach w minimum 25% na powierzchni co najmniej 25% obwodu koła"
  - 7. Model musi posiadać zderzaki (przedni i tylny) wykonane z materiału zapewniającego sztywność, zamontowane w odpowiednim miejscu i wysokości w    sposób trwały, tak by spełniały swoje zadanie w terenie.
Odpowiedz
#5
Dziękuję, dziękuje Smile

@Bastian na pkt.7 jestem przygotowany i mam na to już plan, ale nie brałem pod uwagę problemów z pkt.12 mówiącym o nadkolach. Myślałem, że dopuszczenie zabudowy typu "truggy" (pkt.6) wyklucza stosowanie nadkoli nad tylną osią. No cóż ... coś i tutaj trzeba będzie zaradzić albo zmienić budę Smile Rozumiem, że start w takim stanie jest możliwy a obciążony jedynie 100pkt karnymi na starcie ? 

A odnośnie jeszcze regulaminu, ktoś się może orientuje jakie jest RTI dla seryjnego zawieszenia SCX 10.2 ?
Odpowiedz
#6
Nie pamietam dokładnie ale RTI na pewno będziesz miał sporo przekroczone.
Odpowiedz
#7
Zobacz sobie takie rozwiązanie dotyczące tylnych nadkoli:  6:53





25. W przypadku niespełnienia przez model warunków technicznych zawodnik otrzymuje dodatkowe punkty karne:-
 - niezgodności mające wpływ na właściwości jezdne modelu500PK za każdą niezgodność.
 - niezgodności wizualne, niemające wpływu na jazdę100PK za każdą niezgodność.

Najlepiej przyjedź na kolejne spotkania i zobaczysz co trzeba ewentualnie zmienić czy też poprawić a punktami się na razie nie przejmuj Wink
Odpowiedz
#8
Taki mam plan, aby obserwować i przy okazji trochę poćwiczyć Smile
Odpowiedz
#9
Mały update i tutaj Smile

Po pierwszym poważniejszym śmiganiu na Pogorii przyszedł czas na małe dłubanie.

Pod klucz poszło zawieszenie.

Wsparty "jutubem" :Smile przestawiłem wieżyczki amortyzatorów z tyłu oraz zamieniłem miejscami sprężyny tył-przód. Maja różną twardość więc inaczej zachowują się pod ciężarem. 

Efekt ogólny to delikatnie lepsza praca amorków i lekko obniżony środek ciężkości w porównaniu do oryginału.

Przy okazji kręcenia za wszystkie śrubeczki które udało mi się odkręcić wkręciłem już nierdzewkę ... niech ma Smile

W najbliższym czasie same amortyzatory pójdą na warsztat, bo każdy pracuje inaczej ... co pewnie spowodowane jest brakiem oleju, a już na pewno różną jego ilością w amorkach - pozostaje jedynie kwestia dobrania jego ... lepkości Smile


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz
#10
Zgodnie z zapowiedzią na warsztat poszły amortyzatory.

Do wymiany poszedł olej zastąpiony silikonowym 600cSt oraz ograniczenie skoku za pomocą wewnętrznej sprężyny.

Pomysł padł na sprężynkę z długopisu ok.25mm długości oraz sprężynki zakupione w Leroyu o długości 35mm.
Te drugie okazały się zdecydowanie lepiej nadawać do wymaganego zastosowania ze względu na ich bardziej "liniową" pracę.

Całość operacji zakończona sukcesem... ostateczny wynik to długość amortyzatora w stanie spoczynku ok 80mm, a przy ugięciu 70mm.


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości