Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BJ40 Ugly Duckling
#1
Wreszcie uruchomiłem projekt, o którym myślałem od bardzo dawna, tj. od kiedy ujrzałem Tojkę, którą prezentuję na pierwszym, drugim i trzecim zdjęciu.
Jest to wersja FJ ale buda Wadera, którą użyję do budowy to wersja BJ (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę).
Ogólnie chcę trzymać się tego co widać na tych zdjęciach ale kilka rzeczy zrobię po swojemu, np. zostawię drzwi ale nieco podcięte dzięki czemu karoseria ma nabrać bardziej dynamicznego wyglądu, dam szersze zderzaki itp.
Ogólnie projekt jest nastawiony bardziej na wygląd niż na właściwości terenowe ale będę się starać żeby nie wywracał się przy mniejszych nierównościach [Obrazek: icon_wink.gif]

Podstawowe dane
Podwozie Vaterra Ascender KIT,
Rozstaw kół 302 mm,
Silnik szczotka 35T,
Serwo: Savox 
ESC Hobbywing Quicrun 1060,
Aparatura Spectrum DX4C,
Felgi SSD 1,9 Assassin,
Wyciągarka SSD RC Ox Power Winch,
Opony Pitbull Rrock Beast 1,9,
Amortyzatory RC4WD King Offroad: przód 90 mm, tył 70 mm,
Karoseria: Wader + HIPS.

W stosunku do oryginalnego podwozia przerobiłem tylne zawieszenie stosując zestaw Ascender Rear Shock Relocation Kit od GCM, który z jednej strony pozwolił mi na usunięcie tylnych słupków a z drugiej ma zmniejszy efekt "torque twist", który w ascenderze jest dość mocny. Widoczne na zdjęciu amortyzatory Absima założyułem tylko tymczasowo.
Z przodu dorzeźbiłem z blachy elementy, które pozwalają na zamocowanie znacznie krótszych amortyzatorów (w oryginale mają 109 mm). Krótsze amortyzatory mają na celu zmniejszyć gigantyczne RTI Ascendera do wymaganej wartości 650.

Ostro pracuję i mam nadzieję wystartować tym modelem na Jurze (choć realnie rzecz biorąc to chyba mało prawdopodobne bo zostało raptem 3,5 tygodnia a roboty jeszcze masa).


Załączone pliki Miniatury
                           
Odpowiedz
#2
Póki co, Toyka przypomina mi projekt pod extreme.
Działaj, działaj, znając twoje podejście do tematu będzie to kolejna perełka do kolekcji. Trzymam kciuka Smile
Odpowiedz
#3
No tak, przedni zderzak chyba jest za wąski... coś jeszcze Przemku?
Odpowiedz
#4
Żeby zakryć 10% powierzchni opon nadkolami, będziesz musiał je zrobić niesamowicie szerokie.
Jaki ustawiłeś rozstaw kół?

Pamiętaj żeby rozpiąć łącznik: most przód / łoże pakietu. Jeśli go zamontowałeś.
Odpowiedz
#5
Rozstaw kół 302 mm.
Nadkola w oryginalnej budzie Wadera mają 3 cm szerokości i to wystarcza na styk (sprawdzałem). Pitbule mają 43/48 mm szerokości (zależy czy mierzyć u góry czy na dole gdzie jest platfus) więc zakryte musi być niecałe 5 mm. Ja dodam może jeszcze za 2-3 mm dla pewności. Na tym zdjęciu od przodu faktycznie źle to wygląda ale to kwestia perspektywy.
Gdyby jednak nadal były wątpliwości to w sumie mogę zrezygnować z ujmowania mnie w klasyfikacji (i tak nie mam szans z lepszymi technicznie zawodnikami). Natomiast mam nadzieję, że mimo wszystko będę mógł z wami jeździć i liczyć sobie punkty for fun.
Być może wygląda to jakbym na siłę próbował na siłę naginać przepisy ale taki model (ciężki, z masą szpeju, figurką kierowcy itd.) nie ma przecież szans z dobrze przygotowanym modelem z lekką karoserią z leksanu (pomijam kwestię moich umiejętności technicznych).
Po prostu takie zmoty najbardziej mi się podobają ale u nas nie ma chętnych do Extreme, (poza tym w Extreme taki model z detalami też jest bez sensu bo zaraz i tak wszystko odpadnie) więc proszę o wyrozumiałość.
Odpowiedz
#6
Nie wiedziałem że są aż tak szerokie nadkola.

Szymonie, regulamin znasz, więc pewnie wszystko zrobisz jak należy.
Czekam na kolejne fotorelację.
Odpowiedz
#7
A w razie czego naliczamy punkciki karne Wink Wielkie halo !

Będzie kolejny ładny modelik.
Odpowiedz
#8
Bardzo fajny projekt  Cool widzę że przemyślane podwozie oraz podzespoły. Stawiam że się sprawdzi w terenie.
Odpowiedz
#9
A teraz się przyznaj Szymonie, czy płaciłeś 20$ za te piękne pokrywy dyfrów Smile
Odpowiedz
#10
Lepiej nie pytaj.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości