Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prace nad regulaminem zawodów
#11
Podane 3-4 "zamienników" takich elementów jak : serwo , pakiet , opony , silnik - jest rozsądnym kompromisem.
Podwozie podobno również posiada plastikowy odpowiednik (ale nie jestem pewien ) .
Regiel musiał by pozostać tylko jeden bo ma zbyt duży wpływ na zachowanie modelu a nikt nie dobierze odpowiednika .

Proponuję:
1. Pakiety 2S o pojemności 2200mah lub 2250 mah - dowolny producent i wartość "c"
2. serwa do wyboru :
- Turnigy DRFT-303 1/10th D-Spec Steering Servo 4.5kg / 0.10sec / 39g
- Hitec HS-5625MG
- Savox SW-0231MG
- ....
3. Opony :
- dołączone do zestawu
- ......
4. Silnik :
- szcztkowy 21T 540 Brushed Motor - dowolny producent ?????
Odpowiedz
#12
Co do jakości tego serwa to używałem go w driftowozie którym niewiele jeździłem.
Wybrałem je bo jest tanie i teoretycznie w miarę szybkie.
Nie podoba mi się koncepcja regulaminu która proponuje Ballu. Do wyboru opony, silniki itd.
Silnik musi być jeden. Silniki o tej samej ilości T mogą się różnic sprawnością i to będzie wynikowa ceny. A sprawność silnika szczotkowego przekłada się w linii prostej na jego prędkość pod obciążeniem.

Opony różnią się mieszanką gumową a im bardziej wymyślna mieszanka tym cena wyższa. I to jest wyścig zbrojeń.
Jeżeli znajdziecie parę do wyboru opon w podobnej cenie to nie mam nic przeciwko.

Jeżeli dopuścimy różne serwa to wiadome jest wszystkim ze serwa typu Savox na pewno trzymają parametry więc będzie to te 0,1s ale jeśli kogoś nie będzie stać na serwo które stanowi 1/4 ceny całego modelu wybierze to tanie które praktycznie może być nawet dużo wolniejsze. I gdzie tu równy start dla każdego?

Jeżlei obawiacie się o jakość tego serwa to proponuję serwo Tower Pro MG 995 - jest tanie, wolne (ale każdy będzie takie miał), ma dużą moc więc nie będzie się uszkadzało przy tak lekkim modelu, jest dostępne wszędzie i to już od dobrych 8 lat. Wady to że jest prądożerne.

Jeszcze raz przypomnę idee która mi przewodniczyła w czasie wymyślanie koncepcji tych zawodów: Mają to być zawody dla każdego i dlatego cena całego zestawu jeśli ktoś kupuje od zera to nie przekracza 650 PLN.
Zawody nie mają być wyścigiem zbrojeń a więc wszyscy jeździmy na tym samym.
Wybrane przez mnie elementy są dostępne w sklepach na pewno ponad 1,5 roku.

Wyobraźmy sobie dwie osoby: jedna ma tylko 650 pln więc kupuje najtańsze komponenty. Druga ma nieograniczony budżet więc kupuje: Savox (190pln), silnik LRP(180 pln), opony Tamyja 10 rodzajów na każdy typ nawierzchni(200 pln).  
No i ten wypasiony wygrywa - jaka jest reakcja? Wcale nikt nie patrzy że może on tak dobrze jeździ tylko od razu mówią bo ma kasę na części i serwis.

Chcę jednak zaznaczyć że nie jestem temu przeciwny ale jeśli wolimy taki regulamin to nie róbmy żadnych ograniczeń nawet do wyboru 4 rodzaj bo w przypadku silnika jest to napewno bez sensu.

Z tego co wiem były organizowane zawody podwozi Tamyja M-chassis w których właśnie i na nich były właśnie takie ograniczenia jak zaproponowałem na początku. Może to miało sens.
Nie upieram się na dokładnie takie komponenty - możemy wybrać inne lepsze, droższe ale żeby były te same.

Przejrzałem ofertę silników Tamyja - jest w czym wybierać: Tamiya RS-540 Sport Tuned Brushed Motor #53068, Tamiya UGT-Tuned Motor 24T #54391, Tamiya (#53779) GT-Tuned Motor (25T), Tamiya (#53929) Dirt-Tuned Motor (27T)
Odpowiedz
#13
Z mojej strony zgadzam się na dowolną konfigurację mam tylko 2 warunki :
1. Jak największa ilość podzespołów ma być łatwo i szybko dostępna w Polsce.
2. Wybrane podzespoły mają być sprawdzone - przetestowane w innych modelach - pod względem awaryjności.

Jak Gorg pisze że serwa czy silnik posiada i je testował , twierdzi że są mało awaryjne to dla mnie wystarczy .

Cena modelu ma pozostać niska ,a jeśli ulegnie awarii to ma być możliwość "szybkiego" serwisu.



P.S. Proponuję zostawić tę dyskusję . Kupujemy modele zgodnie z pierwotną specyfikacją , pojeździmy , po testujemy , zobaczymy po paru miesiącach jakie elementy sprawiają kłopoty i wrócimy do tej dyskusji .
Odpowiedz
#14
Ponieważ dotarła do mnie informacja o dostępności modeli i podzespołów oraz o pewnych problemach z serwami pora wrócić do tematu.

Z mojej strony proponuję:
- zgodnie z tym co było podane podwozia, regle, silniki mają być identyczne - brak dowolności.
- aparatury, odbiorniki - pełna dowolność z zastrzeżeniem że nie można stosować TSM , Gyro ....
- pakiety 2200mah (+/- 200mah ) pełna dowolność producentów i parametru "C"
- serwa : dowolny producent jednak nie szybsze niż 0,13 s/60st. przy 6V  ( sprawdzić parametry serwa to nie kłopot przed zawodami a dla mnie nie jest problemem jak ktoś będzie miał szybsze od mojego   Wink  )


P.S. Te serwa budzą najwięcej kontrowersji i ustalanie konkretnego modelu będzie problematyczne przynajmniej dla mnie . Są serwa np. MG946R fajne ale nie wodoodporne a nie wiem czy nie będę modelu wykorzystywał na mokrych nawierzchniach  . Mam np. serwo wodoodporne wyjęte z Sprtana .
Odpowiedz
#15
nie wiem czy wszyscy posiadają akusy 2200 mah więc może nie ograniczajmy tego. Jeżeli ktoś zdecyduje się na większy to będzie miał gorzej. Można ograniczyć że nie mniejszy


Co do serwa to te które zaproponowałem z HK niestety nie nadaje się - mają jakąś wadliwą partię i po 3 reklamacjach poprosiłem o zwrot pieniędzy.

Jednak dalej obstaję przy takim samym serwie.
Tower Pro jest tanie i dostępne w Polsce

Tower Pro MG995 - na allegro po 32 pln

Tower pro MG946R / 946R (cyfrowe) po ok 40 pln

Jeżeli ma być wodoodporne to wysyłać swoje propozycje ale cena do 50 pln - to ma być zabawa dla każdego

Jakie serwo to mniej ważne - ustalmy kryterium cen
Odpowiedz
#16
To zostańmy przy Tower pro MG946R - tanie, wytrzymałe , da się zrobić wodoodporne niewielkim nakładem pracy Tongue
Odpowiedz
#17
Może zrobimy wspólne zakupy tego serwa?
Na allegro znalazłem najtaniej z przesyłką za 41 pln i przesyłka 8,5, czyli przy 6 osobach wychodzi 42,5 pln
http://allegro.pl/serwo-standard-tower-p...53047.html


Chcę też na hobbykingu zakupić sobie zapas części zamiennych które moim zdaniem najszybciej mogą się zużyć
https://hobbyking.com/en_us/bsr-racing-m...r-l-r.html
https://hobbyking.com/en_us/bsr-racing-m...s-f-r.html
https://hobbyking.com/en_us/bsr-racing-m...r-set.html
https://hobbyking.com/en_us/bsr-racing-m...-1set.html

w sumie z przesyłką to wyjdzie 16,8 dol = 64 pln - może ktoś chce się dołączyć?
Odpowiedz
#18
serwa zakupione - wyszło po 42,5 pln
przesyłka kurierem więc napewno będą do weekendu
Odpowiedz
#19
Jestem w trakcie składania modelu i zębatki faktycznie się przydają , pozostałe elementy przy jeździe po torze raczej nie - chyba że model o model uderzy.
W całości wymieniłbym na początek zębatkę atakującą by model był wolniejszy - ale potwierdzę to dopiero po testach na torze.
Odpowiedz
#20
Model gotowy, przetestowany w związku z tym przedstawiam specyfikację modelu . Proszę o uwagi bo chciałbym ją w miarę możliwości jak najszybciej przegłosować .

Jestem otwarty na wszelkie propozycje jednak dalsze zawężanie specyfikacji lub wprowadzanie kolejnych obostrzeń będzie ze szkodą dla całego projektu . Jednocześnie informuję iż nie biorę na siebie rozwiązywania problemów które mogą wyniknąć z tego tytułu  , a jeśli jakakolwiek propozycja będzie się wiązała z kolejnym zakupem ( np. jedynego słusznego UBEC , łożysk  lub malowaniem karoserii ) to rezygnuję z udziału w zawodach - mój budżet na ten model dawno się skończył .

Specyfikacja modeli startujących w zawodach "BSR RACING M.RAGE":

Podwozie:
- BSR M.RAGE
- dopuszcza się dowolne ustawienie zawieszenia i skrętu modelu przewidziane fabrycznie przez producenta.
- dopuszcza się stosowanie dowolnych smarów, olei ,
- dopuszcza się "drobne" modyfikacje zmniejszające awaryjność modelu muszą one być jednak opisane w garażu modelu co najmniej 2 dni przed startem w zawodach.
- dopuszcza się stosowanie dowolnej zabudowy/ karoserii musi ona jednak być tej samej szerokości co rozstaw kół mierzony po zewnętrznej z tolerancją 5mm. Można zarazem modyfikować mocowanie karoserii. Nie może karoseria zawierać ostrych , wystających elementów które mogą powodować uszkodzenia innych modeli i toru.
- nie dopuszczalne jest stosowanie żadnych podzespołów i części niewystępujących w oryginalnej specyfikacji modelu w tym podzespołów tuningowych fabrycznych i niefabrycznych za wyjątkiem metalowych zębatek dyferencjałów.


Regulator:
- X-CAR 45A Hobbyking
- nie dopuszcza się stosowania innych regulatorów
- dopuszcza się dowolne ustawienie regulatora
- dopuszcza się mocowanie w dowolnym miejscu i w dowolny sposób - regulator nie może być luźny

Silnik:
- szczotkowy 540/21T
- nie dopuszcza się stosowania innych silników
- nie dopuszcza się modyfikowania silnika
- dopuszczalne jest stosowanie dowolnego rozmiaru zębatki atakującej która nie wymaga modyfikacji oryginalnego mocowa silnika
- dopuszcza się dowolne ustawienie / regulację silnika ( w tym kąta wyprzedzenia)

Serwo:
- Towerpro MG-946R
- Serwo może być dowolnie wyregulowane
- można stosować nie oryginalne serwo savery tylko za zgodą organizatora
- serwo może być dowolnie zasilane ( dopuszcza się stosowanie UBEC o dowolnym napięciu, zasilania bezpośrednio z dodatkowego pakietu NIMH lub bezpośrednio z regulatora po zastosowaniu kondensatora - na własna ryzyko ) należy jednak pamiętać iż serwo pracować może w przedziale 4,8-7,2V i tych wartości nie wolno przekraczać.

Pakiety:
- dopuszcza się stosowanie pakietów dowolnego producenta  i o dowolnym prądzie rozładowania ( dowolne "C")
- dozwolone są tylko pakiety LIPO o napięciu 7,4V (2S) i pojemności w przedziale 2000 - 3000 mah
- dopuszcza się dowolne mocowanie pakietu musi ono jednak zapewniać 100% pewność że pakiet nie wypadnie z modelu podczas kolizji
- nie dopuszczalne jest stosowanie pakietów uszkodzonych lub z uszkodzonymi wtyczkami


Aparatura , odbiornik:
- dozwolona jest dowolna aparatura i odbiornik nie posiadający wbudowanej kontroli trakcji lub gyro. 
- nie dopuszcza się stosowania żadnych systemów wspomagających prowadzenie i stabilizację modelu
- dopuszczalne jest dowolne ustawienie aparatury w tym krzywych gazu i skrętu , jej czułości i maksymalnych wychyleń.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości