Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prace nad regulaminem zawodów
#21
Na propozycje zmian/poprawki czekam do czwartku 26.10.2017 do godziny 22:00.
Od piątku proszę o jak najszybsze głosowanie na zasadzie:


-xxxxxx (nik/imię) akceptuję / nie akceptuję specyfikacji modelu - w przypadku braku akceptacji proszę o podanie powodu

w przypadku zgłoszenia poprawek dodatkowo proszę napisać:

- popieram/nie popieram poprawkę zgłoszoną przez xxxxxxx

P.S. Z tego co mi wiadomo to jest nas 6 osób na forum zaangażowanych w projekt i zawody uznam więc specyfikację/poprawkę za zatwierdzoną po uzyskaniu min 4 głosów pozytywnych
Odpowiedz
#22
Ja z wszystkim na tak oprócz zapisu
- dozwolone są tylko pakiety LIPO o napięciu 7,4V (2S) i pojemności w przedziale 2000 - 3000 mah

uważam że co do pojemności pakietu nie powinno być ograniczeń.
Odpowiedz
#23
Mamy więc pierwszą propozycję do głosowania Smile


Jeżeli chcemy "wyrzucić " ograniczenie pojemności pakietu to tylko w zamian za wprowadzenie ograniczenia w wadze modelu gotowego do jazdy. W takim wypadku jestem za propozycją Roberta.


P.S. Ze swojej strony dodam:
- waga modelu a co za tym idzie pakietu ma ogromny wpływ na zachowanie modelu na tych oponach i na tym torze ze względu na przyczepność modelu. Różnice w wadze  będą skutkowały sporymi różnicami w prowadzeniu poszczególnych aut - a przecież wszyscy mamy jeździć maksymalnie zbliżonymi do siebie modelami jeśli chodzi o trakcję i możliwości .
Z opinii osób z którymi rozmawiałem wymiana opon na bardziej przyczepne (a takie propozycje słyszałem) spowoduje że każdy z parametrów modelu - w tym waga - będzie miało jeszcze większy wpływ na zachowanie modelu.  
- czas jazdy na pakiecie 2200mah wynosi prawie godzinę więc nie widzę potrzeby "pakowania" większych pakietów.
- model o większej wadze zawsze wygra "przepychankę" z lżejszym modelem
- podałem zakres 2000-3000 by nie zawężać zbytnio możliwości wyboru pakietu jednak najbardziej słusznym w moim mniemaniu rozwiązaniem było by stosowanie pakietów o identycznej masie . O ile 10-20g jest nieodczuwalne w prowadzeniu modelu o tyle ponad 100g różnicy można spokojnie wyczuć .
Przykładem tego była reakcja i opinia Tomka który pierw jeździł przez chwilę moim modelem a potem modelem Roberta (w którym był sporo większy a co za tym idzie cięższy pakiet). Mój model szybciej przyspieszał a Roberta mniej "driftował" w zakrętach.
Odpowiedz
#24
..Roberta model był dla mnie wyzwaniem również ze względu na odwrócone kierunki skrętu, a końcowo na mocne ściąganie modelu na lewą stronę. Nie mogłem się rozpędzić ponieważ co chwile kontrowałem kierunek jazdy. To prawda, że znacząco wolniej się rozpędzał. Ale na zakrętach to nawet moje Camaro driftowało na slikach z bieżnikiem.
Ale:
1. trudno jest odnieść się do szczegółowych zapisów regulaminu jeżeli nie mam złożonego i przetestowanego modelu. Wszelka opinia jest na podstawie waszego doświadczenia z modelem i intuicji, w praktyce może jeszcze coś "wyskoczyć".
2. Zamiast bawić się w dobór parametrów pakietu proponuję ustalić maksymalną wagę modelu. Hard cast o mniejszej pojemności może ważyć tyle co zwykły pakiet o większej. Ja mam "wolną" wagę po warzywniaku, bez problemu moge ją zabierać ze sobą.
3. rozważałem temat jednakowych karoserii, ale szczerze przyznam że opróczy wizualnych aspektów (jak będzie rozpoznawał dany wyścig zwykły widz) mam kilka przemyśleń aby jednak zostawić to do indywidualnej interpretacji
4. opony, jak już wiemy te seryjne kompletnie się tu nie nadają. One będą super na lato na tor do Wodzisławia, ale w Kolejkowie one się nie sprawdzą. Z kolei temat bardziej przyczepnych nie mamy jeszcze zbadany.
Odpowiedz
#25
Tomku :
ad 1. - jakąś specyfikację trzeba wprowadzić by wiedzieć "na czym się stoi" a w przyszłości dyskutować nad ewentualnymi poprawkami czy zmianami. Mamy wszyscy identyczne podwozia , regulatory , silniki, serwa ..... więc możliwości wiele nie pozostało.
ad. 3  - Ja mam oryginalną karoserię już wyciętą więc jak komuś będzie przeszkadzała moja ( SCT ) to mogę oryginalną zakładać na czas zawodów i nie widzę w tym aż takiego problemu o ile nie będzie innym przeszkadzał odmienny sposób mocowania karoserii do reszty modelu.
ad.4 - o oponach tylko wspomniałem bo na chwilę obecną u mnie brak budżetu na ten cel tak jak pisałem ja odpadam ze zmianami i testami opon i innymi wydatkami (przynajmniej na ten rok). W przyszłości warto będzie zmienić na bardziej przyczepne .
Odpowiedz
#26
opony do rally o wiele lepiej trzymały w kolejkowie ale one są trochę większe niż orginalne, za to cena opon rally to 40 pln za komplet z felgami

Ja proponuję ograniczenie wagi modelu do 1400 gram - będzie wtedy pasował aku max 5700 mAh
Odpowiedz
#27
Jestem za
bo mam takie  pakiety  Big Grin i nie muszę kupować

Co do opon proponuje modyfikacje po pierwszych kilku ? zawodach
Odpowiedz
#28
I to mi się podoba Big Grin  - pełne porozumienie.

Ja też jestem za ale głosujemy od piątku Tongue Wink Cool 

Opony - najpierw testy kilkukrotne a dopiero potem pytanie czy warto.... Podobno najlepsze były by piankowe o średniej twardości ale wybór w Pl. kiepski a ceny masakra.... i żywotność Confused
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości